[reason] bepaalde sound creeëren

Perry VDV

Ingeburgerd
Ik ben aan het proberen een bepaalde sound te creeëren in Reason (2.0).
Het is zo'n teggie - chord sound. Vaak gebruikt door Lexicon Avenue in progressive nummers.
Een goed voorbeeld van een track, waar zo'n sound in zit is in Medway - Release (Lexicon Avenue Remix).
http://www.hoojchoons.co.uk/hooj-105.htm
In de break hoor je dat geluid het duidelijkst.

Als iemand overtuigd is dat het gewoon niet kan middels Reason, dan hoor ik graag met welk apparatuur dat geluid gemaakt zou kunnen zijn.

Haha, niemand dus tot op heden. Dan maar een antwoord van mezelf.
Misschien ook wel een rottige vraag ook die ik gesteld heb, of is ie niet duidelijk?

Sam-pler :)

Jah, maar dan moet ie wel "kaal" te vinden zijn. En hij is natuurlijk minder bewerkbaar :-)

Origineel geplaatst door Perry VDV
Jah, maar dan moet ie wel "kaal" te vinden zijn. En hij is natuurlijk minder bewerkbaar :-)

Klopt, maar wil jij elke synth met diezelfde preset/patch gebruiken die je in nummers hoort en gaaf vind? Lijkt me een dure grap worden. Wel ideaal excuus om stapels synths aan te schaffen. Je kunt nooit genoeg synths hebben uiteraard. ;)

Maar praktisch gezien moet je volgens mij beginnen met iets wat er op lijkt wat je in je eigen setup kan vinden. Of die samples vinden die er op lijken en dan zelf gaan timmeren aan dat geluid. Is nog leuk om te doen ook. ;)

Ik wil niet letterlijk "dezelfde" sound, maar ik vraag me af HOE deze gemaakt wordt.
Een geluid letterlijk zomaar gebruiken is inderdaad niet echt origineel en hoort ook niet echt.
Dat nummer was ook slechts om aan te geven hoe die sound ongeveer is.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusver.

Heb zijn site gevonden.
Lijkt me ook wel interessant, het is alleen aan de andere kant van de Nederland, maar wie weet.
Bedankt voor de tip, Bambam!

Heb de topic gelezen, erg cool van hem om zo'n korting te geven.
Heb het er al met mijn partner in crime over gehad en we gaan het wellicht doen.
Een virus C komt binnenkort binnen, en die zit ook in de training geloof ik, gaaf!

Back