Nieuw album Daft Punk - Random Acces Memories

Ik vind het album een meer dan fatsoenlijke mix van retro-geinspireerde tracks met een heerlijke productie - de hele sfeer van weleer is duidelijk aanwezig, maar tegelijkertijd kan je ook echt horen dat het een plaat uit 2013 is.

Met het budget dat ze voor het project beschikbaar hadden, en het zoveel mogelijk gebruiken van muziekanten ipv machines, vind ik het ook helemaal niet vreemd dat het album niet klinkt zoals een "echt" Daft Punk album...

Veel van de kritiek hier lijkt een beetje van "het is geen Daft Punk meer" ... Daft Punk moeten lekker doen waar ze zin in hebben, en ook deze plaat is nog steeds van Daft Punk, toch?

De enige bijtekening van mijn kant is de vraag of het album wel zo succesvol geweest zou zijn zonder all de reclame.

Mvg.

CoolRunning

De enige bijtekening van mijn kant is de vraag of het album wel zo succesvol geweest zou zijn zonder all de reclame.

Dat is zoals een hoop bikinimodellen in een moderne hiphop video gooien, puur voor de verkoop. Omdat de muziek meestal nergens op trekt. Dus dan gooit onze malle punk er maar pharrell williams in met z'n gladde persona en eentonig stemmetje, de vrouwen zijn allesinds al verkocht. Het is nog wel daft punk in enige zin ja, maar ze doen gewoon hun idolen na met dit album, afkooksels. Het doet disco en funk geen eer aan in mijn opzicht. Dan ken ik toch wel betere disco plaatjes. Het werd echt je strot ingeschoven om het goed te vinden, want het is Daft Punk, en al de schapen die niet beter weten die volgen maar. DIT IS ECHTE DISCO, jazekerrrr.. Je moet de reviews eens lezen van hardgekookte disco gekken, te grappig. Get Lucky wil ik ondertussen nooit meer horen, of ik word gek. Was ook hetzelfde met Digital Love eigenlijk :p Ze hebben de neiging om rot vervelend te worden na een tijd. Volgens mij had ik Thomas Bangalter ergens horen zeggen "It's meant to be bad"

Homework: The real deal, origineel tot het niet meer kan. Complete revolutie in dance. Mijn bijbel. Soms eentonige tracks, maar het heeft iets weten te veranderen. De vetgemeste hommel-bass van Around The World zoemt nog altijd door m'n speakers tot m'n oren ervan gaan druipen.
Discovery: commerce, maar nog deftig te pruimen. Waardig album om tijdens feestjes te draaien.
Human After All: commerce, kan er nog mee door.
RAM: Uber commerce

Commercieel is absoluut niet slecht, doe wat je wil.. meestal lijdt de muziek er wel onder. Of toch vaak de originaliteit, wat toch zwaar ontbreekt bij RAM.

Ik hou nu wel m'n mond, want waarschijnlijk kan ik het toch niet beter. En ik moet niet lopen zeiken want ik heb de seventies toch niet meegemaakt. But I'm educated 8~

Hier wil ik dan wel es een Daft Punk'esque versie van horen! :W Of iets alla The Beat Goes On van The Whispers.

Conclusie: Overgewaardeerde commerciƫle kutzooi in een sexy leren jasje. 2 sterren op 5. :bekdicht: Van een teleurgestelde die hard DP fan. Er is zoveel beter. Snap het niet. :o:

Over en uit.

Laatst gewijzigd:
Tja ik vond dat eerste album al typische house en helemaal niet zo baanbrekend, meer voor borduren op wat er al was. Origineel vond ik ze eigenlijk nooit. Dat gevoel heb ik altijd bij datf punk gehad eigenlijk, dat ze de sound van de tijd geweldig neer kunnen zetten. Daarom vind ik dit album eigenlijk wel een logisch gevolg, na alle disco samples zijn ze zelf gaan componeren en niet onverdie stelijk want de hele wereld danst nog op get lucky, behalve die paar 'puristen' hier dan. ;)

Tja ik vond dat eerste album al typische house en helemaal niet zo baanbrekend, meer voor borduren op wat er al was. Origineel vond ik ze eigenlijk nooit. Dat gevoel heb ik altijd bij datf punk gehad eigenlijk, dat ze de sound van de tijd geweldig neer kunnen zetten. Daarom vind ik dit album eigenlijk wel een logisch gevolg, na alle disco samples zijn ze zelf gaan componeren en niet onverdie stelijk want de hele wereld danst nog op get lucky, behalve die paar 'puristen' hier dan. ;)

Ja het was een mengelmoes van vanalles en nog wat, idd voor borduren. Het is echt de sound zelf denk ik die heel speciaal was voor 1995. Ik vond het toch speciaal. House Techno funk crossbreed die wel anders klonk.

Ja het was een mengelmoes van vanalles en nog wat, idd voor borduren. Het is echt de sound zelf denk ik die heel speciaal was voor 1995. Ik vond het toch speciaal. House Techno funk crossbreed die wel anders klonk.

Mee eens, Around the world was een nieuwe sound. Later bekend als de Franse house sound ofzo.. Lekker rauw, sample based en DIEP.

RAM, ik vind het maar nix. Ik ben wel opgegroeid in de 70's en heb de disco behoorlijk meegemaakt maar wat RAM ermee temaken zou hebben is me een groot raadsel. Volgens mij zien die muziekanten die ze erbij hebben betrokken het ook alleen maar als een 'leuke (jam) sessie' want laten we eerlijk zijn de composities van RAM halen het niet bij de dingen van Chiq etc etc. RAM is een leuke jam, zo zie ik het. Een jam die is compleet plat geproduceerd, dat dan wel. :D

Ow ja, en die Pharell, oprotten met die smerige gladde piemel. Ik word ook misselijk van dat gekweel van em en die trut muziek.

Volgens mij zien die muziekanten die ze erbij hebben betrokken het ook alleen maar als een 'leuke (jam) sessie' want laten we eerlijk zijn de composities van RAM halen het niet bij de dingen van Chiq etc etc.

He's just watching that money rolllll :D Klein jengeltje inspelen, en hoppaaa

5zk1k.jpg

Back