probleempje met nord lead1

restortion

Stamgast
hey,

ik heb zojuist mijn nord lead 1 verkocht.
nu blijk er achteraf een toets te blijven hangen( het geluid dan) :

je speelt iets, je laat die toets weer los, hij speelt door todat je hem nogmaals aan tikt.

ik vind het een beetje lullig voor de volgende eigenaar want dit wist ik zelf ook niet.

iemand bekende met dit probleem of enig idee wat het zou kunnen zijn?

alvast bedankt

gr sjoerd

vuiltje joh

gewoon even de motorkap open (2 schroeven aan de zijkanten voor, 4 schroeven achterop en 2 onderop losschroeven), de desbetreffende + omliggende toetsen eraf halen, het grijze rubbermatje even lostrekken en het desbetreffende contact met een wattenstaafje emt wat alcohol schoonpoetsen, ook even het contactpuntje op het matje.
alles weer in elkaar en dan is het hopelijk weer goed. in het ergste geval is het contactpuntje afgesleten en zou je het matje moeten vervangen, maar dat lijkt me sterk.

succes.

Kan best door vervoer gekomen zijn. Als die synth een tikkie heeft gehad..

Je kunt hem ook opsturen naar Clavia HE LEO!;-) hahaha

Maare wat Leo zegt klopt helemaal hoor!

herinner me er maar niet aan. krijg daar altijd een dubbel gevoel bij:

aan de ene kant had ik gelijk en ik ben nog steeds niet te spreken over clavia's optreden toen (en later) - hoewel ze een erg goede NL importeur hebben, die wel 100% achter de produkten én de klanten staat

aan de andere kant was dat een typisch voorbeeld van de ondoordachte, impulsieve manier waarop ik kan reageren, volledig verontwaardigd en met weinig oog voor mensen eromheen en andere gebeurtenissen, die wel positief waren.

nouja, het leven is een leerproces, waarbij ik meteen bedenk: ik heb ook eens contactproblemen met een nord modular gehad waarbij bleek dat een schroefje van het keyboardframe verhinderde dat de toets echt helemaal goed kon worden ingedrukt. dat zou ook nog kunnen, maar waarschijnlik toch gewoon een beetje vuil.

Back