ASIO (is blijkbaar niet) 4ALL

Asio4all werkt op heel veel systemen prima, maar garandeert niet dat het overal goed op werkt. Het is heel erg afhankelijk van je computer en de chips, en onboard geluidskaart er inzit.

Wat werkt er niet goed? Valt 'ie helemaal uit of hapert het? Heb je al geprobeerd instellingen aan te passen?

Asio4all werkt op heel veel systemen prima, maar garandeert niet dat het overal goed op werkt. Het is heel erg afhankelijk van je computer en de chips, en onboard geluidskaart er inzit.

Wat werkt er niet goed? Valt 'ie helemaal uit of hapert het? Heb je al geprobeerd instellingen aan te passen?

mja gewoon soms werkt hij en soms gewoon niet...

als ik op m'n synth druk reageerd reason wel maar hoor ik niets... en zet ik audio dan naar de gewone onboard soundcard komt er wel geluid...

Kan het zijn dat je naast Reason nog andere programma's open hebt staan?

Anders toch maar eens gaan kijken naar een audio interface.

mja gewoon soms werkt hij en soms gewoon niet...

als ik op m'n synth druk reageerd reason wel maar hoor ik niets... en zet ik audio dan naar de gewone onboard soundcard komt er wel geluid...

Tja, dan kan het best zijn dat het op jouw systeem niet gaat werken. Waarom niet eens kijken naar een eenvoudige geluidskaart? Hoeft ook niet veel te kosten. Als je Reason gekocht hebt dan lijkt het mij wel logisch om ook een mooie geluidskaart te hebben. Dan weet je zeker dat het strak gaat werken.

Download de driver opnieuw van de website en installeer deze. Asio4all is nooit een bijna nooit een standaard driver bij je pakket, dus kijk goed naar welke je zou moeten hebben.. Het kan zijn dat er tegenwoordig een nieuwere versie verkrijgbaar is.

Mijn laptop werkt ook niet fijn met de asioforall driver, althans ableton live niet.
Maar wat bij mij wel goed werkt is ableton uitsturen met de Rearoute asio driver naar Reaper (Rearoute is Reaper's versie van rewire en gedraagt zich als een asio driver die kun je dus in welke daw dan ook selecteren als audio output) vanuit reaper kon ik wel de asioforall driver gebruiken zonder problemen, misschien dat reason een soort gelijk probleem heeft op jou laptop met asioforall dus het proberen waard.

Reaper is een gratis DAW

succes

Back