Mariska - RIDDLES OF THE 303 (ft. Microphlexx)

Bericht door een moderator:
opgeruimd, houden we 't even bij constructieve kritiek op de track?

Persoonlijk vond ik de intro iets te lang. Mogelijk kan je die wat inkorten.

Als je meerdere sporen van dit nummer beschikbaar hebt, kan je ook eens schuiven met deze in
het gehele arrangement. Misschien dat er zo iets interessants naar voren springt en hoef je
niet meteen een variatie op te nemen of opnieuw in te spelen.

;) Anywho, doe voort zoe.

de groete, Hyper :mexico:

Deze track heeft meer van een "verhaal vertellen" nodig, als je me begrijpt. Een andere track van jou, "Quirky Habits", spreekt me meer aan. Deze track moet meer naar een punt toewerken, het lijkt alsof het het circeltjes draait, zoals meerderen al hebben gezegd. Ga door, ik ben zeker dat als je met een producer werkt, dat die je sterke kanten eruit kan krijgen.

Ik zal de track zaterdag eens effe op 'n grote PA testen... kijken of de BD dan nog steeds zo plopt.

Kick veranderen en de resonantie van de 303 iets terug draaien.
Ritme patronen hebben meer variatie nodig.
En veel meer automatie in de mix, daardoor komt de mix tot leven. Denk aan het bespelen van een instrument dat je vasthoud, daarbij verander je automatisch van volume. Zo moet je ook mixen.

Je ziet er wel leuk uit, keertje uitgaan?

Kick veranderen en de resonantie van de 303 iets terug draaien.
Ritme patronen hebben meer variatie nodig.
En veel meer automatie in de mix, daardoor komt de mix tot leven. Denk aan het bespelen van een instrument dat je vasthoud, daarbij verander je automatisch van volume. Zo moet je ook mixen.

Je ziet er wel leuk uit, keertje uitgaan?

Sorry hoor patatje maar ik ben bezet ^^!

Leuke relaxte sfeermuziek. Als je veel gebruik maakt van sequencers en (drum)machines dan loop je de kans dat het "computermuziek" gaat worden. Weet ik zelf alles van ;-)
De mensen gaan dan denken "1 druk op de knop en alles gaat vanzelf spelen".
Volgens mij is er niets mis met de mix maar moet er gewoon nog iets "echts" bij: percussie, piano-tje, synth-solotje, zang, gitaar, sax of wat dan ook.
Het verrasingseffect is ook belangrijk: dat de luisteraar iets krijgt van "wat is dit nou weer?" Ineens de galmput openzetten kan daarbij helpen. Het belangrijkste is dat je zelf lol blijft houden in hetgeen waarmee je bezig bent.

T%ring, als ik een track post moet ik smeken om een reactie. Als ik geluk heb is er 1 dronken halve zool die midden in de nacht mijn levenswerkje afkraakt.

T%ring, als ik een track post moet ik smeken om een reactie. Als ik geluk heb is er 1 dronken halve zool die midden in de nacht mijn levenswerkje afkraakt.

misschien moet je je nickname veranderen in "Mathilda" of "Wendy".. dan heb je vast meer succes..

Gelijk een passende foto erbij zoeken dan!

Attachments

• wendycarlos.jpg
    wendycarlos.jpg
    58,1 KB · Bekeken: 91

Ja,. apart is dat? Gheheh,..

Ik denk dat de weledele heren forumleden gewoon erg zuinig zijn op de anderhalve dame hier op t forum!

Was me al opgevallen in andere draadjes van de meiden,. (tov de trackthreads van de kerels),..dat de echte ongezouten,..gepeperde,.. kritiek toch altijd uitblijft.

Geeft niks natuurlijk,.. ben t er wel gedeeltelijk mee eens.
Ik betrap mezelf er ook op,. dat als ik bij 1 van m'n vrouwelijke dj of productievriendinnen zit dat ik dan toch iets milder ben in mn oordeel.
Waarschijnlijk is dat gewoon common sense omdat mannen van mening schijnen te zijn dat de gemiddelde man toch iets meer tegen een stootje blijkt te kunnen,.. en minder emotioneel betrokken is,..(lees: "lomper") gheheh.

Kheb gelijk ff de track geluisterd,..
Wat ik koel vind: dat de 303 sound niet weer voor de zoveelste snoeiharde acid is gebruikt,..
Wat ik minder vind: De track kabbelt een beetje voort,. weinig verassends!

Klinkt een beetje naar begin 80's japanse synthpop a la YMO,.
Beetje te fluffig naar mijn zin maar zeker goed als begeleidingstrack voor een animatie over robotica of aziatische usb gadgets oid.

Wat je haar betreft,.. Je zult zien,.. groen met paars is mooi,.. dan nog wat vlechtjes en een paar veren erin,.en je bent een echte tekno hippie!

Back