Falset register

boeklanoei

Ouwe rot
Het falset reigster is vaak een minder krachtig stuk/register van de stem. Het klinkt vaak wat dunner en minder vol, het heeft doorgaans (iet)wat minder body en draagvlak dan het modale register.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een permanente manier om deze bij het afmixen wat meer body en kracht te geven, toch wat meer aanwezig te laten zijn in de mix. Een beetje te laten doen fungeren als met dezelfde kracht als een modaal reigster kan hebben.

Welke instellingen van effecten, of welke mix technieken kan ik daarvoor als een soort van standaard gaan gebruiken? Of welke effecten zelf?

Wat kan er aan gedaan worden het falset register gewoon standaard meer leven te geven en minder ''dun'' te laten zijn. Iets wat er altijd gebruikt kan worden als een soort standaard pad van instellingen,technieken of fx in de mix.

Ik heb het in dit geval over een falsetto register als enkele lead in een verse of refrein of zo. Stacks voor backingvocals is hier niet aan de orde.

Doel op falset registers in zijn algemeenheid.

Ik hoor het graag.

Het falset reigster is vaak een minder krachtig stuk/register van de stem. Het klinkt vaak wat dunner en minder vol, het heeft doorgaans (iet)wat minder body en draagvlak dan het modale register.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een permanente manier om deze bij het afmixen wat meer body en kracht te geven, toch wat meer aanwezig te laten zijn in de mix. Een beetje te laten doen fungeren als met dezelfde kracht als een modaal reigster kan hebben.

Welke instellingen van effecten, of welke mix technieken kan ik daarvoor als een soort van standaard gaan gebruiken? Of welke effecten zelf?

Wat kan er aan gedaan worden het falset register gewoon standaard meer leven te geven en minder ''dun'' te laten zijn. Iets wat er altijd gebruikt kan worden als een soort standaard pad van instellingen,technieken of fx in de mix.

Ik heb het in dit geval over een falsetto register als enkele lead in een verse of refrein of zo. Stacks voor backingvocals is hier niet aan de orde.

Doel op falset registers in zijn algemeenheid.

Ik hoor het graag.

Helaas toch de opendeur: betere zangcoaching tijdens de opname OF zanger(es) betere techniek aanleren OF andere zanger(es) nemen. Helaas heb je anders niet meer dan de normale dingen tot je beschikking die je gebruikt bij vocals of welke sound dan ook, falset of niet moet en maakt geen verschil.
Met goede stemtraining kan je die gewoon krachtig genoeg neerzetten om een volwassen vocaltrack van te maken.

Ik zou starten men een goed 'Mike' en dan zeer goed de positie evalueren hoe je voor en dicht tegen staat ook hoogte scheelt enorm, doe verschillende tests, pas daarna pas subtiele Eq toe tijdens mixage, het heeft dan 'dat' naturelle volle transients waar je achter zoekt in dat spectrum meest mogelijk

:W

Laatst gewijzigd:
Het allerbelangrijkste is,.. wat je doet tijdens het opnemen.
Je laat een artiest zingen terwijl jij je zogenaamde instellingen doet.
Tijdens dit gebeuren luister je waar de passages zitten die zachter gaan ( zo ook met falsetto).
Nu je weet waar deze veranderingen zitten, kan je middels gainriding ( de volumeschuif van de vocal ) de zaak wat omhoog schuiven tijden deze passages.
Eindconclusie,... een natuurlijker geluid dat op het eind veel minder compressie nodig heeft.
Zeker als je gainriding toepast met een compressor er tussen.

Succes met opnemen.

Back