Waldorf filter-cutoff knopje kleur rood toch welja ?

clintrubber

Ouwe rot
in de ban
Hi,

Ik heb een Waldorf miniworks 4-pole onderweg. De 12V-versie, da's de laatste variant begreep ik.

Deze gaat dus met allemaal van die saaie grijze knoppen zijn, maar zo'n rode voor filter-cutoff ziet er bij al die andere afbeeldingen juist zo charmant uit...

Iemand idee waar ik zo'n rode knop kan scoren ? (heb Waldorf zelf al geprobeerd, maar nog geen reactie)

Is 't eigenlijk wel normaal ? 't Is eigenlijk de enige keer dat ik er eentje zag met grijs, en dat wordt nu net die van mij 8)

Grtn / dank,

Peter

Ik had een waldorf pulse met enkel grijze knoppen, andere hadden inderdaad een rode. Weet je wat het is, als je zelf een rode cutoff knop hebt en iemand anders een grijze, vind je die grijze weer toffer. Iets met groen gras bij de buren en zo, zo steekt de mens in elkaar denk ik.

Alleen maar grijze knoppen staat lekker zakelijk weet je, niet iets waar je je druk om zou moeten maken, je moet blij zijn dat je zo'n miniworks op de kop heb weten te tikken denk ik.

Veel plezier ermee, welke kleur het ook wordt :okdan:

ik zou zeggen "who cares"...maar blijkbaar jij dus mijn argrument weer omver. Het maakt toch gene kloot uit?

Je moet even uitvinden welk merk die knoppen zijn. Bij de Waldorf Q had je Alps rotaries (en eerst een ander, "glad" type; later werden dit draaiknoppen met transparante bubbels erop).

Vervolgens ga je bij een bedrijf kijken wat die dingen levert. Knoppen worden vanwege het volume vaak toch wel bij een handel als http://www.potentiometer.com/select_knobs.cfm?session_num=2009103107551063&tab=metal of zo besteld, even rondvragen op de Waldorf Mailing list of zo en dan mag je op jacht.

Echter, er is een reden dat ze nu andere knoppen voor de Micro Q, XT en nu weer de Blofeld hebben. Die dingen komen en gaan ook in en uit de mode :). Dus of je er een kan scoren...

Hi,

Bedankt allemaal. Yep, 'ne rode knop inderdaad niet echt iets wat de wereld zal redden,
't is meer dat ik het maf vond van die grijze.

Wel, zal na ontvangst es even zien of dat zakelijke m'n ding is of dat ik uit pure ongein toch voor zo'n rode wil gaan. 'k Geef toe, 't is geneuzel in de marge maar dat mag soms wel.

't Is het model met de 12V-DC voeding trouwens, dus opvolger van de eerdere 9V-AC.
Ik zag op een Duitse Interwebpage wat over de verschillen hoe het filter gemaakt wordt: eerdere CEM/Curtis/... -spul, t.o.v. de CA3046-Moog-ladder manier van deze laatste. Dat lijkt me dus geen kwaad kunnen (m'n zelfbouw Oakley Moogisch-ladder klinkt puik), maar als iemand deze versies ooit es langs elkaar heeft gehoord ben ik wel benieuwd naar je indrukken.

Oops, nu lijkt deze thread inmiddels toch stiekem over iets beginnen te gaan... snel weer terug naar het rode knopje 8)
Ik zal es afwachten wat Waldorf me gaat vertellen.

Grtn,

Peter

Oja, rode knop dus alsdus:

d3cb25b6c1f976eb77a1f91d3b9aa34f_WMWfront.jpg

Klinkt ie een beetje?

Lastig te zeggen, 't ding is nu nog in Berlijn.

Ben benieuwd of er een slimme MIDI-truuk uit te halen is dat je er toch
een tap-tempo synced S/H-driven filter (hele mond vol 8) ) mee kunt doen.
Want als ik het goed heb gezien heeft de interne LFO geen MIDI-clock sync mogelijkheid.

Grt !

Lastig te zeggen, 't ding is nu nog in Berlijn.

Ben benieuwd of er een slimme MIDI-truuk uit te halen is dat je er toch
een tap-tempo synced S/H-driven filter (hele mond vol 8) ) mee kunt doen.
Want als ik het goed heb gezien heeft de interne LFO geen MIDI-clock sync mogelijkheid.

Grt !

Heb je hem van Ebay?

Nou veel plezier er mee...ik heb wat youtubjes gezocht en klinkt wel ok!..alhoewel ik meer heil ziel in synths met een vet filter ingebouwd.

Pssst, hier niet verder vertellen, maar ik hou eigenlijk helemaal niet van synths }:| De techniek erachter vind ik echter wel interessant, maar de muziek die eruit komt is, ehh, niet waar m'n eerste voorkeur naar uitgaat (ga ik hier nu weggestuurd worden ? ;-) ).

Dus ik ga voor de tussenvorm: starten van elektrische instrumenten (i.t.t. electronische) en die dan bewerken. Dus daar spul voor nodig wat begint na de oscillatoren.

Maar deze Waldorfs komen toch wel regelmatig voorbij, niet ?

Iemand nog suggesties hoe een tap-tempo synced S/H-driven effect met deze Waldorf tevoor elkaar te krijgen ?

Groet !

reactie op vintagesynth:

"The filter is only low pass, not low pass/band pass as described above. There are two versions of the filter. the 12V PSU model has a custom Waldorf transistor ladder filter and the rarer 9V PSU version uses a CEM filter.

The VCA get be set to always open, triggered by a audio threshold or MIDI. All parameters are MIDI CC controlled and the LFO goes up to audio rate - which makes it possible to do some very complex FX"

http://www.vintagesynth.com/waldorf/miniworks.php

Hi Ralph,

Aha ja die heb ik nog nergens te koop aangeboden gezien. Nice ding.

Inmiddels reactie van Waldorf m.b.t. Rode Knopje:

Sorry! After the insolvency of Waldorf in 2004 all spare parts for
older machines were unfortunately sold or trashed. We have no more
spare parts in stock.

Helaas dus, maar daar herstel ik wel weer van (ik ga niet verven). Ik volg die nieuwe modellen niet zo, ik dacht dat dit soort knop de huisstijl van ze was. Kennelijk is het dus inmiddels geen gangbaar knopje meer voor ze.

Grt !

Back