Midi paneeltje maken??

chieltjuuhh

Ingeburgerd
Hallo,

Ik wil een 2He paneel kopen voor in me 19'' zelfgebouwde kast in me studio.

Hierin wil ik Deze chasisdelen delen bouwen.
Mijn bedoeling is om er een stuk of 4 naast elkaar te maken en in serie te solderen. die uit eindelijk bij een chasisdeel uitkomen en vanuit die wil ik naar mijn interface.
De reden hiervoor is dat ik dan mijn Microkorg, Boss GT8 en binnekort een midikeyboard gewoon 1 een x aan kan sluiten.
Wil zo'n paneeltje voor mn Midi in en Midi Out

Zo technisch ben ik nou ook weer niet dus de vraag is of dit gaat werken.

tnx voor 't advies alvast :halleluja

Wat bedoel je met "in serie solderen" ?
Als je wil verschillende bronnen naar één uitgangbrengen, dan heb je een midi selector/patchbay of merger nodig, dat gaat echt niet anders.

Uuuuhh.... da ga nie lukken met midi, in serie solderen. Das digitaal mien jong, da ken je nie aan elkaar knopen. DIN SYNC wel.
We hebben het vroeger wel geprobeert, maar da was nie stabiel. Eerder helemaal niet dan 'n heel klein beetje wel.

Ik denk niet dat je zo'n ding nodig hebt. Je MicroKorg heeft midi tru, je boss niet. Koop je 'n midi keyboard met usb erop, da hebbe ze bijna allemaal tegenwoordig. Dus ga je van interface midi out naar de Korg midi in. Dan van midi tru van de Korg naar je Boss. Dan ben je er toch..?

Of ik snap nie wa je wil, ken ok natuurlijk....

Hier: http://www.philrees.co.uk/products/mergebox.htm

Ik denk niet dat je zo'n ding nodig hebt. Je MicroKorg heeft midi tru, je boss niet. Koop je 'n midi keyboard met usb erop, da hebbe ze bijna allemaal tegenwoordig. Dus ga je van interface midi out naar de Korg midi in. Dan van midi tru van de Korg naar je Boss. Dan ben je er toch..?

Of ik snap nie wa je wil, ken ok natuurlijk....

Hier: http://www.philrees.co.uk/products/mergebox.htm

OMG ook goeie morgenn :P was die hele midi thru vergeten. sorry!!

En dan van mn boss weer terug mn interface in? Want heb voor mn boss gt8 een editor gedownload. zo dat ik via de pc effecten kan maken en opslaan.
Maar nu zit ik nog wel met de midi out van mn korg.

Nja misschien moet ik 't eerst eens gaan proberen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb vaker zoiets in elkaar geknutseld zoals Chieltjuuh meld, en dat werkte volkomen prima zonder merger of voeding.
Dus ik zou zegge eet het en je weet het!

Ik had er trouwens wel een 5 standen schakelaar tussen gezet, zodat dit paneel een soort van patchbay werd. dan krijg je wel n hoop kabeltjes meer om te solderen, maar zeker de moeite waard.

Shaf een oude motu midi timepiece aan.

zo eentje zonder usb ben je voor een €80 of minder klaar

8 in en 8 uit mergen wat je maar wil

1he hoog

moet je wel een serieele poort ( en dus een extra computer in je studio ) hebben staan om hem in te stellen.
mij lukt het in ieder geval niet echt goed op het apparaat alleen.
maar ... hij is wel de enige reden waarom die ouwe mac nog niet in de "vuilnisbak" ligt

Nee hoor,

Alles kan op de voorgevel bedient worden bij de MTP

bij de Motu "MIDI Express XT" kan dat niet, had je deze in gedachten ?

:biertje:

nee ik heb de motutimepiece2
maar zonder handleiding, misschien is dat de oorzaak.

Back