Synthfreak of Muzikant ?

Toen ik nog geen synths had, ging het mij echt alleen om de muziek. Gewoon sampletjes jatten en nummers maken. Sinds ik me ben gaan verdiepen in synthesizers ben ik me steeds meer gaan intereseren in de technologie van deze beesten. Waardoor ik maken van nummers heb beperkt tot het maken van leuk klinkende loopjes. (of zo nu en dan een mono synth nemen en alles er proberen uit te halen wat er maar mee mogelijk is).

Dus op het moment ben ik een echt synthfreak, maar ik wil toch wel weer complete nummers gaan maken.

Ik ben muzikant... ik vind het wel leuk om te zien hoor al dat vintage spul en al dat nieuwe spul... en ik zit ook regelmatig door catalogussen van online winkels te bladeren, maar daar blijft het verder bij. Ik koop synths puur om er muziek mee te maken :)

Ach, muzikant.. Ik ben wel bezig met "muziek" maken (+ af&toe wat optreden), al doe ik het te weinig (naar m'n zin..).
Maar om mezelf nu gelijk 'muzikant' te noemen..
En echt verzamelen doe ik niet; ik vind 't leuk om (veel) synths e.d. te hebben/kopen, maar dan meer voor de 'verschillende' sounds/mogelijkheden, en niet OMDAT 't een 'klassieker' is.
Maar als ik dan PERSE zou moeten kiezen tussen die twee: ik ben muzikant :dj:

Origineel geplaatst door mario
Een beetje van alles is lekker toch :okdan:

Mario, een verzamelaar verzameld. Dat is wat anders dan rouleren op highspeed ;)

Sja...Heb eigenlijk zowat alle bakken & Fx & mengtafel de deur uit gedaan om alles softwarematig te doen....Inclusief mijn virus b waar ik wel enoooooooorm veel spijt van heb !!
Ik ben wel nog steeds wel ouwe bakken geil, maar aangezien de huidige VSTi's erg goed zijn en goed te automatiseren zijn , boeien ouwe bakken mij niet meer zoals vroeger....Sja...Wat je nu kan met software was vroeger een stuk moeilijker !!
Maar toch ben ik van mening dat je die analog feeling wel een beetje mist, ook omdat alles erg clean en te perfect klinkt...Maar toch nog wel erug bruikbaar !!