Origineel geplaatst door bounce
2 X 1.42 GHz
Toe maar, da's al bijna net zoveel als een PIV 3.06Ghz.
... ach, ik ben het zo zat om iets te verdedigen dat overduidelijk beter is... laat ook maar.
Je kunt het wel zeggen dat het zo is, maar als je nog niet eens de moeite neemt om goed argumenten aan te dragen (nadat ik daar netjes om gevraagd had) kan ik ook zeggen: laat maar.....
Anders wordt het net zo'n verhaal van een Virus is toch beter dan een JP8000. (iedereen weet dat het niet zo is natuurlijk)
Als Snah nou toch een Powerbook koopt en hij erachter komt dat hij hem totaal ruk vindt en liever toch een Dell Lattitude had gehad dan zou dat zonde zijn. Het kan ook het tegenovergestelde zijn. Maar als wij gewoon met punten aankomen die hij graag hoort omdattie er zelf niet op gekomen zou zijn dan kan hij een voor hem betere keuze maken. En om dan bot te zeggen Mac is toch overduidelijk beter help je hem daar echt niet mee.
En OSX is op BSD gebaseerd, de kernel dan. En doe hoeft helemaal niet beter te zijn dan de NT kernel van Windows.
En Apple bouwt zelf geen CPU's. Dat doet Motorla ism met andere bedrijven voor ze. En die hebben moeilijkheden om snellere CPU's te bouwen. (dat komt mede omdat ze niet zoveel ontwikkelkracht hebben als Intel en AMD (en in het verre verleden op een rotte manier door Intel van de markt geduwd zijn), en daarom de EMU serie samplers ook allemaal zo'n rot OS hadden vanwege Intel CPU's)
De winst van Apple is terug aan het lopen. En ze hebben op een onsympathieke manier hun eigen winkels voorgetrokken op die van hun trouwe dealers (die ze in het verleden door een heel diep dal (denk OS7.5) hebben geholpen). Plus het Emagic verhaal en het ophouden met PC support voor Logic. (ook heel erg onsympathiek)
En dan nog het upgrade verhaal met OSX Jaguar en het bewust saboteren van VST plugins van Steinberg.
Eigenlijk is MS nog veel erger met hun sneaky dingen zoals het doorgeven van ALLE software op je computer als je een update draait. En hun 80% marge die ze kunnen vragen vanwege hun monopoliepositie die ze met wel heel veel onsympathieke manieren zich hebben toegeeigend.
Jammer dat Steve Jobs niet doorgegaan was met NeXT. Dan was Apple gewoon failliet gegaan. NeXT doorgebroken op de PC en dan hadden we dit hele gedoe niet gehad. En evt had BeOS ook nog geleefd.
Maar goed ik dwaal af.
Vroeger had ik een IBM laptop en hij deed het erg goed (de hardware uiteindelijk wat minder). Lekker met Cubase SX en reason(rewired) spelen en het draaide als een tierelier. (wel de Oracle database uitlaten, want dat mixt niet lekker)
Of gewoon lekker met Ableton Live pielen (in de trein met een paar doppies). Helemaal niets mis mee.
Trouwens Windows XP hoef je helemaal niet opnieuw te installeren. Mensen die Windows opnieuw 'moeten' installeren weten niet hoe ze met Windows om moeten gaan, het is bot gezegd maar ik heb het wel met 3 eigen computers en 4 van anderen bewezen. En ik doe echt helemaal niets geks of zo, gewoon kwestie van de handleiding goed doorlezen.
Ja, het is een zeikverhaal maar niet persoonlijk bedoeld. Meer informatief laten we maar zeggen.