Daft Punk - Around The World (nagemaakt)

Bergen

Ouwe rot
Heb het meer als grap nagemaakt met als doel de kut-thread, maar toch heb ik er wel wat van geleerd, is ook een aanrader voor anderen om eens te proberen een heel nummer na te maken, je krijgt dan weer een stukje meer inzicht hoe anderen het aanpakken. (Van synthese van bepaalde geluiden tot het arrangeren)

http://synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1169067&postcount=8318

Vinden jullie het een beetje gelukt? :eureka:

Sound gaaf nagemaakt, maar je timing in de bassline klopt niet, erg storend (haalt de complete funky feel uit de groove)

Erg leuk gedaan! Toch mist het de dikheid en strakheid (met name de vocoder) van het origineel, maar daar doe je niets aan. Ik heb zelf ook eens voor school geprobeerd een nummer van Postal Service na te maken. "Such Great Heights" was de titel. Qua sounds en arrangement klopte het allemaal wel, maar toch kom je niet aan de dikheid van het origineel, hoe ver je ook gaat. Op een gegeven moment moet je ook zeggen nu is het goed genoeg, anders komt er geen einde aan het proces.

Anyways, ik vind het wel leuk om naar te luisteren zo.

Je bas word weggedrukt door de kik, waardoor een raar pompeffect ontstaat.. gaan ze door dezelfde compressor heen?

Verder is het alleemaal nogal dunnetjes en te clean vergeleken met het origineel.. misschien ook een kwestie van masteren, maar ik denk dat het ook deels aan de basissounds en dat soort zaken ligt.

Ik vind het gewoon knap gemaakt.
Kan er niets anders van zeggen. Maar ja misschien ik ben ook niet echt kritisch he.

Knap gedaan hoor :okdan:

Eerste (begin) basje klopt idd niet helemaal met het orgineel en de vocoder is wat minder strak.

Maar ach, 't is je iig gelukt om een kutnummer te maken :dubbel:

Goei hoor !
Ik kan nu allemaal gaan opnoemen wat er anders aan is maar ach... :halleluja

Ik vind het zeker, meteen aan het begin herken je het al. Klasse! :D

Ik vind het knap gemaakt hoor!

Back