Hallo
Ik moet wel toe geven dat de MPC ook goed werkt hoor,maar heb toen net als jullie zitten dobben van wat zal ik doen.Dus toen heb ik toch mijn MPC2500 verkocht en die MV inplaats er van gekocht.In het begin dacht ik wat heb ik nu voor miskoop gedaan,maar door mij er goed in te verdiepen en de tijd er voor te nemen heb ik met dat ding goed leren werken en wil absoluut niet meer terug,ik ben blij dat ik toen die stap heb genomen.
En dat verhaal dat je net zo goed dan met een computer kunt werken om dat er een muis en monitor op de mv aan zit gesloten is ook onzin!!Die monitor is gewoon je display op dat ding,je ziet geen ander menu hoor.(Ik heb er een 23 Inche monitor aan hangen.)Want je doet wel dingen met de muis maar minimaal.Alle knopen die er op zitten gebruik je ook als je hem goed kent in combinatie met de shift/snel toetsen.Want dat is zo gemaakt dat je haast geen muis nodig hebt.
En neem maar van mij aan dat da fijn werkt hoor,ondanks dat ik zo iets heb van dat 1 of 2 knoppen op een andere plek hadden moeten zitten om dat da wat sneller werkt als die wat dichter bij zit,maar daar leer je wel aan wennen,elk aparaat heeft zijn voor en na delen zeg ik maar altijd.
Ik heb er mijn hele hardware studio er aan hangen en dat werkt perfect,niks te klagen.
De FX in die MV is ook echt super ,en allemaal zeer goed bruikbaar,ik heb geen externe FX nodig voor mijn samples,kan je echt verglijken met tc electronic fx maar dan nog warmer(B.V. bij vocalen op de 8 audio sproren) .En ook vette distortions zitten er in.
Je moet wel resamplen,maar dat lijkt een probleem maar dat werkt echt wel super.Je kunt het als een synth tweaken.en als je het later niet bevald doe je gewoon undo net als bij Cubase B.V.
Je hoeft dus geen menu in,gewoon op je audio spoor!!
Ik heb toen ik hem nieuw kocht,pas een halfjaar later een optional MV8OP1 expansion card er bij gekocht met de 512MB geheugen.en dat was in 2008 en die kan je dus nu ook kopen nog,maar niet voor lang meer denk ik want er komt een nieuwe MV aan dacht ik gezien te hebben.
De MV 9000 geloof ik.Sommige winkels hebben hem niet meer en krijgen hem ook niet meer binnen heb ik begrepen,en die hem hebben doen hem al voor 1600euro de deur uit.
Ik ben zeer benieuwd er naar,ik sta te popelen wan als die uit komt ga ik die zo dra ik geld heb aan schaffen.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben,want het wordt nu wel een hele lange post