waves plugins

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

meloyoungster

Ouwe rot
ik heb een aantal pakketten hiervan. maar heb dus een aantal compressors eqs rev en dlays. hoe weet ik nu welke ik moet gebruiken. heb zo wel 6 verschillende compressors ofzo.

hoe dun jullie dit, altyd standaard dezelfde gebruiken of afwissellen?

Waarom koop je deze dure pakketten als je niet exact weet hier mee om te gaan ?

Ik lees niks over kopen! Gheheh,.. gaan we weer!

:D Dat laat ik even in het midden, maar aangezien de Waves plugins erg duur zijn lijkt het me een beetje stom om verschillende compressors aan te schaffen als je niet eens weet hoe ze te gebruiken.
Maar goed ik denk dat ze je op het Waves forum beter van dienst kunnen zijn.

:D Dat laat ik even in het midden, maar aangezien de Waves plugins erg duur zijn lijkt het me een beetje stom om verschillende compressors aan te schaffen als je niet eens weet hoe ze te gebruiken.

Psies mijn punt,.. vandaar!

Ik begrijp het eigenlijk niet meer zo goed. RTFM gaan we wegmodden, maar dit soort vervuiling die hand-over-hand toeneemt daar doen we nix tegen. Ik bedoel, je moet zelf weten als je je pc vol warez plempt, maar om dan nog om advies te gaan vragen nu je door de bomen het bos niet meer ziet, dat wordt een beetje te veel van het goede.

Maar goed, voordat ik weer gezeur aan mijn broek heb: als je 6 compressors hebt, gebruik je steeds die compressor die voor het doel geschikt is. Dus klinkt compressor 1 bij bepaalde type vocals goed, dan gebruik je compressor 1. Dus ik zou zeggen: luister eens goed naar de verschillen. Maar dan moeten je oren natuurlijk al wel zo getalenteerd/getraind zijn om het verschil tussen de compressors te horen...

volgens mij koop ik mijn spul hoor(behalve gratis 808 909).. zal een van de weinigen zijn.

imo kan je namelijk met een gewone compressor ieder spoor goed compressen waar nodig is. hetzelfde met een eq. nou moet ik zeggen dat ik de compressors beter vind als standaard fl dingetje kjeaerhus vink toch fijner/overzichtelijker, eq en reverb heb ik toch zeker wel andere free alternatieven voor, zo vind ik ambience een goede rverb en parametic eq in fl is niks mis mee! werk sneller als die van waves

Ok, dan heb ik te snel geoordeeld. Maar ik ben wel benieuwd waarom je de Waves plugins hebt gekocht? Want ik snap niet dat als ik je tweede zin goed interpreteer, je voor duizenden euro's aan plugins gaat kopen, terwijl je vindt dat eigenlijk elke compressor hetzelfde doet?

Dat is dus wat ik bedoel.....je kunt de Waves plugins ook als demo draaien, dus vind het eigenlijk een beetje raar, dat je zoveel geld uitgeeft als je zelf vind dat je met een freeware beter uit de voeten kan...

Ik snap de vraag, maar niet de aankoop..

Om op de vraag terug te komen in plaats van iemand zijn integriteit te beoordelen.
Ga de plugs zelf testen ik kan het met woorden wel uitlegen maar om het zelf te horen is beter.

Toch een poging,
Alle compressors en eq hebben een eigen gloed. Al is de Q10 erg schoon en heeft mijn voorkeur als de sound al rauw genoeg is. REQ vind ik erg prettig om geluid mee schoon te maken. Beetje plat gezegd mooie cuts.
De compressors die ik meestal op mijn groep channels gebruik is meestal Rcomb. Uitzondering is de drum buss dan ga ik voor iets anders dan waves.
De nieuwere vst zoals api en dergelijken vind ik pers. te veel kleur geven. Is erg fijn als ik een bandje moet afmixen maar voor mijn eigen studio werk overbodig. Al is de V serie af en toe toch wel in een productie terecht gekomen. Ik vind hem prettig klinken op een moeie house vocal track.

Dus testen zo dat je leert de verschillende klanken kennen van de compressors en eq.

Hoop dat je er wat aan heb.

Wat MasTering zegt; "kleuring". Behalve volume-reductie doen sommige comps nog meer, en welke je uitkiest is net zo iets als waarom je paprikapoeder over je kip doet of 'm in de ketjap laat marineren; een kwestie van smaak.

Bij delays heb je ook "schone" die gewoon het signaal letterlijk herhalen en "vuile" zoals tape-echo simulaties. Lekker experimenteren met die hap, maak je vooral niet druk om "dit moet zo en zo".

had ik op die leeftijd toen ik op school zat maar zo veel geld gehad... wel gaaf man!

dan wissel ik maars van compressor. dat benk niet gewend wan normaal kloot ik net zolang tot het goed is met 1 plugin, gebruikkm gewoon 2 keer op een mixbus tzelde met andere effecten. en tja werk gaag met regels. veel geld heb ik trouwens niet. en duizenden euros waren et zeker niet hoor.

offt: wel spaar ik al jaren voor een synth het word de blofeld, en hoe weet je eigenlijk hoe oud ik ben kun je met 19 geen baan hebben?

Mercury Native $8500
API Native $1000
Diamond Native + Z-Noise October Special 25% off $2850
Platinum Native $2300
SSL Native $1000
Vocal Native $1000
Gold Native $1300

Bovenstaand zijn een aantal pakketten, maar als ik die prijzen zie heb je het toch gauw over een paar duizend euro.

Een Blofeld daar aantegen heb je al voor 300 euro.

Mercury Native $8500
API Native $1000
Diamond Native + Z-Noise October Special 25% off $2850
Platinum Native $2300
SSL Native $1000
Vocal Native $1000
Gold Native $1300

Bovenstaand zijn een aantal pakketten, maar als ik die prijzen zie heb je het toch gauw over een paar duizend euro.

Een Blofeld daar aantegen heb je al voor 300 euro.

Ik ga over deze conclusie maar liever helemaal niets roepen! :D

Het moge duidelijk zijn dat je je Waves plugins ergens gevonden hebt. Ik raad je aan om ze dan ook meteen maar weer van je computer te gooien en eerst eens rustig uit te zoeken wat je allemaal met compressie/eq kan, dit kan prima met de fruityloops plugins. Als je dat door hebt zul je ook merken dat je verschillen tussen compressors en eq's begint te horen, misschien heb je tegen die tijd genoeg gespaard om de Mercury bundle te kopen (zou ik niet doen als ik jou was, er zijn veel goedkope en goeie alternatieven).

tip 1 : download ook de manuals zeker bij dit soort grote , overdure pakketten
tip2 :
tip3:
tip4: probeer ze uit: de 1 klinkt wat meer vintage ( renaissance) dwz warmer, de ander wat helderder c6 of zoiets als ik me goed herinner.
tip5 : inderdaad probeer die ene gewoon eens uit en ook de presets, en luister
tip6: lees eens iha over compressors
tip7: zoek een vriend die een gelijkend soort pakket heeft
tip8: lees de handleiding !
tip 9 : probeer hetzelfde "ns een avondje of zo met de andere compressors
tip10 : stel je vraag over compressorprogramma's iha ipv bv waves compressors,
je weet dat we dat soort namen liever niet horen. wij hebben het altijd over "cokes ".
vraag bv : heb je nog cokes aan boord ?

( kom op , 19... d'r is al genoeg jealousie ende afgunst )

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back