Prophecy

Hey Ik heb ook wel belang bij een OS update (zit nog op 1.7)
Kunnen we misschien de handjes ineen slaan en zo voordelig aan die updates komen?

enige wat je moet regelen is iemand in Engeland die Korg-UK voor je wil bellen. Als 1 persoon belt voor meerdere sets Eproms denk ik dat ze daar argwaan krijgen.

ik vraag me ook af of er nog verschil is tussen de europeese en engelse modellen.

Bij mij staat onderop boven het serienummer MODEL: SSP-1
Ik heb systeemversie #13 maar wel met Socketed Eproms.

Origineel geplaatst door bounce
ik vraag me ook af of er nog verschil is tussen de europeese en engelse modellen.

Bij mij staat onderop boven het serienummer MODEL: SSP-1
Ik heb systeemversie #13 maar wel met Socketed Eproms.

Volgens mij zit er alleen een verschil tussen de voeding. Bij mij staat er ook gewoon SSP-1.
Systeemversie: #20

Origineel geplaatst door bounce
een Z1 is zeker geen 12 X Prophecy
Ik heb ze beiden wat je uit de Prophecy haalt kijg je nooit uit een Z1
andersom natuurlijk ook, het zijn 2 zeer verschillende synths.
(die verhalen gingen destijds ook de ronde voor de memorymoog die ook 8 minimoogs zou zijn... onzin)

Ik heb net Feedback Utrecht gebeld over die update en hij is nog verkrijgbaar alleen vragen ze er nu 50 euro voor. (als je socketed eproms hebt)

Staffhorst Utrecht vraagt er 90 euro voor.

Wat de Z1 bugs betreft... Feedback vertelde mij om te updaten moet het hele moederboard vervangen moet worden en dat is een dure grap. Gezien de bugs nog steeds in de laatste systeemversie zitten heeft dit dus geen enkele zin. (elk geval de belangrijkste arp-sync bug).

heb de z1 gehad..vreemde bugs
dus gebeld... nieuw moederbord erin..nog steeds klote

het probleem wat ik had met de z1 was:

maak een percusief geluid.met een strakke attack en korte decay..
sla dat geluid 12 keer aan en je atack zal verspringen..
heb de vertegenwoordiger van korg hier gehad en die stond verbaasd... maar das meestal
hij heeft het bij meerdere filialen getest bij verschillende z1's...allemaal hadden ze het
de rede voor mij om dat ding meteen weg te doen,ondanks dat hij best goed klonk.

dat is goed waardeloos

weet je nog welk systeenmversie je eerst had en welke daarna? (v.1.0.2 is de laatste).

ik heb ergens gelezen dat de gene die de Z1 heeft ontworpen (de godfather zeg maar) overleden is en dat ze daarom bij Korg de ontwikkeling van de Z1 hebben moeten stopzetten =( (ik geloof dat de goede man uit New Zeeland kwam)

ik ben echt helemaal verliefd op de Z1 en ik accepteer de gebreken dan maar.
gebruik hem alleen voor strings, pads, drones, leads en sound-fx dus ik zal daar waarschijnlijk niet zo'n last van hebben.

Wat een prachtbak!

Ik ook. Mijn Z1 heb ik nooit problemen mee gehad. Gebruik hem vooral voor Strings/pads, en funky arppegio's

ik heb net mijn Eproms uit de UK binnen
heeft mij enkel iets van 5 euro portokosten gekost
ik vind het wel vreemd dat je er in Nederland er zoveel voor moet betalen
Korg polecy is toch wereldwijd?

Volgens mij gold die gratis update (of goedkope, ik weet het niet) alleen toen de prophecy nog in produktie was. Daarna werd gewoon de voorraad opgemaakt.

Misschien dat ze in Engeland nog voorraad hadden en dus niet apart besteld hoefden te worden.

het enige wat ze gedaan hebben is nieuwe software in mijn Eproms kopieeren.
Ik heb gewoon mijn oude Eproms terug (ik had ze gemerkt).
Dat hoeven ze in Nederland ook alleen maar te doen alleen vragen ze er hier 50 tot 90 euro voor.

Het upgraden van je e-prom op een Prophecy is: GRATIS Dit is indertijd afgesproken met de dealers, de enige voorwaarde was dat de oude prom ingeleverd werd.

Mijn prophecy hoefde alleen maar naar een Korg dealer en daar werd het klusje geklaart, kreeg er zelfs een mooie videoband bij :)

Back