roland varios,wow!

Beetje groter met dank aan FLATRON !

200305vari2.jpg

200305vari1.jpg

Re: Re: "Plugs" voor variOS verwacht rond mei-augustus

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wat bedoel je met 'hardware toestel aanschaffen'?

Heb je een link met meer info?

linkje: http://www.roland.com/VariOS/

a.u.b

ik heb de threads samengevoegd

Origineel geplaatst door matt second
ik heb de threads samengevoegd

ff off topic maar wel actueel blijkbaar

Mooi

Dat is modereren op zijn best !

danku Mattsecond !

;)

Dit ziet er wel handig uit. Ben zeer benieuw naar de klank!

Attachments

• varios303-2s.jpg
    varios303-2s.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 79
Origineel geplaatst door Roonan
Ben bang dat dat weer typisch Roland is en dan bedoel ik Roland de laatste jaren. :erm:

Grt. Ronald.

Deel je zorgen een beetje. Maar eerst luisteren en dan oordelen !

Weet iemand hoe je die synths straks kunt gebruiken ? Is het net als met de Creamware kaarten dat je ze gewoon kunt inzetten als vsti, of moet je echt aparte software laten draaien voor dat Vari-OS ?

Origineel geplaatst door Niels
Deel je zorgen een beetje. Maar eerst luisteren en dan oordelen !

Weet iemand hoe je die synths straks kunt gebruiken ? Is het net als met de Creamware kaarten dat je ze gewoon kunt inzetten als vsti, of moet je echt aparte software laten draaien voor dat Vari-OS ?

ik denk dat ze gewoon als hardware in je setup komen.....dus editen met software of midi-CC's , aansturen via midi, en de audio via de analoge of digitale outputs je mixer of geluidskaart inknallen....

Wat bedoel je met 'hardware toestel aanschaffen'?

Heb je een link met meer info?

Ik denk dat hij met hardware toestel de VariOS module bedoelt.

nu met software jupiter(varios) 8 en tb-303

Attachments

• varios-8-sm.jpg
    varios-8-sm.jpg
    14,1 KB · Bekeken: 78
Eigenlijk weten de mensen die de orignele gear gebouwd hebben het beste hoe je die kunt nabouwen in softe waren.

Maar eigenlijk is dat een grote nepperij. Je kunt het nooit authentiek krijgen dus waarom zelf geen authentieke instrumenten bedenken? Dat is eigenlijk wat het woord 'synthesizer' al aangeeft min of meer.

Dat die TB als een TB met een verkoudheid klinkt is wel leuk, maar dat je hem zo kunt gebruiken dat je er iets unieks uit haalt is toch veel gaver?

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk weten de mensen die de orignele gear gebouwd hebben het beste hoe je die kunt nabouwen in softe waren.

Maar eigenlijk is dat een grote nepperij. Je kunt het nooit authentiek krijgen dus waarom zelf geen authentieke instrumenten bedenken? Dat is eigenlijk wat het woord 'synthesizer' al aangeeft min of meer.

Dat die TB als een TB met een verkoudheid klinkt is wel leuk, maar dat je hem zo kunt gebruiken dat je er iets unieks uit haalt is toch veel gaver?

Dat probeert Roland al gans de tijd (Lees het interview er maar eens op na in Interface met Big chief Roland). Maar de consument wil maar niet mee! Wat moeten ze dan!

Nou ja gelukkig zijn er nog synthontwerpers met ballen.

Zoals Dave Smith die een briljante hybride digitale analoge bak maakt.

Dat Roland op safe speelt OK. Maar ze mogen ook best wel af en toe stunten met wat gear hoor.
Een beetje ideen van Korg opkopen of ouwe meuk nabouwen in software.

En als enthousiasteling koopt je toch liever iets unieks dan een zoveelste slechte kloon?
Of zijn wij hier allemaal niet van die schapen die maar alles kopen wat op de markt word gebracht? (d8 het niet)

aaaaaaargh..
Die laatste twee... Ik heb het gevoel of ik naar Kelly aan het kijken ben.. Bah!

Maar goed. Dat is smaak. Ik hoop dat ie goed klinkt!

LOL :okdan:

Had het niet beter kunnen zeggen! Wanner is dit apparaat nou leverbaar??

aaaaaaargh..
Die laatste twee... Ik heb het gevoel of ik naar Kelly aan het kijken ben.. Bah!

Maar goed. Dat is smaak. Ik hoop dat ie goed klinkt!

Dat uitgerekend jij het woord smaak in de mond neemt :P

Niet aanstellen; synth-technisch gezien stelde de TB303 ook geen kont voor toen die uit kwam (volgens sommigen nog steeds niet ;))

Persoonlijk zit ik er over te denken dit kastje aan te schaffen ipv al die vintage zut te gaan verzamelen. Hij klonk geweldig op de Messe en is in gebruik een stuk flexibeler, hebben we het nog niet eens over de ruimte die de Varios in neemt..

Sterke zet van Roland!

Back