Kunt u dit horen????

Bij mij houdt het op bij 18khz, en ik ben 32 jaar oud. Dus ik doe het nog niet zo heel slecht geloof ik.

Uhh... kweenie hoor of 't ook aan 't volume / de geluidskaart / de boxen ligt, maarre 'k hoor zelfs de 22 KHz.. :erm: En 't leek hier wel of de 18000 beter te horen was dan de 17000..

Heheh... op me macbook.. 14kHz! Hoger kom ik nie.

Het scheelt natuurlijk wel als je a) speakers hebt die deze frequenties ook daadwerkelijk allemaal kunnen weergeven en b) een geluidskaart hebt die niet een dikke dip heeft in de frequentiecurve.

Verder ga ik niet testen omdat ik niet wil weten wat ik niet kan horen.

Ik hoor ook t/m 22 maar volgens mij klopt er niet veel van. 10 lijkt hoger dan 19 en 17 klinkt veel te laag. Heb het met koptelefoon beluisterd.
Deze vind ik beter en daar hoor ik de 16 niet meer...
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html

Laatst gewijzigd:
Naamloos-2.jpg

"Heeij?"

Ik hou het op 17 kHz met mijn 46 jaar.
Gewoon door de p.c speakertjes.
Hoger hoor ik wel wat maar dat is een lager draag signaal of die cheapo speakertjes wat in de lagere regionen mee zit te rammelen.

ik hoor voorbij 15 megahertz.
dat is ook de toelatingseis voor superhero niveau 3

Dit soort tests zijn niet aan mij besteed......als ik eenmaal zo'n piep hoor blijf ik hem geruime tijd nog horen......of is dat juist een teken dat me gehoor slecht is???:engel:

Heheh... ik zie in Doonroosje wel eens geluids mensen de 20kHz op de EQ naar beneden drukken... dan vraag je waarom en dan zeggen ze dat ie dan minder schel klinkt. Is best leuk als je ze dan verteld dat de PA niet hoger gaat dan 18kHz.

Ik kan ze allemaal horen behalve die van 17.000. Zelfs 21.000 en 22.000 kan ik horen, en dat zelfs makkelijk.

Ik kon tot 21000 als laatste horen, vind'k best OK met al die doorprik littekens op mijn trommelvlies. 38 jaar en'n hoop punk/hardcore en industrial concerten later. :walker:

Met mijn HD 600 (op Motu 828 MKII) hoor ik t/m 17khz volgens die test. Maar met de test tone generator in Live kan ik het preciezer meten: 17.4khz :D

Nog even verder getest voor de grap:
rond de 3.3khz klinkt hard
5.5khz ook een peak
7.7khz echt teringhard
12.6 ook erg hard.. en daarboven fade 't weg :)

Is dit de frequency curve van mijn oren? :P

Back