ik denk dat je wel een punt hebt, misschien daarbij opgeteld dat de recente topprijzen andere bezitters ook tot verkopen aanzetten.
vcs3 casper, die koffertjes vind ik maar niks. nouja, niks. de VCS3 laat meer ruimte voor mods en bovendien heb ik dus niks met jarre, pink floyd vangelis of noem maar op - brian eno achter zijn putney, dat was voor mij DÉ synthesizerman. mijn vroegste synth ervaring en waardering stamt uit 72-73, beetje synth op vroege bowie platen en het kreeg echt smoel door ENo op roxy music.
die maplin ken ik niet, clonen moet kunnen hè, ik heb al vaker mensen met verstand van zaken horen zeggen, dat wat er nou al met al in een synthi zit, niet bepaald spectaculair is. volgens mij moet je naast het geluid ook de interface clonen, want dit bepaalt mede de aantrekking van de synthi: matrix, joystick... lekker hoor
ow, ik ga niet voor de nieuwe. toentertijd had ik helemaal geen moeite met een cheque opsturen, maar het duurde toen nog minimaal 18-24 maanden en ik ben nog steeds een puber: dat is me veel te lang om te overzien, daar heb ik geen zin in.
ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik me afvraag of de nieuwe synthi's dezelfde magic zullen hebben als de oude. moog voyager, little phatty, prophet08, erg leuk, maar halen het niet bij hun voorgangers, wat mij betreft. ben wel benieuwd en ik hoop dat de nieuwe net zo leuk of leuker zullen zijn.... het is iedereen van harte gegund, maar ik sta niet op de lijst.