Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
wow! die PC 50 is gaaf zeg! 'k Wist niet dat die bestond...
Zucht, weer een zoek actie op eBay erbij...
Inderdaad nog nooit gezien die PC50!!!!...vet zeldzaam.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wow! die PC 50 is gaaf zeg! 'k Wist niet dat die bestond...
Zucht, weer een zoek actie op eBay erbij...
De 300 is - nog steeds - de enige gitaar synth die perfect "tracked" zoder dat je je speelstijl hoeft aan te passen.
Het ingenieuze systeem is nog steeds onovertroffen (zie hier voor een uitleg http://www.joness.com/gr300/patent.htm. Er wordt niks naar midi of CV signalen geconverteerd. De synth gebruikt eigenlijk gewoon de golfvormen van de gitaar die realtime worden omgezet in een zaagtand.) Geen enkele lag dus!
Als ik het goed begrijp werkt het min of meer hetzelfde als sommige fuzzen, die het signaal omzetten in een blokgolf. In het gr-300 systeem heeft iedere snaar zijn eigen fuzz die het uitgangspunt is voor het omzetten naar een zaagtand, die vervolgens met bijvoorbeeld het filter kan worden bewerkt.
Hij klinkt ook heerlijk, maar is beperkt (maar 1 waveform (zaag) bijvoorbeeld in de VCO).
Ik heb nooit op een gr-500 gespeeld. Maar volgens mij is de synth mono, terwijl de gr-300 6 stemmig is (een stem voor iedere snaar). Je kunt dus akkoorden spelen op de synth wat niet kan met de gr-500. Daarnaast is het tracking systeem anders (er wordt voor zover ik begrijp, geconverteerd naar CV in de gr-500), en gebrekkiger.
Copyright?
Gr-300 is van na Gr-500. Maar Gr-700 is weer na de Gr-300...
Kan geen copyright zijn, hoogstens octrooi, maar dat is na 20 jaar altijd verlopen. Relatief dure techniek misschien, zoals andere analoge technieken...?
Maar Gr-700 is weer na de Gr-300...
inderdaad, te snel, niet, gelezen
oeps
Ik heb nooit op een gr-500 gespeeld. Maar volgens mij is de synth mono, terwijl de gr-300 6 stemmig is (een stem voor iedere snaar). Je kunt dus akkoorden spelen op de synth wat niet kan met de gr-500. Daarnaast is het tracking systeem anders (er wordt voor zover ik begrijp, geconverteerd naar CV in de gr-500), en gebrekkiger.
. Hij heeft ook een hex element en kan dus akoorden spelen (alleen in poly-voorbijrijdende-vrachwagentoeter-mode). 
Er is net een Casio midi gitaar voor 350€ weggegaan op MP. Ziet er een degelijk ding uit, maar ik heb er nooit mee gewerkt.
gedaan en bla bla bla....