Legaal of niet....drumsamples

Maar dat het kan en/of gebeurt met samples lijkt me vooralsnog wel theorie, helemaal met drumsamples:)

Ik ben zelf de oprichter van IMND< en verwerk al jaren watermerken in mn samples

Hoe wil men controleren of ik zelf een keer een sampletje heb getrokken van een drumbakkie die ik vroeger had, maar verkocht heb of van internet?

Knappe gast die dat lukt..

Op Ebay kom ik ook altijd veel zelf-gefabriceerde sample-cd-tjes tegen...

Een Drumdoos is gewoon een muziekinstrument,.. Dat mag je misbruiken hoe je da wilt om muziek mee te maken. Dus samplen voor in je muziek is geen probleem.
Om de speciefieke signature sound van desbetreffende apparaten te gaan verkopen op sample cd's,.. da's een ander verhaal,.. omdat dat eventueel de verkoop van dat apparaat zou kunnen schaden.

uitgaande van dat gratis roland drumdoos emulaties de 909 cymbal + hihat samples niet mogen gebruiken denk ik dat het niet mag. Maar het kan ook zijn dat de makers op safe wilde spelen.
Zoals de Tromine Z: http://marvinpavilion.ojaru.jp/en/sound/vst.html
En de Drumatic VE: http://e-phonic.com/plugins/drumatic_ve.php

Aan de andere kant, iedereen weet onderhand wel dat je de originele 909 romsamples hier kan halen: http://www.colinfraser.com/tr909/my909.htm
En die website bestaat al heel wat jaartjes.

wie gaat ooit bewijzen dat je een geluid hebt 'gejat' ?
elk geluid is na te maken.
En anders kan je altijd nog zeggen dat je het apparaat in bezit had, maar weer doorverkocht hebt, of dat je de track bij een bekende hebt gemaakt die het apparaat bezit.

Ik wordt kotsmisselijk van stichtingen zoals Brein, onder het mom van auteursrechten lekker hun eigen zakken vullen met allerhande zelfverzonnen regeltjes. Engnekken zijn het.

Waarom zou je tegen zo'n organisatie zijn?
Als je alles gewoon legaal koopt dan zul je er absoluut niet mee te maken krijgen.

En doe je dat wel dan zul je ze lastig vinden. Vergeet niet dat ook illigaal downloaden van mp3's in feite een vorm van stelen is. Ik vind het dus niet zo raar dat er een organisatie is die dat in de gaten houdt.

Of ben ik nu te kort door de bocht?

Paul

Of ben ik nu te kort door de bocht?

Wat mij betreft wel. En je kunt hier op het forum ook genoeg mensen vinden die hun muziek liever niet bij BUMA onderbrengen om zeer uiteenlopende redenen. Als ze hun youtube-embed-tarief invoeren (is vorige week gelukkig alsnog "uitgesteld"), zou synthforum vele duizenden euros per jaar moeten betalen omdat wij rommel willen embedden waar youtube al voor heeft betaald. En ik neem aan dat ook jij het niet leuk vindt om voordat je een DVDtje gaat kijken eerst die verschrikkelijke juridische bullshit van Brein aan te moeten horen? Naar je eigen legale muziek op je eigen iPod luisteren op je werk? Dat mag dus ook niet tenzij je werkgever ervoor betaalt. Bij BUMA aangesloten zijn zodat je geld kunt vangen voor je airplay ZONDER dat ze achter mensen die jouw mp3s downloaden aan gaan, kan niet als je dat zou willen. Je eigen mp3tjes gratis op je website aanbieden? Mag officieel ook niet zonder ervoor te betalen. Redenen genoeg om op zijn minst niet heel erg blij van te worden.

Maar auteursrechtenorganisaties hebben natuurlijk wel hun bestaansrecht. Echter, omdat het allemaal monopolies zijn doen ze geen enkele moeite om hun aanbod af te stemmen op aanbieders en afnemers. Met name kleinschalige aanbieders en afnemers hebben vaak meer last van BUMA en consorten dan voordelen. Ze zijn in de eerste plaats bezig zoveel mogelijk geld te verdienen voor hun "grote" accounts en pas in de tweede plaats met iets waar anderen dan de grote platenmaatschappijen ook echt wat aan hebben.

Beste Paul,

In 2001 heb ik samen met mijn compagnon een vinding gedaan en octrooi op verkregen welke het illegaal uitwisselen van muziek en film tegen kon gaan.{ik ga niet verder uitweiden over de techniek en of morele kwestie hiervan, want daar is al genoeg over gezegd. IMND genaamd}
Wel kan ik vertellen dat ik ervaringen en contacten heb gehad met brein en consorten betreffende deze vinding,

Iedereen viel van zijn stoel na onze presentatie van dit product, inclouding onze Tim van Brein en de NVPI.

Wat wij uiteindelijk kregen waren bedreigingen vanuit Philips en Sony, omdat er volgens hun vele miljoenen schade werd geleden aan de verkoop van beschrijfbare cd's en brander's als onze vinding werkelijk in gebruik genomen zou worden.

Deze vinding is dan ook geboren uit pure onmacht en frustratie ten opzichte van de download mentaliteit, welke mijn toen in mijn ogen broodroof was en is.

Conclusie van dit alles is dat een stichting als brein en buma en consorten alleen maar hypocriete organen zijn die er alleen maar zitten voor hun eigen portemonnee!!!.

Super bedankt voor dit filmpje, want daar gaan we zeker wat mee doen!!!!!!!:okdan::halleluja

Waarom zou je tegen zo'n organisatie zijn?
Als je alles gewoon legaal koopt dan zul je er absoluut niet mee te maken krijgen.

Nou, op al mijn legaal gekochte DVDs staan niet-skipbare waarschuwingsschermen en irritante reclamespotjes waarbij Brein mij constant inpepert dat ik niets mag kopieeren. Gek genoeg ontbreken deze filmpjes op de rips die je op internet kunt downloaden :stupid

Louis van Gaal heeft een dubbelganger! (rond 6.50 min)
Als deze ietwat timide man een grote bek zou opzetten (en snor eraf)
zou ik zweren dat de coach aan het woord was. :D

Gezien de deplorabele toestand van de traditionele muziekmarkt hoop ik gedurende mijn leven Buma nog een keer ten onder zien gaan :D God, wat een ontzettend vervelend clubje vind ik dat.

zielig is nog een te mooi woord!!!, ik heb het filmpje nog eens bekeken, en wordt gewoon misselijk van die lui

Back