Mircokorg/vocoder en fruityloops

Chronical

Nieuwkomer
halllo
kheb een probleempje
ik heb een synth van me microkorg in me fruityloops staan.
maar zodra ik hem ga saven in mp3 en ga afspelen hoor ik helemaal niks iemand een idee

Als je geen audiospoor maakt en de Microkorg alleen via MIDI hebt aangesloten is dat logisch. MIDI is geen audio.

Dit gaat overigens bij geen enkele synthesizer, behalve de Virus TI en de SH201.

Oplossing: audiospoor maken, Line out van Microkorg in Line in van geluidskaart, en opnemen maar. Lukt dat niet, zeg dan even erbij welke geluidskaart je hebt.

mijn apparaten
microkorg vocoder
tascam us-122l
emu midi 1x1

De E-mu Xmidi heb je hiervoor zelfs nog niet eens nodig want de Tascam heeft al MIDI, maar goed. Zorg ervoor dat de computer MIDI OUT aangesloten is op de MicroKorg MIDI IN.

Even uitgaande van dit plaatje hier: http://www.tascam.com/i-69-146-64-1-8BF5275C.jpg

1. zorg ervoor dat FL Studio weet dat 'ie deze audio-interface moet gebruiken. Lees http://flstudio.image-line.com/help/html/effects_trackswindow_diskrecording.htm

2. sluit de Output L/MONO van de Korg aan op de Line In L van de Tascam
3. sluit de Output R van de Korg aan op de Line In R van de Tascam
4. zorg er voor dat de knop van Input R op Mic/Line staat, niet op Guitar
5. zet beide draaischijven met Input L en Input R ergens halverwege
6. speel wat op de Korg (en zorg er voor dat het volume voldoende open staat).

Als je de instructies in stap 1 hebt opgevolgd zou de meter (die groen-geel-oranje balk) omhoog moeten schieten op het moment dat je wat speelt. Als 'ie te hoog (oranje) uitschiet staan de draaischijven in stap 5 te hoog of het volume van de MicroKorg is te hoog.

Wat er dan gebeurt is dat je een MIDI-track hebt waar je de noten in ziet. Deze noten worden naar de MicroKorg gestuurd. Deze ontvangt die en maakt het bijbehorende geluid. Dat geluid gaat via de outputs door naar de geluidskaart naar een andere track, waar je in hebt gesteld dat 'ie moet opnemen.

je bent geweldig! hartstikke bedankt voor je hulp hij begint te lukken!
bedankt in ieder geval:)!

Back