win een synthesizer?

Zo ga ik anti kraak wonen.
Best wel gare ruimte maar wel veel ruimte.
Bespaar ik zo 300,- per maand.

Kortom je moet creatief zijn en er wat voorover hebben.

Kan ik elke maand een tweede hands blofeld kopen lol.

Zoals al eerder gezegd is er met werken niets mis.
Ik werkte zelf in mijn vakanties (13 jaar geleden alweer pffff) bij een verhuisbedrijf en had toen 250 gulden in de week.
Er zijn ook meer opties dan alleen maar de AH,schrijf je eens in bij een uitzendbureau ofzo.

Zelf denk ik dat je meer hebt aan een MIDI keyboardje als bijvoorbeeld de M-Audio Axiom 25
Kan je gewoon via USB aan je PC hangen,heb je draaiknoppen,pads en keys EN een 1 kanaals MIDI interface + Ableton Live Lite

Neem er dan vervolgens een geluidskaartje bij van bijv.Emu (regelmatig te scoren 2ehands voor ca €75) en dan heb je er ook nog Cubase LE bij (en dit is een behoorlijke uitgebreide versie vergeleken met die gratis cubase versie van 13 jaar geleden)

Wil je dan nog wat synths,koop dan de Computer music voor ca €15 en daar krijg je me toch een sloot gratis VST instrumenten en effecten bij + een leerzaam blad.

En hardware synths zijn sooooooooo 90's :duivels:

in 1 zomer verdien je zo een dikke synth/brommer/rijbewijs/vakantie Lloret/home cinema/bankstel/Imac24"/RealDoll etc.

Nu moet ik wel tot mijn grote spijt zeggen dat na 14 jaar werken de parkito nog steeds niet binnen mijn budget past..:D

LOL@RealDoll

Maar welke softsynths heb je al knul? Ik vraag me af of die echt zo crappy klinken.

heb jaren op zaterdag brood verkocht bij ah , m'n eerste harmonium van gekocht voor 300 gulden en later de eerste ms20.
verdiende ca 3-4 gulden per uur.

WTF 15 euro per uur met vakkenvullen bij de appie? Niemand hier die dat wel erg veel vindt? Shit ik moet ook maar weer eens bij de appie gaan soliciteren :|

WTF 15 euro per uur met vakkenvullen bij de appie? Niemand hier die dat wel erg veel vindt? Shit ik moet ook maar weer eens bij de appie gaan soliciteren :|

Per dag.....je houdt soms maar iets van 2,50 over of zo per uur :kont:

Ga auto's wassen in je wijk, heggen knippen (wel recht), gras maaien (ook netjes langs de randjes) etc, doe gewoon overal bij je in de buurt briefjes in de bus dat je wil helpen met klusjes, verdien je waarschijnlijk meer mee dan met een baantje via het uitzendbureau.

En wie weet raak je aan de praat met iemand die nog een synth op zolder heeft staan en vol bewondering is over je inzet om er ook een te kopen en 'm vervolgens wel voor niets weggeeft ( wel even uitkijken of het geen pederast is natuurlijk, hou de heggenschaar nog even bij de hand )

Kraak een dik pand,.. verhuur daar kamertjes aan oostblokkers.
Niks zo lucratief als onroerend goed!!! :D

En op een serieuzere noot,.
Waarom praat iedereen alyijd over vakkenvullen en datsoort shit.
Ga balen sjouwen in de haven,. daar krijg je wel die 15 per uur op zondag!!
Als ik vroeger geen geld had deed ik dat,..
Keihard werken,.. je bent te lam om je geld uit te geven,.. en na een maand of vier staat er zomaar genoeg op je rekening om een jupiter8 en een 808 te kopen en die op ibiza te gaan testen!!! :okdan:

Een goeie tussenweg is trouwens in de horeca,.. achter de bar,..dan pak je de tip ook mooi mee!
Maar op 1 of andere manier gaat je geld in de horeca wel veel sneller op!:D

En dan klagen over geldgebrek? Nexus en Omnisphere, da's al voor 600 euro aan plugins.

Nexus, omnisphere ennu... dat ist wel zo'un beetje als je het over synths hebt.

Geen één synthesizer overtreft de mogelijkheden van deze plugins. Zeker de Roland SH-201 is niets vergeleken bij die vst's.
Wel heb ik een donkerbruin vermoeden...........

En juist op die manier heb ik ook m'n eerste gear bij elkaar gesprokkeld 16 jaar geleden. En denk je dat je toen 15 euro per uur kreeg? Met tien gulden per uur was je al blij.
Je hebt net een hele zomervakantie achter de rug waarbij je met minder dan 40 uur werken dat geld bij elkaar had gehad (hoelang zijn de schoolvakanties tegenwoordig? 8-10 weken?).

Voor niets gaat de zon op.............

10 gulden per uur ? 550 euro bij elkaar in 40 uur op zo'n leeftijd ? In welk gedeelte van nederland woon jij ? Kan ik daar ook nog bij ? :D

En dan klagen over geldgebrek? Nexus en Omnisphere, da's al voor 600 euro aan plugins.

Ik klaag ook over geldgebrek als ik pas/een tijd geleden veel uitgaves had. ;)

Of misschien wel gekregen van iemand.

Ervan uitgaan dat 't gelijk illegaal is, is idd wel de makkelijkste weg.. :engel:

Geen één synthesizer overtreft de mogelijkheden van deze plugins. Zeker de Roland SH-201 is niets vergeleken bij die vst's.
Wel heb ik een donkerbruin vermoeden...........

.... vermoeden dat het merendeel van de beginnende & computergekke jongeren van de dag van vandaag die met muziek willen beginnen net door dat vermoeden niet via site's als deze informeren naar gratis synthesizers,... maar gewoon met alle middelen (!?) aan de slag gaan .

... tot ze dan geld en kennis genoeg hebben om hele maandlonen te gaan uitgeven aan officiele producten....(laat ons vooral ons ideale-wereldvreemde beeld niet vergruizen !)

Ik klaag ook over geldgebrek als ik pas/een tijd geleden veel uitgaves had. ;)

Of misschien wel gekregen van iemand.

Ervan uitgaan dat 't gelijk illegaal is, is idd wel de makkelijkste weg.. :engel:

Je bent de eerste in deze thread die het I-word gebruikt......

D-12-4ever zou het niet inz'n hoofd halen om op deze manier aan z'n software te komen. Zo is die jongen echt niet. Die is goudeerlijk!

Paul

Per dag.....je houdt soms maar iets van 2,50 over of zo per uur :kont:

Mja, dat is wel het minimum jeugdloon voor 15-jarigen. Maar op zondag is het toch verplicht om 200% te betalen?

Ik heb zelf sinds mijn 15e altijd gewerkt. Ik heb ook wel eens geld geleend voor een nieuwe synth, maar dat heb ik altijd netjes terugbetaald. Als ik bij ons in het bedrijf die jeugd zie snap ik af en toe de wereld niet meer.. Die komen alleen werken omdat het moet van hun ouders, maar hebben ondertussen wel twee telefoons met twee abonnementen, de duurste kleren, allemaal een brommer natuurlijk en kunnen elke week twee keer uitgaan... Vraag me af waar ze het geld vandaan toveren..

Back