Tip voor het namaken van een main synth?

Funkytommystyle

Nieuwkomer
Hi everybody!

Dit wordt m'n eerste post... Helaas een eerste post met meteen een verzoek :P

Heeft iemand een tip hoe ik de main lead van EDX - Rubin (DBN Rmx) kan namaken? Zie youtube voor de track..

Het doet me denken aan de Sylenth 1 van Lennar Digital..

Is dit de goede hoek?

Thanks alvast!

Grts

Funky T.

Heeft iemand een tip hoe ik de main lead van EDX - Rubin (DBN Rmx) kan namaken? Zie youtube voor de track..

Gwn niet doen , maak toch je eigen synth.:okdan:
Beetje originaliteit mag wel.:D

Auteursrechten knul :stupid

Als je synthlijntjes gaat jatten dan heb je te maken met auteursrechten.
Als je een geluid namaakt zit je safe. Hoe met het met al die 303-tracks? Iedereen schendt de auteursrechten van de producer van de eerste 303 track?

misschien niet zo origineel om een bekende sound na te maken maar ik vind het een goed uitgangspunt om sounds te leren maken.

main lead.. ik ga er even vanuit dat je dat puntige soundje bedoelt.
Zo te horen zijn het akkoordjes en ik denk dat je dit kunt maken door een blokgolf te pakken en wat met de pwm te spelen. Filter envelope instellen dat hij snel dichtklapt en je mag de envelope ook wel flink zijn werk laten doen.
Dan zit er nog een delay op en misschien een subtiel galmpje.
Ik moet zeggen dat ik na een paar minuten wel flauw ben van het deuntje.

Gewoon lekker pielen!

:okdan:

-C-

Als je synthlijntjes gaat jatten dan heb je te maken met auteursrechten.
Als je een geluid namaakt zit je safe. Hoe met het met al die 303-tracks? Iedereen schendt de auteursrechten van de producer van de eerste 303 track?

misschien niet zo origineel om een bekende sound na te maken maar ik vind het een goed uitgangspunt om sounds te leren maken.

main lead.. ik ga er even vanuit dat je dat puntige soundje bedoelt.
Zo te horen zijn het akkoordjes en ik denk dat je dit kunt maken door een blokgolf te pakken en wat met de pwm te spelen. Filter envelope instellen dat hij snel dichtklapt en je mag de envelope ook wel flink zijn werk laten doen.
Dan zit er nog een delay op en misschien een subtiel galmpje.
Ik moet zeggen dat ik na een paar minuten wel flauw ben van het deuntje.

Gewoon lekker pielen!

:okdan:

-C-

dit is geen geluidje namaken dit is een main lead namaken en valt onder illigaal ( als het gepubliceerd wordt tevens )

dat is jouw interpretatie :)

Laten we ff wachten tot topicstarter reply geeft dan weten we het!

-C-

Misschien wil de topicstarter gewoon wat inspiratie opdoen...niks illegaals aan hoor..

Door een geluid na te maken kan je idd. heel veel leren.

Zowel het geluid als de akkoordenopvolging heb ik toch wel zo'n 100 maal reeds gehoord. Doet me vermoeden dat er een paar heel rijke advocaten rondlopen...;)

Door een geluid na te maken kan je idd. heel veel leren.

Zowel het geluid als de akkoordenopvolging heb ik toch wel zo'n 100 maal reeds gehoord. Doet me vermoeden dat er een paar heel rijke advocaten rondlopen...;)

ja ik ben het Moskovitch8o

dit is geen geluidje namaken dit is een main lead namaken en valt onder illigaal ( als het gepubliceerd wordt tevens )

Dit is natuurlijk volstrekte onzin. Tijd om maar eens met de BUMA te mailen, wellicht?

Er zit geen copyright op een synthesizer-presetje (tenzij je die gekocht hebt en dan vrolijk naar je vrienden gaat rondmailen). Er zit wel copyright op samples, en op melodie.

Dit is natuurlijk volstrekte onzin. Tijd om maar eens met de BUMA te mailen, wellicht?

Er zit geen copyright op een synthesizer-presetje (tenzij je die gekocht hebt en dan vrolijk naar je vrienden gaat rondmailen). Er zit wel copyright op samples, en op melodie.

ik heb het ook over de melodie, Oftewel Volgens hem ( De main lead )

daar staat wellicht een Copyright op

Copyright is een fabel :)
Copyright is er enkel en alleen indien er voor dit copyright betaald is door de auteur, of wanneer de ontvanger een overkomst aan gaat met de auteur. :)

Copyright is een fabel :)
Copyright is er enkel en alleen indien er voor dit copyright betaald is door de auteur, of wanneer de ontvanger een overkomst aan gaat met de auteur. :)

zo heb jij gegoogled :D

zoiets als dit ? (ongeveer)

Attachments

• EDX testsound.mp3
    591,2 KB · Bekeken: 84
Back