realistische drums ! uit welk kastje?

- -

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een drumcomputer met meer realistische drums en geen beats.
Ik heb een MC-303, das meer housebeats, nu zoek ik dus een drumcomputermet meer realistischere drums.
Heeft iemand een goede tip voor welke drumcomputer ik hiervoor het beste kan aanschaffen?

Ehmmmm een sampler misschien interessant?

Wat bedoel je met realistisch???
Pseudo-realistische drumklanken zoals uit de TR-505 of TR-626 komen?
Of moeten het echt akkoustische drumklanken zijn, want daarvoor denk ik toch dat je best een sampler bezigt.

Elke Boss of Alesis digitale drumcomputer zal wel wat akkoustisch klinkende drums hebben, denk ik...
Zelf heb ik ook nog een Alesis HR-16 en die vind ik ook wel leuk...

Waarvoor moet het dienen?

Alesis DM5 (realiteit voor weinig centen)

Meer is er eigenlijk niet; je komt hierna bij Roland V-drums en dat soort spul. Dat is meer voor de "échte" drummer bedoeld.
(ga er even van uit dat je nieuw wilt)

Hey..

Probeer een Emu Procussion op de kop te tikken!!!

Echt goede drumsounds die lekker Amerikaans klinken!!!:okdan:

Alesis

Alesis

Heb nog 'n Alesis HR-16 voor je liggen met realistische sounds.
Met uitgebreide interne sequencer (pattern based).

ISPdeRuiter

Roland M-BD1 (bass&drums module)
of srjv equivalent (bass&drums expansiekaartje).

Erg goede (akoestische) drums in. Zijn vaak voor een habbekrats te krijgen.

Als je iets hebt waar Yamaha PLG kaartjes in kunnen, moet je de PLG drum boards een bekijken. Ik heb zelf een PLG150DR en die klinkt echt heel erg goed. Alleen maar dums, drums, drums en nog eens drums (acoustisch).

Tsja, al weer een poosje geleden maar een kennis had een plugin LM mk2 met een Platinum drumkit. En dat klinkt ook verrassend echt. Maar ook niet echt goedkoop.

Ja, Alesis DM5 of DM5Pro. Anders 'n sampler. Zoiets simpels als 'n S2000 is meer dan genoeg voor alle drumsounds die je op kan, en kost geen kont meer. Voordeel van 'n sampler boven goedkope drumcomputers is dat je goed kan editen, en dat je vaak meerdere outputs hebt. Plus dat je elke drumsound op de aardbol erin kan stoppen.

Stelletje FREAKS........, zou dat wou ik ff kwijt :D :D :D

gr. Mario

Back