Moedig jij, als moderator, nu een jong forumlid aan tot het gebruiken van illegale software?!
Da's knap dat jij dat eruit kan lezen, volgens mij zeg ik nergens dat 'ie maar eens een stel torrents moet opentrekken

.
Software kost ook een hoop!
Waar haal je dat nou vandaan?
Een sequencerpakket en 1 of 2 softsynths aanschaffen heb je ook een leuke synth voor!
Je zegt het goed; daar heb je
1 leuke synth voor. Waar haal je de sequencer vandaan? Nou goed, je koopt een RM1x. Waarmee doe je de percussie? Oh wacht, dan moet er een sampler bij, want de drumkits in de RM1x zijn niet echt je van het.
Oh shit, nou hebben we 2 apparaten, dan moet er een mixer bij. Verdorie, dat klinkt allemaal veel te droog, misschien een effectendoosje. Hm, de RM1x heeft ook niet zo'n geweldige gewone geluidjes. De sampler heeft geen ruimte meer over voor dat soort dingen, dan moet er weer iets bij. Ja, eigenlijk zou een VA ook wel leuk zijn, want dat kan ik ook nog niet.
Help, ik kan het niet allemaal meer tegelijk aansturen en MIDI thru zuigt! Okee, dan maar een MIDI-patchbay.
Begin maar eens eerst met het sequencerpakket zelf en Synth1, Crystal, Polyiblit. Zit al genoeg leuk spul in. Het is nou niet alsof 'ie perse gelijk Komplete en de hele VSL erbij moet halen, dat schiet niet op. Als je meer dan 2000 euro in je setup hebt verzonken krijg je pas het recht om te gaan miepen over de goeie oude tijd toen de guldens nog van hout waren, de lucht nog schoon en de sex nog vies was, en dat al die machines met houten zijkantjes en een laagje fineer erop met een rattenest aan kabels erin beter klonken.