Hoe werkt het?

divinio

Starting Up...
Hierbij even een fragment uit een nummer van Deadmau5

Ik ben niet op zoek naar de deadmau5 sound want die is al meer dan genoeg uitgemelkt zeg maar.

Wat ik me wel af vraag is hoe deze synth partij steeds hoger lijkt te gaan.
Heeft het iets te maken met noten, met layering of met het filter? Ik weet het niet.

Ik gok op layering maar ben niet zeker. En indien het layering is, waardoor komt het dat dit steeds hoger gaat?

Ik wil dit toepassen op iets totaal anders dat ik maak met Audjoo Helix maar ik vind dat geen makkelijke interface om mee te werken. Via het filter lukte het me niet echt tot nu toe.

Graag advies

:geslaagd:

Attachments

• Deadmau5-Jaded.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 104
Ja dat kan best zijn

Met de audjoo helix weet ik niet hoe ik dat moet doen... wil dit onder de knie krijgen want wil met dit audio voorbeeld kunnen spelen op die manier

Attachments

• Audjoo Helix.mp3
    626,6 KB · Bekeken: 98
  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    225,3 KB · Bekeken: 98
dat audjoo helix ding ziet er in mijn ogen als een onding uit, niet overzichtelijk.

Hoor wel iets van een lfo op een filter lijkt het, maar waar dat precies ingesteld staat is mij niet binnen 2 seconden duidelijk.

Bij de waveshaping zit een high pass en een low pass filter, die lowpass moet je steeds verder openzetten, dan moet het lukken.

Maar let erop dat er niet iets anders al de filter moduleerd, zoals bv een lfo.

idd, combi van cutoff van LP-filter + AMP-release.

Het geluid dat jij in je eigen voorbeeld gebruikt is niet handig, zit nog allerlei andere modulatie op zo te horen. Pak gewoon eens om te beginnen een simpele init patch met simpele zaag (lekker veel harmonischen), en pas daar die cutoff en amp-release op toe, terwijl je wat akkoordjes speelt.

en een delay, ik denk zo'n pattern delay ofzo uit een access virus

Back