Apparatuur per post versturen?

djdeon

Pulserend Lid
Hoi ,ik heb via mp een Rm1x gekocht alleen woont die jongen in Veghel en ik in Purmerend. Is het slim om hem via de post naar me toe te laten sturen, of loont het de moeite (en de benzine) om heen en weer te rijden? Maw wat zijn jullie ervaringen met de Ptt.

K heb nog nooit problemen gehad met apparatuur per post, gewoon zorgen dat het goed wordt ingepakt:)

Laat je het dan ook nog aangetekent versturen ofzo?

Apparatuur per post

Apparatuur per post

Ik heb een aantal dingen per post laten versturen nadat ik ze verkocht had via www.marktplaats.nl
o.a. een microfoon, een mixertje, een drumcomputer, diskette's
En ook een aantal dingen via post verkregen.

Tot nu toe heb ik daar alleen nog maar goede ervaringen mee.
Wanneer het pakketje boven de 5 kg komt is het prijsverschil tussen gewoon pakket en aangetekend slechts iets van 50 euro cent meer en dat verdient dan de voorkeur. De postbode belt dan aan, en dat scheelt weer een val van de brievenbus naar beneden.

Ook over zending onder rembours ben ik zeer tevreden. Het maakt nauwelijks uit in de prijs.

En stukken goedkoper dan benzine, en scheelt een hoop tijd !!!

Wel heb ik in alle gevallen het pakketje aangeleverd op het postkantoor, dus niet via de brievenbus.
Maar dat lijkt me ook een beetje moeilijk met die drumcomputer.

C U

Ik heb laatst wat naar een forumlid wat verzonden via de post en dat werkte perfect.
Kostte ook niet echt veel. Inderdaad gewoon goed inpakken...

Ik heb al op tpg gekeken en de kosten zijn ongeveer €6,- voor een pakket tot 5kg. Volgens de specificaties weegt de Rm1x 4,4kg dus inclusief manual moet dat wel binnen de 5kg blijven denk ik.

Veghel is saaaaaaaai, dus erheen rijden zou ik niet doen :) Hoewel een tussenstop in Den Bosch geen kwaad kan, mits de deal die je kreeg op die Yamaha goed genoeg was om je een fijne maaltijd in een van onze fijne restaurants te veroorloven. Los daarvan, vraag ik: weet je zeker dat 'ie 100% werkt? De rm1x zal vast in orde zijn en ik geloof niet dat mijn ervaringen representatief voor de dagelijkse werkelijkheid zijn, maar ik heb wel ooit iets laten versturen en... nu ja, je zal het wel al begrijpen. Mag ik dan, voor als later misschien ooit iemand deze topic in search-mode tegenkomt, aanraden om oude apparatuur toch vooral op te halen? Het bespaart je mogelijk een hoop gezeur via e-mail en telefoon.
Veel plezier met je rm1x, en geniet van het feit dat je het deprimerende Veghel (met het aanstootgevende doch allesomvattende motto "voor wonen èn werken") niet zult ervaren!

Re: Apparatuur per post

Re: Apparatuur per post

Origineel geplaatst door marcus
Ik heb een aantal dingen per post laten versturen nadat ik ze verkocht had via www.marktplaats.nl
o.a. een microfoon, een mixertje, een drumcomputer, diskette's
En ook een aantal dingen via post verkregen.

Tot nu toe heb ik daar alleen nog maar goede ervaringen mee.
Wanneer het pakketje boven de 5 kg komt is het prijsverschil tussen gewoon pakket en aangetekend slechts iets van 50 euro cent meer en dat verdient dan de voorkeur. De postbode belt dan aan, en dat scheelt weer een val van de brievenbus naar beneden.

Ook over zending onder rembours ben ik zeer tevreden. Het maakt nauwelijks uit in de prijs.

En stukken goedkoper dan benzine, en scheelt een hoop tijd !!!

Wel heb ik in alle gevallen het pakketje aangeleverd op het postkantoor, dus niet via de brievenbus.
Maar dat lijkt me ook een beetje moeilijk met die drumcomputer.

C U

Een pakket past nooit door de brievenbus, en wordt daarom dus altijd door de postbode afgegeven. Aantekenen is dus niet nodig en zonde van je geld. En als de RM1x 4,4 kg weegt, dan komt het geheel met manual, adapter, verpakking etc. boven de 5 kg uit. Maar het is nog altijd goedkoper dan een tank benzine. Ik stuur regelmatig dingen op en ontvang ook regelmatig dingen per post, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.

Het gaat vaak goed, okay, maar ik heb ook een keer een apparaat met een los display thuis gekregen dat was ingepakt alsof het een kernkop was.
Dat was dus de laatste keer dat ik iets via TPG deed.

Tevens ken ik een dealer die een keer een keyboard bezorgd kreeg waar gewoon een gat doorheen zat, helemaal, van een pin v.d. vorkheftruuk.
Daarom heeft b.v. Roland zijn eigen transportdienst...

EN wat te doen als het ding onderweg kapot gaat.... wie is de schuldige, wie gaat dokken?!
Superkut. Ik denk niet dat je bij TPG kan aankloppen.

Even de laatste prijzen:

Even de laatste prijzen:

Pakket TOT 5 kg, verzekerd tot max. E500,= ('Verhoogde aansprakelijkheid'), onder rembours (aan postbode betalen..) kost +/- 13 euro. Dat 'verzekeren' is maar ongeveer 2 euro extra, dus altijd doen!
Totnutoe heb ik alleen maar dingen zo opgestuurd, en de ontvangers waren goed tevreden over de tgp/ptt/kpn/of hoe 't ook inmiddels weer mag heten.. maar ik had 't spul wel GOED ingepakt!!

Twee keer al iets thuisbezorgd: geen probleem. Rembours: Hm, lukt ook wel. Maar bij het ophalen op het postkantoor (rood bonnetje want je was effe werken):

Postkantoren WILLEN NIET PINNEN ME IETS ANDERS DAN POSTBANK!!!!!! Wat een sufkutten die Neanderthalers!

Gelukkig zit er vaak een postagentschap in een Bruna of zo en dan kun je nog bij de kass pinnen, waarna ze cash naar het posthok brengen. Wat een tijd zeg... wake up. Postbank... hadden die niet in de Middeleeuwen een Chipper?

Nog een tip: als je je niet kunt legitimeren (wie leest die bon wel?): machtig ter plekke de mevrouw achter je in de rij en laat haar het pakket aanpakken, zij heeft wel legitimatie. Stom, maar zelf bedacht en het werkt. Je moet wat met die fopwetjes.

Eh maar dus geen problemen met de doos op zich :)

Nog een tip: als je je niet kunt legitimeren (wie leest die bon wel?): machtig ter plekke de mevrouw achter je in de rij en laat haar het pakket aanpakken, zij heeft wel legitimatie. Stom, maar zelf bedacht en het werkt.Nog een tip: als je je niet kunt legitimeren (wie leest die bon wel?): machtig ter plekke de mevrouw achter je in de rij en laat haar het pakket aanpakken, zij heeft wel legitimatie. Stom, maar zelf bedacht en het werkt.

:okdan: schitterend! :okdan:

Weet er iemand per toeval hoe je naar België iets kunt verzenden onder rembours? Met TGP is dit zie ik sinds 1 januari 2003 niet meer mogelijk.

Gewoon doen via de post. Ik heb zelf deze maand 2 pakketten uit duistalnd via de post ontvangen.
Geen problemen. Die mensen hadden echt veel moeite gedaan om de apparaten echt goed in te pakken.

Ik zou zeker iets bijbetalen voor verzekerd verzenden en misschien nog een traceer optie.
Dit laatste voorkomt dat de verkoper kan zeggen dat hij het pakket heeft verstuurd terwijl ie dat niet gedaan heeft.
Ook kan jij dan niet liegen over wel of niet ontvangen. Het pakket is namelijk helemaal te traceren. Er komt een streepjescode op en bij elke postverdeelstation, tussenstop of wat dan ook, wordt het pakket gescand en is de lokatie bekend.

Re: Re: Apparatuur per post

Re: Re: Apparatuur per post

Origineel geplaatst door omiel
Een pakket past nooit door de brievenbus, en wordt daarom dus altijd door de postbode afgegeven. Aantekenen is dus niet nodig en zonde van je geld.

Als je iets aangetekend verstuurd is de post verantwoordelijk dat het pakket (goed) aankomt.
Als je iets gewoon verstuurt is het je eigen risico... dat is toch wel een groot verschil terwijl de prijs ongeveer gelijk is.

of is dat niet zo?

Ik heb ook even een vraagje over het verzenden van apparaten. Ik heb de Karma van een vriend van Almeros(ook een DSF-lid) gekocht. Nou moet ie verzonden worden gezien de afstand. Nou schijnt dat rond de 80 euro aan verzendkosten te zijn onder rembours bij TPG. Is dit normaal, of komt dat omdat je onder rembours verzendt?

Is het veel goedkoper als je per girorekening of banknummer betaald, en het pakket dan verzekerd en aangetekend verstuurt ? Ik weet nl wel dat ik ooit een geeltje(in guldens nog ja) heb betaald voor een Yamaha CS2X en een soundcraft 1/2 mixertje, die verzonden werden vanuit Rotterdam naar Katwijk aan zee. EN dit alles onder rembours.

Of is dit gewoon de euro ? :bekdicht:

Het is natuurlijk altijd een risico, dat over de post versturen.. het is gewoon de gok die je neemt. De PTT kan ook niet garanderen dat het apparaat het bv deed toen hij werd afgeleverd door de verzender. Het is naar degene van wie je het koopt ook een kwestie van vertrouwen.

Tot een bepaald bedrag zou ik iets over de post laten versturen, tot bv iets van 180,- euro. Mocht het nou gigantisch misgaan (apparaat komt stuk aan) dan ben je mischien de lul, maar de schade is te overzien. In dat soort gevallen is het dus echt moeilijk de schuldige an te wijzen.

Ik neem aan dat je die RM1x voor rond de 400,- overneemt.. hmm.. ik zou hem dus gaan halen.. Hoe saai die plaats dan ook is. Stel je voor dattie stuk aankomt, moet je je sportschool vrienden optrommelen om even grondig met die gast te praten. Of als je zelf indrukwekkend genoeg bent kan je hem zelf even bezoeken.. maar ja, moet je er dus alsnog heen.... Bah.. allemaal lastig joh..

Ik heb de rm1x inmiddels in huis, een vriend van mij die in tilburg werkt heeft hem ff voor me opgehaald dus het opsturen is niet doorgegaan.8o)

Back