Synthfreak of Muzikant ?

CraZ

..
Een onderwerp wat de laatste tijd vaker komt bovendrijven.. ben je nou verzamelaar van synthesizers.. of ben je muzikant. Moét je persé muziek maken als je voor tig-duizend euro aan spullen hebt staan..?

Hoe denken we hierover met z'n allen ?

ik vind dat je gewoon iedereen lekker moet laten doen waar iedereen zin in heeft
ik ben zelf mischien meer een verzamelaar dan echt een muziekant
of mag ik nu ineens geen leuke spullen kopen omdat ik te weinig muziek maak????
althans te weinig is de ogen van sommige mensen
ik ken al veel plezier hebben door alles lekker analoog te triggeren/sequencen etc
of MOET ik speciaal hele tracks maken?

Ik ben muzikant... in hart en nieren... vooral in m'n nieren...

Het liedje gaat boven de apps waarmee ze in elkaar gesleuteld zijn.

-- HanzZ

Aan mij ook vaak de vraag van vrienden en kennissen wanneer nu de hits komen..... :stupid
Ik vind het gewoon leuk om wat patterns en dergelijke te maken en een beetje te freaken.
maar ja dat daar nu geen hits uit komen, lig ik verder nie zo wakker van. Als je maar plezier hebt :okdan:

ik ben duidelijk muzikant, spullen zijn leuk maar de tijd dat ik er opp kickte is al een tijdje over, het moet functioneel zijn, meer niet.
Maar kan me inderdaad best voorstellen dat je spullen gaat verzamelen, ik spaar horloge's en draaitafels..

Als ik 20 minuten met een loop in mijn seq. kan freaken en het klinkt een beetje, dan zou ik er best mee op willen treden.
Ik doe waar ik zin aan heb. Als mensen me wijzen op 'fouten' in mijn muziek...
Dit duurt te lang, dat moet je nog es herhalen enzo...
dat zijn geen fouten.
Als ik een beat mis op het cruciale moment dat ie er eigenlijk in zou moeten vallen, dat is een fout.
Een slinger aan een filterknop die totaal niet in het plaatje past.. dat zijn fouten.
Opbouw en alles niet.

En ja...
Ik heb niet zo superveel apparaten, maar ik ben muzikant.

*zucht* zo dat is eruit

"IK BEN MUZIKANT!!!"

(hoe vertel ik het mijn ouders???)

-C-

'k: een synthesizer liefhebber, en meer artist dan muzikant '... Je suis Don Quichote.. eeuwig proberend wind molens omver te werpen'.:kroon: :kroon: :kont:

Ik vind synths heerlijk om mee te freaken. Daarbij hecht ik geen sentimentele waarde aan bepaalde "klassiekers". Nieuwere synths zijn imho niet slechter kwa sound. De sound is gewoon veranderd. Je vind het mooi of niet. Synths verzamelen doe ik ook niet. Ik kan niet met zoveel tegelijk werken. Want uiteindelijk wil ik er wel m'n nummertjes mee maken. 8)

volgens sommigen ben ik een muziekfreak
ik hou van veel verschillende stijlen
funk, hiphop, electro, drum'n'bass enz.
als ik teveel met hetzelfde bezig ben wil ik weer wat anders doen
ik denk dat me dat tegenwerkt bij het muziek maken

ook mede de reden dat ik na 20 jaar platen draaien geen wereldberoemde dj ben
of na 15 jaar produceren nog geen dik platencontract
ik forceer niet
wat niet is kan altijd nog komen maar ik moet niet zo persee iets

eerlijk gezegd vind ik het wel best

gelukkig vind ik de dingen die ik doe zelf wel goed :)
(en als dj zeker ben ik zeker niet de enige anders was ik allang wat anders gaan doen)

ik ben eerlijk gezegt meer een verzamelaar... ik maak wel veel muziek maar echt complete nummers komen er niet uit =(

toch wil ik daar verandering in brengen :)

Beide..

Beide..

Ik beschouw mezelf wat dit betreft als "hybride" ..

Ten eerste : ik ben weldegelijk muzikant, want ik maak toch al gauw een jaar of 20 muziek. En voor het grootste gedeelte is daar overigens geen enkele synth aan te pas gekomen.

En ten tweede ben ik - natuurlijk - ook een ontzettende synthfreak. Hierbij heb ik veel te danken aan twee oud collega's van me (Antal van Plebweb.. en JohnnyBusca). Want eeuwig blijven discussiëren over LFO's.. cross-modulatie.. sequentiële schakelaars, eigenaardige routings.. obscure bakken.. noem het maar op.. dat kun je niet in je eentje :)

Tja.. echt uitgeproduceerde tracks zijn er van mijn hand nog niet verschenen.. maar ik hanteer zeker wat betreft muziek het motto "ik doe het juist omdat het niet hoéft". Ik ben niet bezig om een of ander resultaat neer te zetten.. als dat er onverhoopt toch uitkomt is dat natuurlijk prima.. maar het gaat me vooral om het enorme plezier dat ik heb. Mensen met wie ik ooit het podium heb mogen delen zullen dat ongetwijfeld beamen..

ik ben duidelijk een muzikant.
ik vind het leuk om aan spullen te zitten, vooral als er resultaat uitkomt.
maar ik verzamel helemaal niets.

Eigenlijk een beetje allebei. Eerst was ik muzikant, toen had ik nog niet zoveel spullen. Toen ik pas echt de wereld van synthese ontdekte kwam de synthfreak in me los. Maar nu ben ik weer muzikant omdat ik ook toepas wat ik heb ontdekt. Ik geil nog steeds op knopjes en gear enzo, maar er moet wel uitkomen wat ik wil dat eruit komt.
En muzikaliteit en harmonie e.d. staan bij mij hoog in het vaandel in m'n songs. :geslaagd:

Ik was bijv. laatst in de oefenruimte waar ik vaak speel en daar stond alleen maar zo'n gaar oud yamaha keyboard. Had in 1e instantie geen zin om daar op te spelen, kutgeluid, geen aanslaggevoeligheid enzo. Maar na een half uur spelen ging ik toch helemaal ermee los en het klonk gaaf. Dus ja, ik ben toch eigenlijk echt een muzikant :)

Op verzamelen heb ik een stop gezet. Het enige wat mijn studio nog in komt zijn betere monitors, en een nieuwe pc.

sja ik ken de basics, maar echt verstand van synthese heb ik niet... desalniettemin vind ik 't altijd leuk om wat te pielen... met dat wat ik heb...... uh ik ga maar voor grote muziekfreak en een klein beetje muzikant :)

ik kan niet echt zeggen dat ik een synthverzamelaar ben, tot nu moet ik t nog steeds doen met m'n software en een nova. zou ik wat meer geld hebben dan veranderd dat zeker. kvindt t in ieder geval geweldige dingen die synth en ik ben in ieder geval "muziekant"

ooit maakte ik me wijs "muzikant" te zijn...
tot ik Miles, Zappa ,Pink Floyd, Zakir Hussain, Laswell, Ravi Shankar,..... hoorde

vervolgens riep ik mezelf uit tot:
semi-muzicerende-programeur-&-arrangeur-met-beknopte-theoretische-&-practische-kennis
(dit in relatie tot mijn beeld van een "muzikant")

in dit opzicht vind ik het woord "artiestiek" gepaster.

als ik meer tijd had werd ik muzikant
als ik meer geld had werd ik verzamelaar

gr jzz

Ik ben duidelijk meer muzikant...
En binnen muzikant een echte bespeler... ik moet bezig zijn...
Dingen moeten bij voorkeur live verzonnen en gecreëerd zijn...
Zal wel door het DJ'en komen...

Maar sinds dit Forum, ben ik me echt heel erg gaan interesseren in gear...
Dus ooit ben/word ik een verzamelaar, daar ben ik heilig van overtuigd...

:okdan:

Synthesizers en andere spullen zijn voor mij pure gebruiksvoorwerpen. Het maakt
me niets uit of iets nu hardware is of software, als er op het eind maar iets
interessants uit de luidsprekers komt.

De enige uitzondering is miscchien de basgitaar, alhoewel een goed
bespeelde basgitaar toch weer heel anders klinkt dan een synthesizer
bas. Ik heb ook verschillende bassen om verschillende sounds mee te krijgen.

Maar over het algemeen gaat het mij om de uiteindelijke geluiden. Ik ben dus
typisch een maker van wat ze bij Kraftwerk "Lautsprechermusik" noemen.

Back