goedkope synthesizer

ik weet het ook niet, maar voor 4 euro valt het wel uit te proberen, als die het dan niet goed doet kan ik altijd nog een andere kopen

ok, is Akoustik ook voor Windows of alleen voor Mac?

Windows en Mac, en je kan het in stand-alone gebruiken zowel als een plug-in in een sequencer. Wel een caveat, ik heb de indruk dat ze Akoustik bij Native instruments in de toekomst niet verder zullen ondersteunen (toch niet al stand-alone). Dit betekent niet dat je ze vanaf nu niet meer kunt gebruiken, maar Apple moet maar weer eens een rare sprong maken naar een nieuw systeem en:doei:

Die 4-euro eBay dingen - zou ik niet doen. Zelf drivers gaan zoeken op een of andere vage Chinese FTP of zo, brr.

Dat lijkt me onzin; USB MIDI is net zo standaard als USB toetsenborden. Je hebt dus in principe geen speciale driver nodig. Werkt prima.

Is het budget keihard gelimiteerd op 100 euro? Ik zie regelmatig Yamaha CS1x aangeboden voor rond de 125 euro. Dan heb je een synthesizer, met piano klanken (en meer), goed klavier, fatsoenlijke MIDI.

ff te lui om terug te lezen of 'ie al genoemd is: de Yamaha DJX (tja, naam) heeft een betere piano aan boord dan je voor ca. 80 euri recht op zou moeten hebben, is aanslaggevoelig, heeft MIDI en nog veel meer.

Roland RS-50
heb hem voor 150 euries tweedehands.
superding. lichtgewicht, ziet er gelikt uit en geluid is goed.
prijs kwaliteit is echt een 10/10

gebruik hem zelf voor in de band

sowhat

Een Roland JV-30. Zeer degelijk toestel, wel al wat jaartjes oud. Zie je op marktplaats regelmatig voor rond de 75 euro passeren.

Back