Prophecy

BananaWorld

Addicted to Music
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een korg prophecy en ben er ook zeer tevreden mee, maar eigenlijk lees je er hier op het forum niks over. Ik vroeg me af of er andere dsf'ers hier zijn die hem ook hebben. En om het maar compleet te maken zou ik graag willen weten wat je ervan vindt en hoe je hem gebruikt.

Greetingz,
Banana World

Een tijdje terug had ik ook nog een Prophecy. Enkele maanden terug verkocht omdat ik uiteindelijk een Z1 gevonden had.

De Prophecy was (is) een leuke bak en biedt heel wat voor slechts 'een monosynth'. Wat ik niet zo makkelijk vond was die geïntegreerde controller/pitchbend wheel. Ik vond het moeilijk om dat met één hand te bedienen, om nauwkeurig te werken had ik beide handen nodig. Op de Z1 is dit gelukkig beter uitgewerkt in het X/Y-pad.

Qua geluid is het een feest natuurlijk, zeker als je zelf aan de slag gaat met de verschillende oscillatormodellen. En de modellen zoals bv brass- of reed-model zijn zeker niet moeilijk om te gebruiken.

Wat ik altijd storend vond was het feit dat, wanneer je veranderde van program, je 'even' moest wachten vooraleer de Prophecy klaar was (helaas geldt dat ook voor de Z1), ik las ooit dat dit te wijten was aan het feit dat de software zich aanpast al naar gelang het oscillatormodel dat je gekozen had. Dit om te vermijden dat je wordt opgezadeld met pagina's die niet van nut zijn in het gekozen model.
Vreemd genoeg is dit symptoom niet aanwezig in het EXB-MOSS board :okdan: wellicht een betere chip op deze kaart.

Toen de Prophecy op de markt kwam was is er meteen helemaal weg van. Faithless gebruikte zo'n ding!! :okdan: Uren en uren in muziekwinkels gespeeld enzo. Maar ik had toen een Korg X5 en ben toch maar overgestapt op een Trinity. Daar heb ik later een plus van gemaakt en zo doende had ik toch een beetje een Prophecy!! Vond het wel altijd lastig dat je er maar 1 kon gebruiken. Wilde bijvoorbeeld in sequencer mode een vette prophecy bass gebruiker maar eigenlijk ook wel zo'n mini Korg voor een solo. Nu heb ik een Karma met MOSS en dat bevalt zo goed dat is gewoon niet te beschrijven. Gisteravond was het half twee dat ik bed lag :z

Ik heb R ook 1tje...

Wat ik wel handig vind is om een in een bestaande preset het oscillator-model te veranderen, zo krijg je snel nieuwe klanken...
Bijv. bij een Moog bas het Pluck-model gebruiken ipv de gewone osc.

Ik gebruik m eigenlijk het meest voor de bassen en dan wat klooien met de filters en output-mixer...

Ook ik ben de trotse bezitter van een prophecy :)

Ik gebruik hem voor effect geluiden, 3o3-achtige klanken, leadsounds die je meestal in goa trance vindt en ook wel voor bassen. 't Is een heerlijk ding om een avondje mee op schoot te zitten op de bank, geluidjes maken.
Ook ben ik zeer te spreken over de effect processor.
Het switchen van program is inderdaad zwaar kloten.
Ik heb nog niet kunnen experimenteren met de arpeggiator.

Maken jullie ook gebruik van progenie? Ik heb hem wel, maar op de een of andere manier edit de sounds liever op de synth zelf.

-C-

Ik heb er ook een.

Ik doe hem nooit meer weg.Als je een software programma als sounddiver erbij gebruikt om hem te editten, is het feest helemaal compleet. De meest gore bas lijnen kan je eruit scheuren.

Je kan je boxen compleet opblazen met de lage tonen die je eruit kan halen.
Jammer dat er weinig ROMS op het internet worden geshared.

Er is wel een korg z1 /prophecy pagina www.lfo4.com/ daar is veel technische en andere informatie over prophecy.

Ik gebruik hem vaak voor bas partijtjes. Heerlijk apparaat. Vooral die draaiknoppen zijn geweldig.

ik heb er vandaag eentje opgestuurd gekregen uit engeland
ik ben er nu mee aan het pielen
klinkt allemaal erg fijn!
vooral de bassen inderdaad

weer een synth die ik niet ga doorverkopen *zucht*
:D

en de z1 heb ik ook besloten te houden

Z1 roelz! :D Prophecy ook, maar die heb ik niet (meer) :doei:

Het enigste waar ik mee zit te klooien is de arpeggiator in combinatie met cubase op een atari.
Daar loopt hij op vast, maar dat zal wel ergens in een instelling verborgen zitten. Of in cubase.

Gewoon lekker knoppies draaien met dat apparaat en pielen, en een software editer installeren op je pc, scheelt veel tijd, en het is overzichtelijker.

Iemand van jullie ooit wel eens met progenie gewerkt?
Dat is echt een perfecte editor voor deze bak.(beter/makkelijker/uitgebreider dan sounddiver)
(heb nl. zo'n beetje de eerste in NL gehad maar toch weer weggedaan)
Misschien stop ik nog eens zo'n MOSS board in mijn Karma.

Grt. Ronald.
ps. stuur ff een meeltje......

Origineel geplaatst door mindscan
Het enigste waar ik mee zit te klooien is de arpeggiator in combinatie met cubase op een atari.
Daar loopt hij op vast, maar dat zal wel ergens in een instelling verborgen zitten. Of in cubase.

He, da's waarschijnlijk die bug die verholpen kan worden met de EPROM set #20. Mijn Prophecy was er reeds mee uitgerust door de vorige eigenaar, de EPROM was gratis te bestellen via de KORG dealer. Maar of die EPROM's nog in voorraad zijn kan ik je niet vertellen, even checken bij een KORG dealer of bij Voerman ? Meer info hierover vind je ook op http://www.lfo4.com/proph/peprom.htm

Dit is zo'n setje:

2eproms-black.jpg

Origineel geplaatst door mindscan
Ik heb er ook een.

Ik doe hem nooit meer weg.Als je een software programma als sounddiver erbij gebruikt om hem te editten, is het feest helemaal compleet. De meest gore bas lijnen kan je eruit scheuren.

Je kan je boxen compleet opblazen met de lage tonen die je eruit kan halen.
Jammer dat er weinig ROMS op het internet worden geshared.

Er is wel een korg z1 /prophecy pagina www.lfo4.com/ daar is veel technische en andere informatie over prophecy.

Ik gebruik hem vaak voor bas partijtjes. Heerlijk apparaat. Vooral die draaiknoppen zijn geweldig.

Weinig ROMS op het internet geshared???, install MIDI OX of een andere sysex send/reciever en downloaden maar:

http://groups.yahoo.com/group/sysex/

:doei:

O jaa, en vergeet ook niet de convertor tools, zo kan je zitten switchen van platform (Prophecy-Z1-TritonMOSS) dat je er duizelig van word.

ik had er een tijd geleden ook 1, maar daar is jammer genoeg een kop koffie overheen gegaan, en daarna was ie nooit meer de oude... uiteindelijk grotendeels weer werkzaam gekregen, en geruild voor een juno106, maar dat is een ander verhaal.

ik vond het een machtig mooie synth qua mogelijkheden, maar op zijn kleine schermpje en met de onhandige bediening was het een crime om te moeten programmeren. het enige echt jammere vond ik de beetje wollige klank van het beestje... het klonk altijd of er ergens een chorus overheen aan stond... maar dat is typsich korg denk ik....

Origineel geplaatst door Hover
He, da's waarschijnlijk die bug die verholpen kan worden met de EPROM set #20. Mijn Prophecy was er reeds mee uitgerust door de vorige eigenaar, de EPROM was gratis te bestellen via de KORG dealer. Maar of die EPROM's nog in voorraad zijn kan ik je niet vertellen, even checken bij een KORG dealer of bij Voerman ? Meer info hierover vind je ook op http://www.lfo4.com/proph/peprom.htm

Dit is zo'n setje:

2eproms-black.jpg

Bedankt voor de tip.
Ik heb namelijk eprom versie 17.

Oh ja voordat ik het vergeet.

Pas heel goed op bij de jack ingangen. Er mag niet teveel stress( druk) op komen.
De jack ingangen zijn namelijk op een printplaat gesoldeerd die gauw loslaten. (heb ik gehad, en veel anderen ook getuige de site www.lfo4.com).
Wanneer deze gesoldeerd moeten worden , kost dat veel tijd, want deze zit namelijk heel goed verborgen (moeilijk bij te komen dus). Ik heb het laten doen.

je hoort het dus. Veel mensen vinden de Prophecy zo goed dat ze maar een Z1 hebben aangeschaft incl me. (Z1 = 12 x Prophecy:))

Nou ik wil de mijne verkopen ivm ruimtegebrek...

Iemand interesse??

Origineel geplaatst door J-Run
je hoort het dus. Veel mensen vinden de Prophecy zo goed dat ze maar een Z1 hebben aangeschaft incl me. (Z1 = 12 x Prophecy:))

een Z1 is zeker geen 12 X Prophecy
Ik heb ze beiden wat je uit de Prophecy haalt kijg je nooit uit een Z1
andersom natuurlijk ook, het zijn 2 zeer verschillende synths.
(die verhalen gingen destijds ook de ronde voor de memorymoog die ook 8 minimoogs zou zijn... onzin)

Ik heb net Feedback Utrecht gebeld over die update en hij is nog verkrijgbaar alleen vragen ze er nu 50 euro voor. (als je socketed eproms hebt)

Staffhorst Utrecht vraagt er 90 euro voor.

Wat de Z1 bugs betreft... Feedback vertelde mij om te updaten moet het hele moederboard vervangen moet worden en dat is een dure grap. Gezien de bugs nog steeds in de laatste systeemversie zitten heeft dit dus geen enkele zin. (elk geval de belangrijkste arp-sync bug).

Ik heb Korg-UK gemailed en zij doen de update wel gratis.
Sinds mijn Prophecy uit de UK komt laat ik de vorige eigenaar de update regelen.

Betekent wel dat Voerman een slaatje slaat uit benadeelde Prophecy bezitters... trieste zaak :frons:

Back