roland varios,wow!

Origineel geplaatst door mario
Klinkt in theorie allemaal fantastisch nou de parktijk nog :D

Nou Mario, die gast op de stand liet even zien hoe het werkte en moet toch zeggen dat ik aardig onder de indruk was van het Variphrase gebeuren. Liet wat audiosamples lopen, In record mode gooide hij er dan een pitch bend doorheen. Daarna zag je dan het lijntje zoals je dat in Cubase SX kunt zien als je midicontrollers hebt opgenomen. Die kun je weer met je muis veranderen. Resultaten klonken best goed.
En met drumloops kon je ook hele freaky shit doen. Bewerkte audio kun jeweer exporteren en in je sampler gooien.

In de toekomst gaan ze meerdere software modules uitbrengen. Heb je dus een Variphrase met extra mogelijkheden.

Sorry als ik het verkeerd heb,

Maar als ik zo de specs en de mogelijkheden lees is de Vari/OS gewoon een vervolg op de VP 9000. Je hebt namelijk de mogelijkheid om er samples, loop en sounds doorhheen te gooien, het apparaat heeft plek voor 300 sekonden mono en 150 stereo. Ik zie nergens info over softsynths staan. Als ik de foto's van de messe zie dan denk ik dat de softsynths op die schermen gewoon een demo waren om zo geluiden daaruit in die vari/os te stoppen.

Just my 2 cent

tja...die specs die jij leest zijn in feite de specs van de bijgeleverde software/pcCard. En ja...dat zijn variphrase programma's.
Als je verder leest op de Roland site, lees je toch echt dat het apparaat bedoeld is om in de toekomst ook andere toepassingen te draaien. Het komt er op neer dat de variOS doet wat jij erin stopt.
Toegegeven....dat klinkt voor mij tot nu too er aantrekkelijk.
Heb overigens van meerdere kanten gehoord dat die jup een echte variOS plugin is.

Groet

Tom

Origineel geplaatst door C-Code
Als ik de foto's van de messe zie dan denk ik dat de softsynths op die schermen gewoon een demo waren om zo geluiden daaruit in die vari/os te stoppen.

Dat lijkt me wel érg sterk. Ze gaan toch niet even voor een demo een stel softsynths ontwikkelen, kom nou.

Er wordt wel degelijk aan softsynth's gewerkt,de eerste de beste software-firmaatje maakt al tegenwoordig soft-synths en een hi-tech bedrijf zoals roland zou dat niet kunnen,kom nou,de varios is eigenlijk een computer,steek de software(muziek) die je wilt erin,en voila,maar roland kennende wordt die software uitbeidingen wel erg duur!

Ben benieuwd Allen......

Weet iemand of ie ook meerdere plugins tegelijkertijd kan draaien?? (bv. een tb303 en een Jupiter tegelijk?)

Rustig afwachten maar denk ik tot er meer info beschikbaar is lijkt me.

dit is toch al een harstikke oud concept, kijk bijv. naar waldorf, iedere synth dezelfde hardware alleen andere firmware waardoor het inplaats een microq een rackattack wordt of kijk bijv bij emu, precies hetzelfde verhaal. kben totaal niet onder de indruk van het concept. dat variprhase gebeuren s weer een heel ander verhaal.

Origineel geplaatst door King of Snake
Dat lijkt me wel érg sterk. Ze gaan toch niet even voor een demo een stel softsynths ontwikkelen, kom nou.

Bij Virus hebben ze wel speciaal voor de Messe het OS aangepast. Bij het indrukken van de Multi-knop stond er "Sorry! Disabled for the Messe!" ;).

Vandaag gesproken met de vertegenwoordiger van roland benelux en die zei me dat de soft-synth van jupiter8 en tb-303 standaard ebij behoord bij de varios.Dit maakt het weeral een pak interessanter.

hmm......hebben...hebben..hebben :D

Klinkt inderdaad goed...vond het als aanvulling al begerenswaardig....

"Plugs" voor variOS verwacht rond mei-augustus

"Plugs" voor variOS verwacht rond mei-augustus

"Plugs" voor Roland variOS verwacht rond mei-augustus, moet je wel eerst hardware toestel aanschaffen. Wel slim van Roland! (pics zijn van Flatron)

linkje: http://www.roland.com/VariOS/

Attachments

• to-987566.jpg
    to-987566.jpg
    39,7 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Re: "Plugs" voor variOS verwacht rond mei-augustus

Re: "Plugs" voor variOS verwacht rond mei-augustus

Origineel geplaatst door emtec
"Plugs" voor Roland variOS verwacht rond mei-augustus, moet je wel eerst hardware toestel aanschaffen. Wel slim van Roland!
Wat bedoel je met 'hardware toestel aanschaffen'?

Heb je een link met meer info?

Back