KORG Electribe EMX-1

kent er iemand Richie Hawtin? ikke wel, want die gebruikt dien nu ook, heb hem der mee
bezig gehoord op I Love Techno een week geleden.
pic008.jpg

Origineel geplaatst door rack attack
kent er iemand Richie Hawtin? ikke wel, want die gebruikt dien nu ook, heb hem der mee
bezig gehoord op I Love Techno een week geleden.
pic008.jpg

geef richie een emmer met een triangel en het klinkt nog vet ;)

komen we weer: het gaat om de schilder niet om de kwast..etc.etc.

Origineel geplaatst door rack attack
was alleen ter informatie bedoeld he;)

maar natuurlijk ;)
heeft ie tegenwoordig trouwens dezelfde kapper als sven vath???? ;P

Origineel geplaatst door olafmol
maar natuurlijk ;)
heeft ie tegenwoordig trouwens dezelfde kapper als sven vath???? ;P
ja, het zen precies twee broers:D

Net even ander uur bij Kenny met een peukie en een bakkie koffie met dat ding zitten pielen. Hij klinkt behoorlijk goed. Sommige effecten maken dat geluid echt af.

De (gesamplede) drums zijn echt zeer fijn (hoge kwaliteit samples) alleen helaas nauwelijks te editten -> eigenlijk alleen maar een simple envelope (percussive of 'organ' stijl) en de pitch, pan en een keuze voor het effect door welke de sample gerout moet worden.

De synths klinken behoorlijk vet, maar je hebt niet bijzonder veel editmogelijkheden.

In principe kies je een synthmodel, de golfvormen en kan je per synthpart 2 parameters instellen, kiezen welke effect het inmoet en pan, eg (idem als drums) en volume instellen. Daarnaast kan je 1 lfo toewijzen aan de filter, een van de 2 parameters of de pitch. Het filter klinkt behoorlijk lekker en is redelijk creatief.

De effecten klinken heel erg af, maar zijn helaas maar beperkt afstelbaar. Per effect heb je 2 parameters-> waarvan de 2e meestal de 'mix' tussen droog en nat is. Je kan de effecten redelijk goed schakelen en routen, maar je kan je synth en je drumgeluiden per part alleen maar aan een effect toewijzen (dus aan of uit) -> dat effect gaat dan wel mogelijk weer naar het volgende (als je ze serieel schakelt)

Het overal geluid is behoorlijk 'af' en je kan merken dat Korg heel erg goede programmeurs in huis heeft gehaald voor die dingen. Ik denk dat die dingen sowieso als warme broodjes over de toonbank zullen gaan, alleen al vanwege de presets.

Oh, we (kenny en ik) kregen het nog niet voor elkaar om de inputs door de effecten/filters te routen... Deden we iets fouts? (Je zou op die manier bijvoorbeeld een hele set drums van filters kunnen voorzien -> nu kan je *wel* al een drumgeluid in de synth engine gebruiken overigens.)

Origineel geplaatst door olafmol
geef richie een emmer met een triangel en het klinkt nog vet ;)

komen we weer: het gaat om de schilder niet om de kwast..etc.etc.

Volgens mij heeft Richie meegewerkt aan het creeren van een van de demo;s. Er zitten namelijk 2 tracks tussen die precies zijn zoals Fuse op +8

VOlgens mij wordt ie al best veel gebruikt die korg,, ik vind de sound erg herkenbaar iig

Origineel geplaatst door bazziman
Oh, we (kenny en ik) kregen het nog niet voor elkaar om de inputs door de effecten/filters te routen... Deden we iets fouts? (Je zou op die manier bijvoorbeeld een hele set drums van filters kunnen voorzien -> nu kan je *wel* al een drumgeluid in de synth engine gebruiken overigens.)

Ik ben er al achter..

Je kunt de occilator op de 'Audio in + Comb' stand zetten, dan kun je gewoon alle effecten gebruiken, formant en Pitch shift klinken erg goed, Van Darth Vader naar het smurfendorp zullen we maar zeggen.:)
Maar ook met de rest van de effecten, kun je de meest wazige sounds krijgen
Je kunt dan ook stappen programmeren in de step sequencer, en reageren alle filters en controllers, en ook de Modulatie op je stem of line input.
Door de Motion seq aan te zetten, registreert hij dus ook de bewegingen van je knoppen en slider/fader.

dat niet, maar maakt niet uit, want je kunt net als bij de Machinedrum, elke stap in je sequencer van een Volumewaarde voorzien.

Origineel geplaatst door Kenny
dat niet, maar maakt niet uit, want je kunt net als bij de Machinedrum, elke stap in je sequencer van een Volumewaarde voorzien.

Heb je al je drums op die manier met een simpel kabeltje 'terug-geroute?' kan je ze tenminste gewoon lekker filteren....waw, waw, bwaw, bwaw, bwam, bam, bam bam, bem, beng, beng, BENG! yahooooooiii!

Heb net de review in de SOS zitten lezen: behoorlijk positief.

(en ja veel presets in de Korg klinken behoorlijk 'echt' -> als bekende nummers dus)

Ik heb de MX sinds gister in huis. Helemaal te gek. De overall sound van de MX is naar mijn menig heel erg ok. Er zit een flinke punch in zonder kil te worden. De basdrums zijn heel erg buikbaar en klinken lekker warm en diep.

Groot nadeel:
FX routering is puzzelen. Je zou denken drie effecten parallen per part. Dat is ook zo, je hebt alleen per part maar één actieve FX send. Kiezen dus naar welke van de drie je deze wilt sturen. Wil je twee of drie effecten op één part, dan moet je de effecten anders schakelen. Bijvoorbeeld 1 en 2 in serie en 3 parallel. Maar deze FX chain is dan ook van toepassing op alle andere parts. Puzzelen dus. Nogmaals, het is niet mogelijk drie effecten op één part actief te hebben en ook alle drie FX te gebruiken zonder ze in serie te zetten.

Dikke vette bug:

De FX unit lekt als de AIVD. Dit gebeurt wanneer je draait aan de FX Edit buttons. Dit gebeurt wanneer de FX sends op alle parts uit staan, anders horen ze natuurlijk te "lekken". Draai de FX Edit buttons voorbij value 63 ét voilá. In sommine situaties, welke is mij nog niet duidelijk, valt zelfs ALLE geluid weg van de MX.

Zet de MX aan
Zet op alle Parts de FX send uit.
Kies voor FX2
Druk op Play
Draai FX Edit 2 voorbij value 63
Zie daar, alle geluid valt weg. Of is dit alleen bij mij zo ;-(

JJ

Groot nadeel:
FX routering is puzzelen. Je zou denken drie effecten parallen per part. Dat is ook zo, je hebt alleen per part maar één actieve FX send. Kiezen dus naar welke van de drie je deze wilt sturen. Wil je twee of drie effecten op één part, dan moet je de effecten anders schakelen. Bijvoorbeeld 1 en 2 in serie en 3 parallel. Maar deze FX chain is dan ook van toepassing op alle andere parts. Puzzelen dus. Nogmaals, het is niet mogelijk drie effecten op één part actief te hebben en ook alle drie FX te gebruiken zonder ze in serie te zetten.

Volgens de Sos kan je via MIDI wel die effecten een 'send value' per effect geven....(dus niet alleen maar 1 effect kiezen)....hopelijk iets voor een software update?

Origineel geplaatst door bazziman
Volgens de Sos kan je via MIDI wel die effecten een 'send value' per effect geven....(dus niet alleen maar 1 effect kiezen)....hopelijk iets voor een software update?

Huh? Das héééééél vreemd. Het niet maar het kan dus wel ;-) Je kunt er alleen niet bij. En dan wel weer met software.

Over die bug nog iets. Het is niet altijd zo. Tja...
Ik probeer'm nu te herhalen en het lukt niet. Was net in een nummer bezig. FX Edit voorbij 63 geen probleem. Paar minuten later, PATS... no sound.

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Ik heb de MX sinds gister in huis. Helemaal te gek. De overall sound van de MX is naar mijn menig heel erg ok. Er zit een flinke punch in zonder kil te worden. De basdrums zijn heel erg buikbaar en klinken lekker warm en diep.

Groot nadeel:

Dikke vette bug:

De FX unit lekt als de AIVD. Dit gebeurt wanneer je draait aan de FX Edit buttons. Dit gebeurt wanneer de FX sends op alle parts uit staan, anders horen ze natuurlijk te "lekken". Draai de FX Edit buttons voorbij value 63 ét voilá. In sommine situaties, welke is mij nog niet duidelijk, valt zelfs ALLE geluid weg van de MX.

Zet de MX aan
Zet op alle Parts de FX send uit.
Kies voor FX2
Druk op Play
Draai FX Edit 2 voorbij value 63
Zie daar, alle geluid valt weg. Of is dit alleen bij mij zo ;-(

JJ

Vreemd..

Ik doe het precies zoals je zegt, maar bij deze valt er niets weg.
wel vreemd geval dan, toch effe naar kijken.

Verder vraag ik me af of het wel mogelijk is om hem te updaten, ik heb ook nergens een softwareversienummer kunnen vinden of een functie om hem in 'update mode' te zetten.
Bij de oudere electribes was het volgens mij ook niet mogelijk om een update te doen.

Heeft iemand de EMX al gebruikt in een software pakket (Cubase / Fruity loops whatever..) ?
Ik heb hem ook maar heb nog volop ruzie met dat ding.

Ik ben dan wel vrij nieuw in muziekland, zal daar wel aan liggen :-)

Heel erg gaaf bakkie. Ik heb er gister en vandaag mee gespeeld tijdens een jamsessie.

De synthgeluiden die je eruit haalt kunnen vrij maf zijn, en de drums zijn prima bruikbaar. Als je er even mee bezig bent geweest werkt hij erg intuitief. De effecten vind ik leuk, en de reverb ook. Hoewel die kut klinkt als je 'm als een klassieke reverb gebruikt kan je er hele vage geluiden mee creeëren. Er zit ook een delay bij met geinterpoleerde delay lines waarmee je dus alla Roland Space Echo aan de knoppen kan draaien :)

Hij is degelijk gebouwd, van mij mogen er alleen metalen knoppen op ipv plastic.

En de prijs, tsja, ik vind 't toch nog echt iets te duur.

Back