Tot hoeveel Hz hoor jij nog?

Stat-X

Maar das logisch
Volgens mij is deze vraag al een aantal malen voorbij gekomen hier.

Volgens mij is deze vraag al een aantal malen voorbij gekomen hier.
Dan heb ik blijkbaar niet goed genoeg gezocht .. Nouja, dit topic is nog vers, dus laten we dan hier in verder gaan..

21Khz hoor ik nog met de computerspeakers, maar niet met de oordopjes.

22Khz kan ik niet horen, misschien wel met mijn monitors:P

als je dus geen fatsoenlijke speakers heb is deze test niet betrouwbaar.

Da's knap als je 21 kHz nog kan horen. Hoor je niet gewoon de ruis?

En TS, ik neem aan dat je kHz bedoelt...

ik ben ook 17 en ik ben NIET in het bezit van een mp3-speler of i-pod;)

ik hoor een beetje ruis dan, maar verder hoor ik toch duidelijk een pieptoon.
bij 22Khz hoor ik wel een ruis

En TS, ik neem aan dat je kHz bedoelt...
Jup.. Maargoed ik weet niet hoe slecht het is als je nu al zo weinig hoort, ik wil iig m'n gehoord niet te erg verkloten op zo'n vroege leeftijd..

Ik hoor op mijn monitors die van 16 kHz nog. Met mijn Sennheiser koptelefoon maar tot 15 kHz. Dus dat geeft direct al aan dat het afhankelijk is van de apparatuur die je gebruikt...

Overigens uit gehoorschade zich niet altijd direct in terugloop van de hoge frequenties. Je kunt ook "gaten" krijgen in het spectrum, bij overbelastig van een bepaald bereik.

Ik vind een 22 kHz signaal in een 44k1 mp3 wel zeer dubieus, dat zit veel te dicht tegen de nyquist frequentie aan om een schoon signaal te zijn. Dat hadden ze beter in een 48k mp3 kunnen doen (of gewoon in WAV).

Hier is overigens de vorige thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=64530

Zo kun je in ieder geval je eigen (en die van anderen) eventuele teruggang in gehoor volgen ;)

Ik kan tot 45khz horen.
Maar dan moet het wel in het Nederlands zijn.
In het Engels en Frans gaat mijn gehoor tot 43khz.
In het Duits tot 4khz.

ik hoor het hele stukkie met gemak

kheb laatst een gehoortest gedaan

daar kwam buitengewoongoed uit, helaas is dit ver te zoeken in min afmixen:Z

16 met heel veel moeite, hoger nada

Mijn oortjes verbeteren iets dan =)

Mijn Logitech USB headsetje gaat niet boven 12K, zo te horen. Ik geloof dat ik onder betere omstandigheden tot 15-16K kom.

ik had 't een tijdje geleden nog getest en toen kwam ik op 16khz max. Beetje teleurstellend...

Onlangs zat ik buiten in onze tuin waar bij valavond altijd vleermuizen komen voorbijfladderen. Soms hoorde ik ze een fijne pieptoon produceren. Aangezien ze sonargeluid tussen 20khz en 100 khz maken neem ik aan dat ik toch zeker tot aan 20 khz hoor.

Weet zeker dat het geen zwaluwen waren? Als ik het wel heb ben jij ook niet meer zo piep. De kans dat je 20kHz nog kan waarnemen is dan wel heel klein. Tenzij jouw vleermuizen 20 kHz bij 100dB uitstoten (oa: http://occmed.oxfordjournals.org/cgi/reprint/51/4/245).

lachen:
Recently, the ability of young people to hear high frequency tones that are inaudible to others over 25 or so has led to the development of technologies to stop younger people from loitering near British stores (The Mosquito), and the development of a cell phone ringtone, Teen Buzz, for students to use in school, that many older instructors are unable to hear. In September 2006 this technique was used to make a dance track called 'Buzzin'[citation needed]. The track had two melodies, one that everyone could hear and one that only younger people could hear. Wie heeft 'm?

Ik ben niet meer zo "piep" maar ik ken heus wel het verschil tussen zwaluwen en vleermuizen hoor. :D

Back