Korg Radias R

PascalVB

Ouwe rot
Ik overweeg een Korg Radias R te kopen.
Het enige dat ik zeker wil weten voor ik hem aanschaf is of de drivers en editor werken op Vista 64 bit.
Op de site van Korg staat gewoon "Vista", dus daar weet ik niet voldoende mee.
Iemand die hier meer over weet?
Alvast bedankt!

Aangezien ik hier geen uitsluitsel kreeg heb ik de vraag dan maar aan Korg zelf voorgelegd. Dit was hun antwoord:

I've checked with our Technical Dept and they have advised that this
doesn't work with Window Vista 64 bit. Sorry that we are unable to
assist you.

Regards
Korg UK Ltd

Het spijt ons dat we je niet sneller hebben bediend van een antwoord. Excuus.
Welkom op het Synthforum trouwens. Mocht je verder vragen hebben zullen we
binnen 5 minuten paraat staan om je tot je dienst te zijn.
Fijn dat je het antwoord van Korg deelt op jouw triviale probleem. Zeer gewaardeerd.

MvG,

Joep

Het feit dat je in mijn reactie enige negativiteit ontwaart (wat helemaal niet zo is) en daarop meteen de cynische toer opgaat zegt meer over jou dan over mij. Als er iemand hier onvriendelijk reageert ben jij het wel hoor koekebakker.

Ik wil nu niet de moraalridder uithangen, maar na je eerste post meteen al op die manier je ongenoegen uiten is toch wel vreemd.

Laatst gewijzigd:
De enige reden waarom ik dat 2e bericht geplaatst heb is omdat:

a/ ik een half uur op google heb gezocht naar deze info en nergens uitsluitsel kon vinden; volgens sommige bronnen zou er een beta versie van een 64 bit driver zijn, volgens anderen dan weer niet
b/ ik hier dan een bericht gepost heb omdat ik dacht dat er misschien nog mensen een Radias met een 64 bit systeem gebruiken
c/ ik ook een mail had gestuurd naar Korg, waarop ik onverwacht snel een antwoord heb gekregen

De reply van Korg heb ik geplaatst zodat op die manier ook anderen die met dezelfde vraag zitten een duidelijk antwoord van Korg hebben.

Zoals je ziet was er dus helemaal geen reden om zo te reageren. Het is niet mijn schuld dat jij de context van wat ik schrijf als "ongenoegen" ziet.

Als je het woord "hier" in je tweede post als "Synthforum" opvat snap ik het an sich wel, maar dan nog. Misverstand, kan gebeuren, zand erover, en bedankt dat je er even de oplossing nog bij zet :). 64-bit is al pijnlijk genoeg, helaas :(.

Ja die "hier" was wel onduidelijk geef ik toe. Ik bedoelde daarmee "het internet"...
En inderdaad, 64 bit is problematisch voor muziektoepassingen. Ik ben al blij dat ik een audio interface met degelijk werkende 64 bit drivers gevonden heb.
Ik begrijp niet goed waarom al die hardware fabrikanten zoals Roland en Korg geen 64 bit drivers uitbrengen. 64 bit is de toekomst voor audio toepassingen omdat je veel meer geheugen kan adresseren. Blijkbaar hebben ze dit bij Steinberg al ingezien, alhoewel ik zelf de 32 bit versie van Cubase draai wegens het niet goed werken van de VST bridge :s

De enige reden waarom ik dat 2e bericht geplaatst heb is omdat:

a/ ik een half uur op google heb gezocht naar deze info en nergens uitsluitsel kon vinden; volgens sommige bronnen zou er een beta versie van een 64 bit driver zijn, volgens anderen dan weer niet
b/ ik hier dan een bericht gepost heb omdat ik dacht dat er misschien nog mensen een Radias met een 64 bit systeem gebruiken
c/ ik ook een mail had gestuurd naar Korg, waarop ik onverwacht snel een antwoord heb gekregen

De reply van Korg heb ik geplaatst zodat op die manier ook anderen die met dezelfde vraag zitten een duidelijk antwoord van Korg hebben.

Zoals je ziet was er dus helemaal geen reden om zo te reageren. Het is niet mijnschuld dat jij de context van wat ik schrijf als "ongenoegen" ziet.
Inderdaad Pascal. Achteraf, na je 3 punten word het geheel pas duidelijk. Hoe moest
ik daarvoor weten dat jij punt a,b, en c al gedaan had...?

Enfin, spijtig van de non-64 bits support. Een beetje compiler moet toch wel een driver
of C / C++ / C# applicatie kunnen compilen voor een 64 bits windows platform. Als programmeur
hoef je je geen zorgen te maken over geheugen adressering, poort toegang en andere bijzaken
die door windows geregeld worden (zo'n beetje alles)

Laatst gewijzigd:
dat werkt wel,
je moet de laatste nieuwe drivers hebben en ook je laatste firmware
en apart usb2 driver installeren dan pas de Editor installeren,

daarna je Radias aanzetten eerst
en dan de editor openklikkenen (hij zegt USB not proper installed) maar daar vaag je je .... aan en klik je weg

dan in editor, File New
en dan bij Midi; recieve all Data, hij laad dan je huidige Radias volledig in,dan
Gaan met die banaan! elke sound je aanklikt met je muis zit in het tijdelijk geheugen op de radias, je kan ook banken loaden van de MS2000 de MS2000 nieuw en Microkorg en alzo luisteren of je wat in je extra bank op de radias wil of een (alle) (her)gemaakte bank(en) vastleggen in een bestand van je editor, eindeloos klanken maken OLè!!:koffie:

Back