Midi in REAPER

ingdas

Nieuwkomer
Ik zit momenteel met Midi te werken in the REAPER.

Met de meegeleverde plugin ReaControlMIDI kun je dingen als instrument wel aanpassen, maar ik heb de indruk dat de midi-data enkel gezonden word, op het moment dat je het vinkje enable indrukt. Dit is geen groot probleem aangezien ik toch maar 1 instrument per channel gebruik en ik die dan wel eventjes handmatig kan goed zetten, maar als iemand weet hoe je kunt forceren dat hij deze data zendt aan het begin van elke playback zou die informatie welkom zijn.

Ik automatiseer dan ook het volume van een bepaald channel, dat werkt wel naar behoren, maar het probleem is dat als ik in het midden van de track begin af te spelen, het volume op 127 staat (het maximum).
Hij springt pas juist op het volgende controlpunt. Als dat natuurlijk een paar maten ver is, kun je moet je die paar maten wachten voor je hoort hoe het moet klinken.
Ik kan natuurlijk in het begin van elke maat een control point zetten maar ik vermoed dat er toch iets moet bestaan die data bij het begin van een playback eerst allemaal doorzendt?

Moet je dit niet in de Preferences veranderen onder Midi devices (bijvoorbeeld reset CC-on/of bij "on stop/play"?)

dat vinkje staat er
die dient volgens mij om zaken als het modwheel te resetten.
Het instrument wordt daarmee niet herbevestigt.
En de volume heeft trouwens geen reset nodig, maar moet op het juiste volume gezet worden (het controlepunt voor het volume staat dan wel een eind voor het punt dat er gestart word als ik halverwege het stuk start, maar moet toch opnieuw gezonden worden)

Met de meegeleverde plugin ReaControlMIDI kun je dingen als instrument wel aanpassen, maar ik heb de indruk dat de midi-data enkel gezonden word, op het moment dat je het vinkje enable indrukt. Dit is geen groot probleem aangezien ik toch maar 1 instrument per channel gebruik en ik die dan wel eventjes handmatig kan goed zetten, maar als iemand weet hoe je kunt forceren dat hij deze data zendt aan het begin van elke playback zou die informatie welkom zijn.

Welk instrument stuur je hiermee aan dan? Ik begrijp niet helemaal wat je nu precies wilt. (ps je kunt ReaControlMidi toch ook weer automaten?)

Ik automatiseer dan ook het volume van een bepaald channel, dat werkt wel naar behoren, maar het probleem is dat als ik in het midden van de track begin af te spelen, het volume op 127 staat (het maximum).
Hij springt pas juist op het volgende controlpunt. Als dat natuurlijk een paar maten ver is, kun je moet je die paar maten wachten voor je hoort hoe het moet klinken.
Ik kan natuurlijk in het begin van elke maat een control point zetten maar ik vermoed dat er toch iets moet bestaan die data bij het begin van een playback eerst allemaal doorzendt?

Autmatiseren doe je dan toch voor een hele track? Die lanes gedragen zich zoals jij dat wenst lijkt me, zeker in Trim/Read mode.

Misschien kun je e.e.a. verduidelijken met een screendump (print screen en dan plakken in een fotosjopachtig iets, opslaan als JPG et voilá)?

Ik wil een Motif ES rack aansturen
Op de verschillende channels stuur ik verschillende instrumenten op de motif aan (drums, piano, bas).
Het probleem is dat bij het starten van playback midden in het stuk dat ik aan het componeren ben, de equalising niet word meegezonden.
De equalizing gebeurt op de controle punten en de diagonale lijnen naar behoren, maar als je midden in een horizontale lijn start, dan worden alle channels op het maximum gehouden totdat ze bij het eerste controlepunt komen waarop ze dan wel werken.
Dus als ik mijn track van het begin afspeel, is er geen probleem, maar als ik midden in me stuk zit te werken is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik telkens 15 seconden ervoor moet starten omdat daar de laatste controlepunten staan van een bepaald instrument.

Back