Nieuw album Daft Punk - Random Acces Memories

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Aanstaande vrijdag 17 mei komt er weer een nieuw album uit van Daft Punk. Na het A-Live album van de gelijknamige wereldtour eindelijk weer een album met de oude disco-achtige sound, in samenwerking met verschillende muzikanten.

Tracklist:

1.Give Life Back To Music (ft. Nile Rodgers) (4.34)
2.The Game Of Love (5.21)
3.Giorgio by Moroder (ft. Giorgio Moroder) (9.04)
4.Within (ft. Chilly Gonzales) (3.48 )
5.Instant Crush (ft. Julian Casablancas) (5.37)
6.Lose Yourself To Dance (ft. Pharrell Williams and Nile Rodgers) (5.53)
7.Touch (ft. Paul Williams) (8.18 )
8.Get Lucky (ft. Pharrell Williams and Nile Rodgers) (6.07)
9.Beyond (4.50)
10.Motherboard (5.41)
11.Fragments of Time (ft. Todd Edwards) (4.39)
12.Doin' It Right (ft. Panda Bear) (4.11)
13.Contact (ft. DJ Falcon) (6.21)

Het is al te verkrijgen op verschillende illegale sites (mag niet!) verschenen en te beluisteren op verschillende andere plekken. Maar na het beluisteren ben ik benieuwd naar jullie mening van het nieuwe album.

Ik was extatisch toen ik hoorde dat er een nieuw album aankwam, maar nu ik het gehoord heb vind ik het toch wel een beetje tegenvallen. Het heeft wel de disco sound, maar ik vind dat er te veel live drums zijn gebruikt in plaats van drumcomputers waardoor de tracks power missen naar mijn mening. De nummers zijn leuk, maar ik mis de flair van bijvoorbeeld een Face to Face of Aerodynamic. Er is bijna niet met samples gewerkt lijkt wel. En dat was nou juist de kracht van de oudere Daft Punk nummers.

Ik vind het wel heel vet dat er wordt samengewerkt met bekende synthgrootheden als bijvoorbeeld Giorgio Moroder en de single Get Lucky vind ik erg catchy.

Al met al een leuk album, maar geen "echt" Daft Punk album naar mijn mening. Of dit komt door de samenwerking met andere artiesten of door de live drums geen idee, maar ik mis de eeuwig repeterende sampleloops, drumcomputers en vocoder sounds van voorgaande albums, toen less nog more was.

Laatst gewijzigd:
Vannochtend ook de "gelekte" versie geluisterd..

Tjah, fresh.. afwisselend qua acoustisch/elektronisch, overall een prettige album..
Pharrel tracks komen nu wel mn neus uit en het andere nr met hem had best wat veel weg van Get Lucky.. Waarbij Get Lucky weer wat anders is dan de single, lijkt er een soort "cut" in te zitten, zie weer dat optreden van Pharell bij HTC One X presentatie.. stop bloody repeating it! agz nr mijn mening het vocoder en drummachine stuk het beste vd track blijft.

Ook ik had wat meer Bangalter sound verwacht maar is toch echt een nette samenwerkings project geworden..

Beetje teleurgesteld, maar komt natuurlijk ook door de enorme media hype dr omheen, het zal wennen worden net als het album Discovery.. Het zal ook misschien wat met het evenwicht van Human After All zijn, die was gewoon rauwer.. en nu weer meer disco/funk. Dus verwacht net als de overgang Homework->Discovery dat het volgende album meer gaat "knallen"..

R.A.M is meer een easy listening geworden, voor op de weg of ontspannen aan het strand..
Toch de dedication en samenwerking, het terughalen van "vroeger" in een hedentijds jasje, met bijbehorend muzikaal talent neem ik mijn pet/robot helm voor af..

Next stop: Het nieuwe BOC album!

Er is bijna niet met samples gewerkt lijkt wel. En dat was nou juist de kracht van de oudere Daft Punk nummers.

Er op het hele album maar 1 sample gebruikt in 1 nummer, Contact met D.J. Falcon:

Het word inderdaad eens tijd dat populaire elektronische muziek goed word, heb het effe gehad met die kut zweden.

Ben benieuwd.

Moest het aan mij liggen dan werd het terug een album alla homework, maar je kan niet meer afkomen met die sound tegenwoordig, jammer.

Er is bijna niet met samples gewerkt lijkt wel. En dat was nou juist de kracht van de oudere Daft Punk nummers.

Tja catchy samples van bestaande platen gebruiken is ook wel een hele makkelijke manier om een nummer te maken.
Zonder kant en klare sampleloopjes goede muziek maken is dan ook een stuk minder makkelijk

Tja catchy samples van bestaande platen gebruiken is ook wel een hele makkelijke manier om een nummer te maken.
Zonder kant en klare sampleloopjes goede muziek maken is dan ook een stuk minder makkelijk

Daarom zijn ze ook van punk naar samples gegaan, toen ze erachter kwamen dat Darling nergens naartoe ging. Vraagt toch enigsinds een enorm goed oor denk ik, ze hebben genoeg onherkenbare micro-samples gebruikt in hun verleden en er abnormaal dikke tracks mee gemaakt. Als ze nog es zo'n stunten uithalen als robot rock dan ben ik wel klaar met ze..

en natuurlijk met pappie bangalter als handige connectie en kruiwagen,die was namelijk producer

en natuurlijk met pappie bangalter als handige connectie en kruiwagen,die was namelijk producer

Ja hij gaf hun wel een enorme stap naarvoor denk ik, hij heeft er veel van kunnen leren. Maar heeft volgens mij nooit de studio van zn vader gebruikt. De sound van Thomas Bangalter als solo artiest is dezelfde als die van Daft Punk, Ik heb gelezen in een interview met Lifelike dat Bangalter alles mixte door zijn mackie en dan opnam naar een Roland S760, resamplen dus (S760 heeft 3 minuten sample tijd ofzo) dan krijg je dikkere pap en alles klinkt lekker diep en breed. Als je dan nog samples gebruikt van platen die al veel processing hebben ondergaan dan heb je een soort van driedubbel effect, daarom dat hun platen zo abnormaal veel compressie hebben. Wilt maar zeggen dat je met een prul van een mixer, een 3630, en een slimme techniek beroemd kan worden :dubbel: Dit is nu wel hun eerste echte studio album, dus hij gaat volledig anders klinken.

sja OK maar zonder beroemde pappie had dat ook niet gelukt zouden ze 2 jongetjes in een anoniem flatje zijn geweest...

sja OK maar zonder beroemde pappie had dat ook niet gelukt zouden ze 2 jongetjes in een anoniem flatje zijn geweest...

Yup, it's all about who you know

Dus?
Ik snap je reactie niet helemaal........je ouders mogen je niet helpen in het leven, maar eenzaam langs de kant van de weg laten liggen oid?

Ik vind Daft Punk dus echt geen ene ruk aan*. Alleen de Tron Legacy soundrack vond ik wel heel gaaf.

* Waarmee ik niet wil zeggen dat het kutmuziek is, maar het doet mij gewoon niets

Dus?
Ik snap je reactie niet helemaal........je ouders mogen je niet helpen in het leven, maar eenzaam langs de kant van de weg laten liggen oid?

wat snap je niet dan? er zijn vele mensen die ook goede muziek maken in hun thuisstudiootjes maar niet aan de bak komen omdat ze geen beroemde pappie hebben in het juiste wereldje

Mastering bij de Exchange in London is ook een groot deel van hun sound, met al die dikke EAR stereo compressors en EQs, word een dikke saus van audio snoep. Zal papa wel hebben betaald vermoed ik

wat snap je niet dan? er zijn vele mensen die ook goede muziek maken in hun thuisstudiootjes maar niet aan de bak komen omdat ze geen beroemde pappie hebben in het juiste wereldje

Dus hadden ze voor een andere vader moeten kiezen?
Er zijn daarnaast ook veel mensen uit thuisstudios bezig in de industrie, mensen zonder beroemde vader...wat doen die daar dan.

Je hele opmerking is ridicuul en laat mij als lezer denken dat je gewoon jaloers bent........maar dat heb ik wel vaker als ik je posts zie staan. Kan dus ook aan mij liggen.

het is weer makkelijk om het jaloezie te noemen, ik noem het meer oneerlijk t.o.v. al die 10000en mensen die het niet hebben en ook dikke muziek maken

Ja hij gaf hun wel een enorme stap naarvoor denk ik, hij heeft er veel van kunnen leren. Maar heeft volgens mij nooit de studio van zn vader gebruikt. De sound van Thomas Bangalter als solo artiest is dezelfde als die van Daft Punk, Ik heb gelezen in een interview met Lifelike dat Bangalter alles mixte door zijn mackie en dan opnam naar een Roland S760, resamplen dus (S760 heeft 3 minuten sample tijd ofzo) dan krijg je dikkere pap en alles klinkt lekker diep en breed. Als je dan nog samples gebruikt van platen die al veel processing hebben ondergaan dan heb je een soort van driedubbel effect, daarom dat hun platen zo abnormaal veel compressie hebben. Wilt maar zeggen dat je met een prul van een mixer, een 3630, en een slimme techniek beroemd kan worden :dubbel: Dit is nu wel hun eerste echte studio album, dus hij gaat volledig anders klinken.

Niet te vergeten de SP-1200! :engel:

Dit interview met Alan Braxe (samen met Thomas= "Stardust") geeft dat zo mooi aan, hoe "eenvoudig" het KAN zijn:

http://youtu.be/J48CUjUPaFg

"Intro" BLIJFT zo heerlijk... :walker:

Dus het is oneerlijk dat eentje een vader heeft.....je was gelukkiger geweest als het een weeskind was, omdat het dan echt verdiend is?

Niet te vergeten de SP-1200! :engel:

Dit interview met Alan Braxe (samen met Thomas= "Stardust") geeft dat zo mooi aan, hoe "eenvoudig" het KAN zijn:

http://youtu.be/J48CUjUPaFg

"Intro" BLIJFT zo heerlijk... :walker:

Yesss, als je luistert naar het album The Infamous van Mobb Deep, dan hoor je de ensoniq EPS 16, dat album klinkt net zoals Homework, volgens mij hadden ze de EPS en de SP gebruikt ipv da ASR-10, die hebben ze voor Human After All gebruikt, want dat album klinkt net een tikkeltje meer hifi, maar heeft toch die Ensoniq sound. En nog een magisch instrument waar ze die gekke geknipte en gepitchte vocal samples mee krijgen, de Roland VP-9000 voor Discovery, ze hadden van Roland een test exemplaar gekregen. Het Album was uitgegeven nadat de VP-9000 op de markt kwam. Dus dat zou je al snel vreemd vinden. Ze hebben nooit de DP 4 gebruikt, maar de ingebouwde hallen, en chorussen van de EPS en ASR-10 zijn net dezelfde. Voila nu hebben ze geen geheimen meer :D

Resamplen met oude amerikaanse samplers (geen japanse) en een mackie als je mixer, 3630 op je drums, en nog een 3630 op je stereo, en alles opnemen naar de S760. Niks aan :p

Ah en de bassline voor Around The World is een Juno 106 door de EPS, bewerkt met de ingebouwde EQ! Dezelfde techniek gebruikt in Intro, maar dan met een echte bass.

Laatst gewijzigd:
Back