KORG Electribe EMX-1

Hmm, ja, wat zal ik daar nu eens van zeggen.
Valt niet helemaal tegen maar de synth sounds had ik iets meer van verwacht.
Ik vind er wel een behoorlijk punch in zitten, de kicks en de basslines profiteren hier duidelijk van.
Zal wel door een lichte overdrive op de buizen komen, zo klinkt het wel.

Natuurlijk zeggen de demo's helemaal niets omdat presets vaak zuigen.
Wil er graag een keertje mee pielen, die motion sequences zijn onovertroffen.
Ik heb de EA en de ES gehad en die waren echt leuk maar misten net de sound.
Misschien dat dit echt twee toppers gaan worden. (MX en SX)

GRtz. Ronald.

zat net even een oude thread te lezen en ik heb even een vraagje.
is die sx al uit gebracht?
zo ja waar issie uit te proberen en wat kost ie?

nee. wel uitgeleverd door Korg aan importeurs maar nog niet in winkel. waarschijnlijk deze week.

Origineel geplaatst door chielos
zat net even een oude thread te lezen en ik heb even een vraagje.
is die sx al uit gebracht?
zo ja waar issie uit te proberen en wat kost ie?
de SX komt pas uit in december nog even geduld hebben vrees ik ;{
de MX moet toch heel binnenkort leverbaar zijn

Groove it to the move enzo....

Groove it to the move enzo....

Tja,

Ik vind de kleur van het apparaat prachtig en ik vind de demo erg leuk. Kan echter daardoor niet veel zeggen over de echte geluidskwaliteit. Ook de mp3-tjes geven voor mij niet voldoende beeld. Hem in het echt horen is toch het beste. Iemand heeft het al eerder gezegt; "zelf piepel". Da's wat je waarschijnlijk moet gaan doen wil het overtuigen of niet. Het is toch een soort muzikale gameplay. Ik heb zelf verschillende grooveboxen gehad voordat ik langzaam ben gaan sparen voor vintage spullen (errug duur dus is het een of het ander). Ik heb echter geen ervaring met de serie van Korg. Ik vond de leukste groovebox de mc-505 van Roland en hoe deze is?? De knoppen zien er goed uit en lijken goed geplaatst. En dan die tubes. Buizenversterkertje ingebouwd. Is een leuk idee. Ik denk dat ik dit idee zelf ook eens ga toepassen. Buizenversterker ertussen en je hebt warm geluid. Ik moet zeggen dat het apparaat mijn nieuwschierigheid heeft gewekt. Alleen vraag ik mij af hoeveel Marantz stereotorens ze hebben moeten slopen om dit apparaat te verwezelijken?? Die knoppen zijn gewoon identiek. Of kwamen ze van al die overleden TB-303-tjes??

Heeft er iemand voor mij een tube??

*D Astro.

Ik heb de emx-1 sinds gisteren in huis.
Ik heb hem eerst uitgebreid getest in de winkel en ik was onder de indruk.
800 euro heb ik hem betaald, das de gemiddelde prijs zowat overal,toch zeker in België.
En dat is dus wat voor mij de doorslag gaf,voor die prijs vind ik dat je een bakje in huis haalt met heel cleane drum en percussiesounds.Ook de synth klanken klikken lekker zuiver en clean,en je kunt alles lekker kruiden met 3 verschillende effecten per klank plus die "valves" laten werken wat er op zitten,die dan op hun beurt zorgen voor meer warmte en dynamiek.
Zijn sound is dus ok,echt wel,want ik heb hier ook een mc505 groovebox,die een pak meer gekost heeft,maar die klinkt toch maar platjes vind ik in vergelijking met deze korg.

Ik heb belange nog niet alle functies achterhaald natuurlijk,en tot nu toe heb ik enkel wat liggen te rotzooien met de patterns en de songs die erin zitten.
Maar met wat daar tussen zit val je soms achterover.

Ik heb hem vooral gekocht om te gebruiken voor basdrums en percussie,maar zijn synth klanken zijn echt wel heel aardig ook.Voor de synth klanken maakt de emx-1 gebruik van een technologie die je ookt terug vindt in de z1 en de ms2000, zo vertelt men tenminste in de handleiding.

Tuurlijk gaat dit bakje niet bij iedereen in de smaak vallen,maar ik heb een voorgevoel dat het een immens succes gaat worden,deze emx-1.
Hij oogt sjiek,speciaal kleurtje en hij klinkt echt goed voor deze prijs.

Ik was vrijdag even bij Feedback (voor basgitaar versterker) en daarna nog even langs de synths gelopen en daar was deze MX net binnen. Erg mooi geluid kwam eruit. Ook de overdrive (gaat dat dan via die buizen) klinkt wel okee, maar misschien wel een klein beetje overdreven. De interne demos klonken erg vetjes dat wel.
Maar ik was niet meteen super enthousiast, want het ziet er meer uit als een klein jam-boxje waar je leuke patterns op kan maken. Groovebox idee.

Arv

Ik vind de demo's op de Korg site erg spanned klinken, maar vraag me af ...er zit een stukje in met een soort vocalen...

http://www.procom.no/lyddemoer/EMX1_trance_pattern.mp3

na 1:50 tot 2:04

wat ik erg grappige geluiden vond. Ik hoop niet dat het ingebakken samples zijn, maar daadwerkelijk de synth engine, effecten en filters aan het werk. Dat zou wel tof zijn...het is altijd maar de vraag of er dus een paar lekkere samples in zitten (en die worden gauw oud met zo'n beperkte engine) of dat de engine (hoe simpel dan ook) zelf in staat is om nieuwe geluiden te maken.

De lead na 2:45 tot 3:00 is ook aardig...het klinkt allemaal erg 'af' en ik ben een dus beetje bang dat het met het editten nogal gelimiteerd zal zijn... :(

Maar...ja...ik HEB net nog een belastingteruggaaf over 2001 (!) binnen....

Ik heb hem hier ook thuis staan, en ik vind het een erg leuk ding.

Het enige wat ik minder vind is de reverb, die is echt superlelijk, bijna onbruikbaar gewoon.
Maar verder is er op de sounds, en de synth engine niets aan te merken, je kunt zoveel veranderen aan de klank, dat het rusig een waardige VA te noemen is.
Je kunt zelfs bij de Samples komen in de synthparts, dus mocht je aan 9 drumkanalen niet genoeg hebben, dan kun je dus de synthkanalen inzetten, erg handig.

Beetje jammer dat je Line/mic input niet door de interne effecten en filters kan, tenminste dat is mij nog niet gelukt.
er is een knop 'audio in thru' maar die laat dus alleen het signaal door.

Er zit gelukkig een resetfunctie op en dat is 'Solo' + 'write' indrukken en dan tegelijkertijd de MX aanzetten.
De presets zijn gewoon te wissen, als je 'Protect' op off zet.

De Tubegain, overstuurt nogal snel, dus verder dan een kwart open zetten heeft vaak geen zin.
De arpegio functie is wel weer super, vooral voor mensen die muziek willen maken maar geen noot kunnen spelen of geen rime gevoel hebben.
De auto BPM is ook best handig voor Dj's, werkt erg goed.
Hij is oerdegelijk en een plaatje om te zien, maar dat hoef ik niet nog eens te zeggen (doe ik toch :) )

De SX wordt pas eind November verwacht, maar het zou me niks verbazen als alles weer vertraagd, net als de MX.
Maar zo'n blauwe en een rooie naast elkaar staat toch wel errug cool.

Zeker even checken deze speeltjes.

Back