Display van OB-12 Vervangen

Talsma

Ouwe rot
Het display van mijn Ob12 is nu echt aan vervanging toe.

zou je zoiets zelf kunnen doen? Of weet iemand waar je dat kan laten doen.

Alvast bedankt!

Gr Henk

Ik heb op het ob12forum gezien dat het een veel voorkomend euvel is (heb het zelf ook op mn ob) en dat je kennelijk vette pech hebt.

Zucht. Wat een miskoop zeg, blij dat ie iig nog een software editor heeft..

Ja, hij flikkerde al een beetje toen ik hem kocht, maar daar was wel doorheen te lezen. Nu is één kant echt donker en de andere kant flikkert .. daar wordt je dus niet goed van.

Maar laatst was er een aanbieding op SF van iemand die het display vervangen heeft. ( heb hem een pb gestuurd).

Voor de rest vindt ik het nog steeds een leuke synth,

Dat kan je zelf jah. Maar is wel 'n pokke werk. Bij die van mij doet de backlit het nie meer... soms knippert ie 'n keertje... ik neem genoegen met 'n lampje erop. Bij het display komen is veel werk. Zit 'n hele grote printplaat overheen.

En je moet effe naat Italie bellen voor het bestellen van 'n nieuw display..

Trouwens 'n goeie tip, je kan het display soort van inverten... dat donker licht word en licht donker. Dan ken je um beter lezen zonder backlit..

Thx, optie heb ik zien staan ja.

Alleen flikkert de linkerkant nog, heb er een paar meppen op gegeven maar dat werkt ook niet 8o).

Dan ga ik er maar een lampje boven hangen, ik ben bang dat het anders een duur geintje wordt.

Thx voor de tips!

Las op een Oberheim OB12 forum dat iemand het display weer in orde had gekregen door alleen maar de contactdraden daarvoor beter met elkaar te verbinden.

Desbetreffende persoon moest alleen wel zijn vrouw te hulp vragen om de Oberheim even goed vast te houden, aangezien die naar verluid nogal aan de zwaare kant is.

Beter 'n lampje boven je OB12... dan 'n kapotte OB12.

Las op een Oberheim OB12 forum dat iemand het display weer in orde had gekregen door alleen maar de contactdraden daarvoor beter met elkaar te verbinden.

Tja, als we binnenkort een regenachtige zondagmiddag hebben zal ik eens kijken of ik de bak durf open te maken, het is snel uit elkaar maar het moet ook weer in elkaar!

Thx voor het meedenken!

The connector was so loose that I would not be surprised if some just fall off altogether if the synth is moved. It only took about 20 minutes to fix altogether.

ben net verhuisd dus er is wel mee "gesleept", en 20 minuten heb ik ook wel dus ik ga het maar eens proberen.

Thx again

Laat je even weten of t werkt? En of t allemaal een beetje uit en inelkaar te zetten is?:okdan:

Laat je even weten of t werkt? En of t allemaal een beetje uit en inelkaar te zetten is?

Zeker, zal proberen hier en daar wat foto's te maken, ik ben benieuwd of het inderdaad de oplossing is.

Zou mooi zijn *D

Wordt vervolgd!

De OB12 is open,

De connector zit inderdaad wat los, de draden die er in gaan (geel en wit) zitten er ook wat los in.

Volgens het verhaal op het "OB12 forum" is het een kwestie van de connector goed tegen de houder aan zetten.

Wordt vervolgd

Attachments

• Afb030.JPG
    Afb030.JPG
    109,1 KB · Bekeken: 78
Het lijkt me ook een beetje sterk dat het alleen de connector zou zijn, ik bedoel hij maakt contact of niet, hij is aan of uit.

Het lijkt er meer op dat de draden niet goed afgeschermd zijn tegen de voeding of iets dergelijks.

Jammer, ik had goeie hoop voor je. Ik heb zelf geen last van flikkeringen maar van zwarte balken trouwens.

De LCD-schermpjes zelf zijn voor zover ik weet niet meer te krijgen.

Back