Kunt u dit horen????

15 k is de laatste die ik hoor.

Volgensmij niet best met 23 jaar, maarja ook een hoop lol voor terug gehad...

Ik hoor ook t/m 22 maar volgens mij klopt er niet veel van. 10 lijkt hoger dan 19 en 17 klinkt veel te laag. Heb het met koptelefoon beluisterd.
Deze vind ik beter en daar hoor ik de 16 niet meer...
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html
Ook hier tot 22, en het geluid van de site in de TS lijkt mij ook niet te kloppen. Ik hoor verder wel tot en met 16 in deze.

16khz klinkt als die piep die je wel 's hoort van zo'n oude beeldbuis tv die aanstaat

16khz klinkt als die piep die je wel 's hoort van zo'n oude beeldbuis tv die aanstaat
die is aanzienlijk hoger en vaak alleen hoorbaar door zeer jonge mensen...
een beeldbuis piep was iets van 30 jaar geleden, had te maken met het opwarmen van de beeldbuis
(en dat kon soms wel 10 sec. duren)

die is aanzienlijk hoger en vaak alleen hoorbaar door zeer jonge mensen...
een beeldbuis piep was iets van 30 jaar geleden, had te maken met het opwarmen van de beeldbuis
(en dat kon soms wel 10 sec. duren)

De beeldbuispiep (van oude tv's) was 15.625 Hz en had niets te maken met het opwarmen van de beeldbuis, maar met het elektronenkanon. Er werden namelijk dit aantal beeldlijnen (625) 25x per seconde tegen de voorkant van de beeldbuis aangeschoten. Dat duurde dan ook geen 10 sec., dat duurde gewoon zolang als dat je de tv aan had staan. Dat is ook geen 30 jaar geleden, ik heb boven nog een redelijk recente (crappy Deawoo) breedbeeld tv staan die ook irritant hard piept!

Laatst gewijzigd:
Ik werd altijd knettergek van die tv piep, argh. Die frequenties snijden door mn hoofd als nagels op een schoolbord. van die mp3's hoor ik iig de 17K nog, daarboven twijfel ik of mn archaische stereo het wel snapt, tot de laatste laat die nml wel "iets" horen, maar het is niet die frequentie :P

ben 28.

De beeldbuispiep (van oude tv's) was 15.625 Hz
zo weinig maar?

ik kan mij zo'n jaar of 25 geleden herinneren dat iemand tegen mij zei dat de TV piepte terwijl ik het zelf niet hoorde dus dat moet dan aanzienlijk hoger zijn geweest... ik heb het dus over een erg oud zwart/wit toestel uit de 70's dus...

Dat duurde dan ook geen 10 sec., dat duurde gewoon zolang als dat je de tv aan had staan. Dat is ook geen 30 jaar geleden
waar ik het over heb eg wel... er was eerst heel lang geen beeld en ineens... *PLOP!*...
uitzetten was ook grappig, nog een paar seconden een witte stip in het midden :D

Last van piepende TV's heb ik niet want ik hoor niet verder meer dan ca 13kHz, vrees dat dat eerder door me werk komt dan me muziek, ik heb heel lang in de bouw gewerkt, en daar is het altijd een pleuris herrie 8D.
Die piep van CRT TV's komt uit de lijn/hoogspanningtrafo en is gelijk bij ZW/W en kleur, soms zitten ze een beetje los op de print en helpt een dot kit eronder of de schroefjes vaster schroeven.

Back