JV-1010 & Performance

sni66274

Ingeburgerd
Ik doe vast iets verkeerd maar ik krijg geen performance opgeslagen in mijn JV-1010. Wat ik wil is gewoon 2 of 3 midi channels met aparte geluiden. Het stomme is dat wel de naam opgeslagen wordt maar niet de patches die ik heb ingesteld. Ik gebruik SoundDiver en ook nog eens midiquest geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.
Voor mijn gevoel kan het aan 2 dingen liggen: óf het wordt gewoon niet opgeslagen of ik stuur met mijn midi keyboard bij het aansluiten al een verkeerd midi commando.
Wie kan me helpen. Ik heb alleen de owner's manual en niet de reference manual waar ook naar verwezen wordt.
Alvast bedankt voor de moeite.

Ik begin steeds meer te geloven dat het niet kan en dat de settings alleen tijdelijk worden opgeslagen, zodra je de module uitzet ben je alles weer kwijt. En daar heb ik live niks aan, ik gebruik hem namelijk zonder pc.

Als ik me goed herinner (al een tijdje geleden dat ik een JV-1010 had) kun je idd geen performances opslaan. Helaas voor live...

Lees hier wel de oplossing in een andere thread, je kunt dus blijkbaar de commando's via midi sturen. Dat wordt dus eens even studeren met de handleiding van foot controller. Eens zien of dat gaat lukken. In de tussentijd zijn suggesties welkom. Moet ik dan toch een jv-1080 /2080 / 3080 kopen omdat die uitgebreider te programmeren zijn, dus wel performance settings op kunnen slaan???

Of een XV-2020, misschien. Ik dacht dat je daarin wél performances kan opslaan. Wel even checken, hoor.
Dan heb je een nieuwere variant van de 1010 waar twee SRX-kaarten in kunnen. Of (maar is duurder) een SonicCell, prima klinkende module, is soundwise duidelijk een paar stappen verder dan de 2020/1010.

Ik heb ooit een JV880 gehad (en nog steeds een XV5050). Bij beiden kan je gewoon performances opslaan. Er zitten ook presets in, hiervan heb ik het nut eigenlijk nooit begrepen.

je zou zeker kunnen zeggen dat; als je een naam op kan slaan, je de rest ook zeker kunt opslaan.

Je kunt ook patch changes opgeven bijv. bij het afspelen van een nummer. Veel MID-files van internet beginnen o.a. met patch-changes. De opgeslagen patches worden dan telkens overschreven (maar niet opgeslagen). Je hoort je opgelagen patches dan niet en misschien is dat wel je "probleem". Volgens mij kan je bij de JV1010 de acceptatie van patch changes AAN/UIT zetten.

Ik zou zelf eerst eens een simpele wijziging direct op de module proberen op te slaan (zoals midi-kanaal) en kijken of dat lukt. Daarna kan je proberen via een editer het zelfde te bereiken. Ik weet zeker dat het kan en zelfs dat het direct op de module goed te doen is ondanks het kleine display.

succes

Laatst gewijzigd:
Owww, zou dat het zijn? Ik ga dat in ieder geval eens uitproberen, is wel een goeie opmerking. Vond het zelf ook al raar dat de naam wel keurig onthouden werd. Wordt vervolgt.

Via de module zelf performances opslaan is niet mogelijk, via Sounddiver wel (en MidiQuest waarschijnlijk ook). De JV-1010 kent 32 User preset performances waar je wijzigingen in kunt opslaan, en heeft daarnaast nog 32 performance presets in PR-A en PR-B welke je niet direct kunt opslaan (wel te wijzigen en op te slaan als nieuwe user performance). Maar dit moet dus wel via Sounddiver.

Back