MKS80 verschil

matrixxx

Ouwe rot
ik wil eerdaags een kleine veranding in mijn setup maken

de bedoeling is om een jupiter 8 er tussen te gooien maar aangezien het weer een groot apparaat is wil ik toch even weten als er mensen zijn met een MKS80
ik weet dat er verschil is tussen de MKS80 en de jupiter 8 maar...........................

de MKS80 heb je in 2 moddellen , de cem en de roland versie

wie hier op het forum heeft wel eens verschillen gehoord tussen deze versies van de MKS80 en wat zijn de verschillen in sound en gehoor en welke versie is het beste en waarom

ik houd wel rekening met persoonlijke smaak

ps: geen linkjes plaatsen waar ze te koop staan of wat ze kosten een goed antwoord meet evt geluids fragmenten heb ik meer aan

Re: MKS80 verschil

Origineel geplaatst door zoe
[
ik weet dat er verschil is tussen de MKS80 en de jupiter 8 maar...........................

de MKS80 heb je in 2 moddellen , de cem en de roland versie

toch een kleine ,link
er staat er een te koop nu op merktplaats 1700.- redelijk + programmer =vet
en die persoon heeft erbij staandat er curtis chips inzitten ,aka prophet toch...?,
kunje hier wat mee

cem/curtizzzzzzz

cem/curtizzzzzzz

Origineel geplaatst door mono-poly
rev3 is cem
rev 1 en 2 is ssm

:D
yo monopoly,
de curtis chip ,cem chip ,wat is hier nou zooooo verschillend aan tov de ssm
of moet hier een andere thread aan gewijd worden ,moederator ,of wie dan ook ,...]
ik denk dadthier heel veel onduidelijkheid over bestaat ,.....!!

ik heb een [simple ]siel exp.80[zit ssm in [volgens mij in mn oberheinm matrix 6 zaten ook ssm ]
en in mijn, matrix 6 weer total andere chips ,vandaar klankverschil,....nietwaar
in mn pro one zitten ook weer curtis ,dus FATTT vanzelfsprekend [of niet ,..]
[die zijn in heeeeel veeeel synths gebruiket, prophet, moog div......]
in mn teisco [heb je ook mp.110f ]zit weer een pattented filter van arp.
wat is dit [pattennt op het filter ,het type chip ,curtis/ cem/ssm or whatever ]
is r iemand met verstand van zaken

Btw zijn die chippies nog makkelijk aan te komen? Ik weet van mijn monstertje dat ze nogal zeldzaam zijn en dat je ze alleen op een paar plekken in de wereld kan bestellen.

ssm klinkt lekkerder dan cem
maar is weer moeilijker te krijgen
maar als je de weeg kan vinden is er zo een chipje gevonden hoor
cem ssm maakt niet uit
als je maar euros dollars of zo te spenderen heb

Back