win een synthesizer?

Als je het serienummer in 1 x raad kan je mn Crumar DS-2 winnen.

doet me denken aan die drie mensen , in een neerstortend vliegtuig, met maar 2 parachutes. degene die de vraag niet wist moest eruit.
vraag aan nr1: waar viel de eerste atoombom
vraag aan nr2: hoeveel doden vielen erbij
vraag nr3: geef jij me eens de namen an adressen van die mensen..

tja als je ons al lekker maakt met die ds2 kwis , dan graag ook haalbare vragen, niet hier een beetje de staatslotterij uithangen he..

kranten wijk bij de telegraaf voordat je naar school gaat, 3 avonden in de week bij de appie vakkenvullen.

En dan als je in het weekend nog wat wilt doen dan ga je op zaterdag lekker voor wat zwarte euros autos wassen bij de lokale autoboer.

Niet zeiken , werken voor je poen , hebben we allemaal gedaan en dat doen we nog steeds.

Anders ga je naar laten we dat nou even niet doen en ga je daar lekker scheumen.

Last edited by a moderator:
tja als je ons al lekker maakt met die ds2 kwis , dan graag ook haalbare vragen, niet hier een beetje de staatslotterij uithangen he..

In tegenstelling tot de staatsloterij keer ik geen 1/5e delen van de DS2 uit.

Aanbod geld trouwens met name voor topicstarter. :P

Om toch maar even mee te moralizeren: in het lant waarvan in mijn nick de hoofdstat staad verdient een 2-verdienersgezin net (niet) genoeg om de huur en de rekeningen af te betalen! Als ze dan effectief uitbetaalt worden. Van synths is er gewoon geen sprake - behalve op de I-manier. Dus, verman jezelf, wees blij dat je op zulke jonge leeftijd gelt kunt kassen en ga ervoor. Succes.

Laatst gewijzigd:

Attachments

• op-de-brievenbus.jpg
    op-de-brievenbus.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 97
Ach over dat gesproken waar we niet over mogen spreken (net als volde.....)
Toen ik net begon heb ik me ook schuldig gemaakt aan ''dat''.
Vandaag de dag draai ik alles legaal of ik draai het niet.
De drempel om zelf muziek te maken is daarentegen stukken lager geworden door o.a. de vooruitgang in VST land.
Waar ik me wel soms aan stoor is dat er veel mensen niet meer de moeite nemen om zelf dingen op te zoeken en gewoon ''the easy way'' nemen.
In mijn beginperiode had ik geen internet en heb ik d.m.v. veel te lezen in de Future Music,Sound on Sound etc.me een beetje wegwijs kunnen maken in de destijds MIDI wereld.Vandaag de dag is het veel makkelijker maar er word gewoon niet meer de moeite genomen.
Velen denken dat als ze net die ene Hardwaresynth kopen dat juist het verschil maakt..dit is dus niet het geval.
Vandaag de dag is er ook geen reden meer om illegale software te draaien aangezien er (maar je moet wel op onderzoek uit willen gaan) ruim voldoende redelijk tot goede GRATIS software te verkrijgen is,al dan niet gebundeld met een geluidskaart of magazine.

Dus hier voor de laatste maal (dus ook voortaan te vinden via de search) mijn tips voor de beginnende synthfreak:

1.Koop een goede geluidskaart (er zijn hier al genoeg threads over dus gebruik de zoekknop!) hier zit meestal een gratis Cubase LE of Ableton Live versie bij waar je om te beginnen ruim voldoende aan hebt.
2.Koop de Computer Music! staan veel nuttige beginners dingetjes in + elke maand gratis samples en daarbovenop wat redelijk tot goede VSTi's/FX op de DVD (bijv.U-he's ZebraCM)
3.Is dit niet genoeg kijk dan eens op KVR.com daar hebben ze een handige search voor VST's (je kan hier ook kiezen wat je wilt en of het gratis is)
4.Sampleeditors ook voldoende...kijk eens naar Waveosaur en Audacity..zijn beide gratis en genoeg functies (ook VST support)

Kijk dus eerst hier eens naar i.p.v.bakken geld uit te geven of illegale rommel op je HD te installeren.

kranten wijk bij de telegraaf voordat je naar school gaat, 3 avonden in de week bij de appie vakkenvullen.

En dan als je in het weekend nog wat wilt doen dan ga je op zaterdag lekker voor wat zwarte euros autos wassen bij de lokale autoboer.

Niet zeiken , werken voor je poen , hebben we allemaal gedaan en dat doen we nog steeds.

Anders ga je naar jezus man wat zeg ik nou en ga je daar lekker scheumen.

Maar,.. wacht ff,. illegale software mag niet,. maar zwart werken dan weer wel?
Wat is da nou voor rare dubbele moraal?
Ik zeg,. werken is gewoon kut,.. zelfs voor tiesto,.. Al is de frequentie van terugkerende kuttigheid bij sommige jobs natuurlijk een stuk lager als bij andere.
En,.. als je een synth kunt winnen ipv er voor te werken zeg ik,.. doen!!!
Het is volgens mij de slimste vraag ooit gesteld op dit forum!!
Dat ik daar nooit op ben gekomen is echt een fikse deuk in mn zelfvertrouwen en dat besef heeft m'n hele dag verpest!! 8o)

@ Kevin :

Het is toch hartstikke fijn dat er nu veel mogelijk is in vst land dankzij bijvoorbeeld het
internet. Super handig als je een plugin wilt kopen en meteen kunt gebruiken door een
registratie download link. Het heeft zelfs een hoop voordelen. Zo kun je vst's zelf
beoordelen door demo's te luisteren en gebruikerservaringen te lezen waarbij je niet
vast zit aan een subjectieve muziekjournalist die ook een eigenbelang heeft.

Luie piraat-apen die meteen resultaat willen hebben zonder er ook maar moeite voor te
willen doen kunnen toch niet met software omgaan en bakken er in de regel ook geen zak
van. Na 2 keer enthousiast een demo gepost te hebben op een erkend forum zonder reactie
te krijgen omdat het tenenkrommend slecht is houden ze het ook wel weer voor gezien,
gevolg dat er weer met de matties jointjes gerookt worden en poeder opgesnoven wordt.

Wel vervelend zijn die duizenden idioten die zonder enige research te doen janken op fora
welke vst de beste hardcore bees preset heeft. Van die vervuiling wordt ik ook wel eens gaar.
Erger nog is dat ze ook binnen een uur antwoord verwachten want geduld is er niet meer bij.
Doe vooral geen moeite met de KVR link. Dat veel te veel gezoek en daar ben je al gauw 5
minuten mee kwijt. Waarschijnlijk wordt je prima betoog niet eens gelezen :D

Laatst gewijzigd:
welke vst de beste hardcore bees preset heeft.
:D
Vroegah, vroegah waren nog eens tijden. Moest je nog het doen met de Keyboard en SOS.
Veel van die gasten die ook "producer" willen worden zijn niet bezig met muziek maken maar meer met alles wat eromheen gebeurt.
:D. Ben ook zo begonnen in mijn studenten tijd, vakantiewerk voor een Casio MT-iets en een QY10. Geeft best wel voldoening om voor je instrument te werken.
Misschien een tip: Dj-en op feestjes levert ook wel wat op.

... Of zoek iemand die je het geld wil lenen. Ik heb op mijn 13de een basgitaar gekocht van 30.000 Belgische Frank (ruwweg €750). Ik heb nooit studentenwerk gedaan. Ik heb het geld van mijn ouders (renteloos) geleend en heb vervolgens de eerstvolgende drie of vier jaar bijna alle geld dat er binnenkwam aan mijn ouders moeten afgeven (verjaardagen, nieuw & kerst, gedeeltelijk zakgeld).

Maar dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat je iets koopt waar je niet direct spijt van krijgt, want je ben nog wel even aan het betalen. Ik heb die basgitaar trouwens nog steeds.

Voor de rest: het internet afspeuren naar 2de hands aanbiedingen

Maar,.. wacht ff,. illegale software mag niet,. maar zwart werken dan weer wel?
Wat is da nou voor rare dubbele moraal?
Ik zeg,. werken is gewoon kut,.. zelfs voor tiesto,.. Al is de frequentie van terugkerende kuttigheid bij sommige jobs natuurlijk een stuk lager als bij andere.
En,.. als je een synth kunt winnen ipv er voor te werken zeg ik,.. doen!!!
Het is volgens mij de slimste vraag ooit gesteld op dit forum!!
Dat ik daar nooit op ben gekomen is echt een fikse deuk in mn zelfvertrouwen en dat besef heeft m'n hele dag verpest!! 8o)

Excuus voor het plaatsen van die link, is hier inderdaad niet correct, gezien de policy van sf.net

Ik vind illegale software draaien als je net begint met muziek maken iets anders dan zwart werken. Bijna iedereen is begonnen met illegale software om te checken of het wat is voordat je een pakket aanschaft van 100en euros. Iets wat voor mij overigens wel een goede investering is geweest.

Zwart werken daarintegen is gewoon mr Bos iets minder geld te verkwisten geven, vind ik ten alle tijden prima. Helemaal als je naast de zwarte euros die je verdient ook nog gewoon belasting betaald over de witte euros die binnenkomen. Gezien we leven in een land dat een van de hoogste belasting percentage op producten en diensten int, in misschien wel de wereld vind ik dat prima en is daar niets mis mee.

Werken kut? Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en de dag vliegt al jaren lang voorbij, waarom? Omdat ik iets doe wat ik leuk vind en daar mijn ziel en zaligheid in leg. Als je je baan niet leuk vind of uberhaupt werken kut vind zoek dan iets anders wat je wel leuk vind of maak van je hobby je werk, of ben je er zo eentje die lekker thuis op mijn belasting geld aan het teren is en roept dat werken kut is omdat je geen baan kunt vinden die je leuk genoeg vind? :D

als je als zwartwerker dan ook niks aanneemt van de overheid, vind ik het ook prima :D
Dus geen hypotheektrente retour, geen uitkeringen, geen toeslagen, geen subsidies...

Enige dat ik aanneem is toeslag voor mijn zorgverzekering , maar gezien het feit dat ik al in jaren niet ziek ben geweest of gebruik heb gemaakt van mijn verzekering die 9 tientjes in de maand kost vind ik dat ik daar best wel wat korting op mag krijgen :D

Bovendien moet je het zien als een paar klusjes die je zwart doet en zodoende een leuk extratje er an over houd. Een keteltje of materiaal onder de toonbank verkopen ofzo. Of op de zaterdag een klusje doen, nieuwe goten of wat zinkwerk bij iemand thuis. Vergelijk het met een synth kopen/inruilen en die dan met winst verkopen, ga je dan ook de belastingdienst bellen en vragen waar je je belasting naar over kan maken over je winst?

not the sharpest tool in the shed

Excuus voor het plaatsen van die link, is hier inderdaad niet correct, gezien de policy van sf.net

Ik vind illegale software draaien als je net begint met muziek maken iets anders dan zwart werken. Bijna iedereen is begonnen met illegale software om te checken of het wat is voordat je een pakket aanschaft van 100en euros. Iets wat voor mij overigens wel een goede investering is geweest.

Zwart werken daarintegen is gewoon mr Bos iets minder geld te verkwisten geven, vind ik ten alle tijden prima. Helemaal als je naast de zwarte euros die je verdient ook nog gewoon belasting betaald over de witte euros die binnenkomen. Gezien we leven in een land dat een van de hoogste belasting percentage op producten en diensten int, in misschien wel de wereld vind ik dat prima en is daar niets mis mee.

Werken kut? Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en de dag vliegt al jaren lang voorbij, waarom? Omdat ik iets doe wat ik leuk vind en daar mijn ziel en zaligheid in leg. Als je je baan niet leuk vind of uberhaupt werken kut vind zoek dan iets anders wat je wel leuk vind of maak van je hobby je werk, of ben je er zo eentje die lekker thuis op mijn belasting geld aan het teren is en roept dat werken kut is omdat je geen baan kunt vinden die je leuk genoeg vind? :D

Gheheh,.. Softwaregiganten hebben oha persoonlijk bakken meer geld dan de heer Bos,..
Dan komt er nog bij dat desoftwarebonzen hun centen zeker niet steken in het verbeteren van de nederlandse infrastructuur,,.. uitdelen aan bijstandsmoeders en chronisch zieken,.. Onderdak verschaffen aan oorlogsslachtoffers etc etc,.
Het reilen en zeilen van de nederlandse overheid is op zijn minst discutabel maar vergeet niet dat we desondanks toch nog steeds in een land wonen waar de regering niet al het geld in eigen zak steekt.

De belastingdienst geld onthouden is in dat opzicht dus stelen van bijstandsmoeders,.. chronisch zieken,.. etc etc.
Een pakketje downen terwijl je t toch niet zou kopen omdat je 15 bent en er zowieso geen geld voor hebt is dus eenstuk minder schadelijk voor je karma so to speak!

Bovendien zijn de meeste kopers toch begonnen als illegale downloaders
die later toen ze de centen wel hadden genoeg hadden van de problemen met illegale software.

En werken is best leuk,.. als je iets doet wat leuk is,.. maar wat ik zeg,. De frequentie van kuttigheid variereert per job.
Iedereen wil wel es op zn bed blijven liggen of op een warme dag naar t strand,. en dan is t gewoon kut dat je weer op moet komen draven omdat je contract dat zegt.
Ikzelf heb kids,.. en leuke vrienden,.. en fijne familie,. en brede interesses,.
Ik breng mijn tijd liever daarmee door dan me vast te leggen aan watvoor
job dan ook. Werken is voor de poen en anders zou ik t niet doen.
En dat geldt voor t gros van de mensen!!

Freedom rules!!!

Maar om toch nog even ECHT on-topic te gaan in plaats van ons maatschappelijk geneuzel haha :geslaagd:

De kans dat je ergens een synth kunt winnen is nihil.
Soms kun je via een magazine als interface een dsp kaartje,sequencerpakketje of geluidskaart winnen,maar meestal moet je daar dan weer een abonnement voor hebben wat dus ook weer geld kost.

Dus misschien toch maar een baan zoeken of in elk geval iets doen wat geld in het laatje brengt.

interface kun je stiekem ook gewoon maandelijks bij de bruna in spieken en dan zonder abonnement toch meedoen met de prijsvraag. Laatst een complete Roland workstation te winnen.

Maareh, waarom verhuur je jezelf niet? EDIT: ok, het is al vrijdag.

Back