TR 707 Mod's

penik ettek

>&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;<
Ik lees allemaal van die verhaaltjes over mensen die van die leuke mod's voor hun TR 606 of TB 303 hebben dus nu vroeg ik me af of er ook mod's voor een TR 707 zijn want daar hoor je nooit iets over. Wie weet er of ze er zijn er eventueel waar ik ze dan kan vinden.

Alvast bedankt

303 en 606 zijn analoog, dus daar zijn nog leuke dingen mee te doen qua mods.

707 is digitaal (samples)............

Voor zover ik weet zijn er geen mods voor.

Dat het digitaal is moet in principe niets uitmaken. Vaak worden weerstanden vervangen door potmeters, waardoor het geluid te beinvloeden is. Zo gebeurt het (naar mijn weten) ook met die goedkope casio keyboardjes.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Dat het digitaal is moet in principe niets uitmaken. Vaak worden weerstanden vervangen door potmeters, waardoor het geluid te beinvloeden is. Zo gebeurt het (naar mijn weten) ook met die goedkope casio keyboardjes.

Ermm...
De klank v/d 707 word niet gegenereerd door weerstanden, condensatoren, transistors en andere componenten, maar door een romchip. Het enige wat hier te manipuleren zou zijn, is de snelheid waarmee de sample word afgespeeld en dat is reeds een feature dacht ik.
Een weerstandje in een potmeter veranderen om bvb. de BD-decay te kunnen regelen zal niet echt gaan.

Origineel geplaatst door oli303
Het enige wat hier te manipuleren zou zijn, is de snelheid waarmee de sample word afgespeeld en dat is reeds een feature dacht ik.

helaas zijn samples qua pitch niet aan te passen standaard, de 626 kan dit wel maar die klink dan ook weer minder.
voor de rest zit alles er verder al op, midi, trigger, dinsync en natuurlijk is ie zeer loik als step seq te gebruiken...
al met al blijft de 707 een puur friture drumdoos 8)

TR-707 HiHat Mod

TR-707 HiHat Mod

Er is een mod voor de decay van de closed en open hihat. De closed en open hihat maken nl. gebruik van dezelfde sample. Deze modificatie werkt ook op een TR-727, in dat geval kan je de decay aapassen van de short/long whistle. Ook kan je een audio input voor de hihats of whiste (727) maken. Ik ga binnenkort m'n soldeerbout eens door m'n 707 halen om deze mods uit te voeren. Ik kan eventueel als daar interesse voor is de manier waarop je deze modificaties maakt hier posten (in Engels.) Het is een heleboel tekst, vond het een beetje asociaal om het zomaar hier te posten.

je kunt eventueel een zip file met daarin de tekst bijvoegen als bijlage

Ik heb intresse in die mod!!!

zippen dat ding!

ik dacht dat ie enkel te circuitbenden was

Hier is 'ie dan...

Hier is 'ie dan...

Oozi, ik heb ook wel oren naar die Trigger outpur mod!

Attachments

• tr-707 hihat decay mod.zip
    2 KB · Bekeken: 141
tnx voor de mod. user tronix, denk dat ik ook maar eens wat in mijn 707 ga zitten bakken. Oozi die mod van jouw had ik al ooit op jouw 707 gezien dus ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Vet setje trouwens in Breda...breeks zijn zekers ok

Origineel geplaatst door penik ettek
tnx voor de mod. user tronix, denk dat ik ook maar eens wat in mijn 707 ga zitten bakken. Oozi die mod van jouw had ik al ooit op jouw 707 gezien dus ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Vet setje trouwens in Breda...breeks zijn zekers ok

tnx..ging wel lekker ja (voor de verandering weer 's..)
en die mod; ik denk dat ik nog een paar dingetjes aan ga passen (hij werkt goed, maar 't kan volgens mij nog wel beter..) dus dan gaat 'ie toch weer open..ik wil 'm eigenlijk eerst zelf helemaal goed hebben voordat ik per ongeluk andere mensen z'n 707's laat vernaggelen..
kan ik trouwens ook meteen die decay mod bekijken..

alvast handig; TR-707 service manual, met schematics

grappig trouwens, van die site waar die service manual op staat:

TR-707 Schematics - I haven't yet begun any mods to this machine. Eventually I hope to add trigger outputs and use it as a sequencer for analog percussion voices. For now, here's the entire service manual (TIF format, zipped)

was ik 'm voor..:D :L

707 mod

TR-707.jpg

The Alien-Devices modified Roland TR-707 is MIDI drum synth that is capable of
producing very unique synth-percussion sounds. This modified drum machine features
18 sound modifications that can create hundreds of new sounds. The mods can effect
the drum sounds in subtle or drastic ways creating synth tones, digital filtering,
distortion, bizarre beat warping, and electronic textures. These units are great
sample sources as well as stable live instruments and are fully MIDI capable.

link

klik

ook voor de 727

TR-727.jpg

link

klik

idd. benden die hap!
de mijne heeft decay's voor hihats, ride en crash,
en een stuk of 60 bends, op een stukje experimenteer printplaat,
op die manier staan je bends niet vast, en kun je dus combinaties blijven maken!
al met al een erg vette drumcomputer...

idd. benden die hap!
de mijne heeft decay's voor hihats, ride en crash,
en een stuk of 60 bends, op een stukje experimenteer printplaat,
op die manier staan je bends niet vast, en kun je dus combinaties blijven maken!
al met al een erg vette drumcomputer...
Hoi zou je mij wat meer specs. enz. over het benden van die TR 707 kunnen mailen, dat zou helemaal te gek zijn.
Ik kan nie wachten om m te benden alvast bedankt,
Groetjes Alex

Wat is eigenlijk het verschil tussen benden en modden? Wat houden beiden in? :confused:

Back