Nieuw album Daft Punk - Random Acces Memories

Hij is ook legaal te luisteren via iTunes. Of het een all-time klassieker wordt, weet ik niet. Maar ik vind het in ieder geval wel een leuk disco/funk album... met kanttekening: ik luister ook voor mijn plezier naar SOS Band bijvoorbeeld. Ik kan het waarderen dat ze 1) schijt hebben aan fans die bepaalde dingen verwachten, 2) echte muzikanten/instrumenten gebruiken. In een interview zeiden ze dat ze dat niet wilden meegaan met dat hele "muzikant met laptop" idee, daar kan ik mij erg in vinden. Ik mis wel een beetje de aanwezigheid van echte stamp nummers. En die Pharell Williams... tja...

Hij is ook legaal te luisteren via iTunes. Of het een all-time klassieker wordt, weet ik niet. Maar ik vind het in ieder geval wel een leuk disco/funk album... met kanttekening: ik luister ook voor mijn plezier naar SOS Band bijvoorbeeld. Ik kan het waarderen dat ze 1) schijt hebben aan fans die bepaalde dingen verwachten, 2) echte muzikanten/instrumenten gebruiken. In een interview zeiden ze dat ze dat niet wilden meegaan met dat hele "muzikant met laptop" idee, daar kan ik mij erg in vinden. Ik mis wel een beetje de aanwezigheid van echte stamp nummers. En die Pharell Williams... tja...

Ja echt stampnummers dat is wat het album mist! Dat is wat een album een klassieker maakt; een of twee nummers die echt eruit knallen en dikke (club)hits kunnen worden (die ze voorheen echt wel gehad hebben). Maar zodra ze weer gaan touren zal er wel weer een remix/remake album gemaakt worden a la Alive2007.

Wel goed inderdaad dat ze schijt hebben. En met live instrumenten klinkt het ook wel echt goed, lekker funky/disco achtig, maar ik mis toch de samples (micro edits) en drumcomputers. Daarmee hadden ze de tracks op dit album heel veel vetter kunnen maken! Hun albums Homework en Discovery hadden dit wel en daarmee zijn ze tenslotte groot mee geworden en dan vind ik dit niet direct een logisch gevolgen. Dit is leuk, maar niet spectaculair.

Mooi gezegd :okdan:

Ja echt stampnummers dat is wat het album mist! Dat is wat een album een klassieker maakt; een of twee nummers die echt eruit knallen en dikke (club)hits worden (die ze voorheen echt wel gehad hebben). Maar zodra ze weer gaan touren zal er wel weer een remix/remake album gemaakt worden a la Alive2007.

Wel goed inderdaad dat ze schijt hebben. En met live instrumenten klinkt het ook wel echt goed, lekker funky/disco achtig, maar ik mis toch de samples (micro edits) en drumcomputers. Daarmee hadden ze de tracks op dit album heel veel vetter kunnen maken! Dit is leuk, maar niet spectaculair.

Ze zijn dat robotische kotsbeu, ze willen de menselijke feel bewust terug brengen als reactie tegen stijve 4 to the floor nummers, en EDM van tegenwoordig. Ik vind het goed eigenlijk. Ze laten de helmen nog wel op..

Net zoals kunststromingen vroeger, altijd die reactie tegen wat het fenomeen is destijds. Als mensen gaan tegenstrijden dan gebeuren er goede dingen ;)

Ze zijn dat robotische kotsbeu, ze willen de menselijke feel bewust terug brengen als reactie tegen stijve 4 to the floor nummers, en EDM van tegenwoordig. Ik vind het goed eigenlijk. Ze laten de helmen nog wel op..

Net zoals kunststromingen vroeger, altijd die reactie tegen wat het fenomeen is destijds. Als mensen gaan tegenstrijden dan gebeuren er goede dingen ;)

Haha, als ze van dat robotische afwillen zouden ze toch allereerst de robothelmen af moeten doen! Mensen verwachten bij Daft Punk nou eenmaal robotische vocoders en samples, gemixed tot een hoog dansgehalte.

Als ze dan iets anders willen doen kunnen ze beter stoppen met de naam Daft Punk en een nieuwe naam aannemen. Dit is te vergelijken met Slipknot die opeens besluiten dubstep te gaan maken onder dezelfde naam en hetzelfde uiterlijk.

Haha, als ze van dat robotische afwillen zouden ze toch allereerst de robothelmen af moeten doen en een andere naam aan moeten nemen. Mensen verwachten bij Daft Punk nou eenmaal robotische vocoders, samples, gemixed tot een hoog dansgehalte.

Als ze dan iets anders willen doen kunnen ze beter stoppen met de naam Daft Punk en een nieuwe naam aannemen. Dit is te vergelijken met Slipknot die opeens besluiten dubstep te gaan maken onder dezelfde naam en hetzelfde uiterlijk.

Heb je wel een punt. Ik heb het dan ook uit een interview met Bangalter, gaat nog altijd om dat imago denk ik, maar stilletjes de mensen de richting induwen van de meer menselijke feel, ze kunnen het want zij hebben de macht in handen wat betreft de "scene". Als artiest wil je soms wel verandering denk ik als je vooruit gaat in je carriëre. Ze hebben gewoon veel invloed op elektronische muziek, hebben ze nu toch al ruim bewezen. Natuurlijk ga je een mens niet zeggen wat te luisteren. Ze zijn nu mainstream, en zullen wel weer een print aflaten op de doorsnee hitlijst kopende consumer.

Album is leuk, ik vind het wat beter dan human after all, maar die pharell liedjes zijn me te zoet.

Het moet voor jong en oud luisterbaar zijn volgens hun, dus iemand van 85 moet er op zn sterfbed van kunnen genieten, gaat moeilijk met Rolling and Scratching, is ie meteen dood. Zit toch veel denkwerk achter heb ik de indruk.

LETS MAKE MUSIC

Heb je wel een punt. Ik heb het dan ook uit een interview met Bangalter, gaat nog altijd om dat imago denk ik, maar stilletjes de mensen de richting induwen van de meer menselijke feel, ze kunnen het want zij hebben de macht in handen wat betreft de "scene". Als artiest wil je soms wel verandering denk ik als je vooruit gaat in je carriëre. Ze hebben gewoon veel invloed op elektronische muziek, hebben ze nu toch al ruim bewezen. Natuurlijk ga je een mens niet zeggen wat te luisteren. Ze zijn nu mainstream, en zullen wel weer een print aflaten op de doorsnee hitlijst kopende consumer.

Gaat zeker om het imago. Als hij een plaat uitbrengt onder een andere naam zal hij lang niet zoveel beluisterd worden als met Daft Punk, ik denk zelfs niet onder zijn eigen naam. Dus imago is zeer belangrijk.

En ik snap zeker dat je verandering wil, maar ben dan niet zo hypocriet om te zeggen dat je het helemaal anders wil doen en vervolgens gewoon platen uitbrengt onder de oude naam en met het oude uiterlijk. Ben dan ook mans genoeg om helemaal het roer om te gooien.

Maar als ik Thomas Bengalter was had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Of een miljoen platen verkopen onder de oude naam, maar met nieuwe muziek of 10 platen verkopen met nieuwe muziek onder een nieuwe naam en vervolgens weinig verdienen. Het gaat uiteindelijk alleen maar om de doekoe.

Het kan wel, zie korn (mag ik deze groep een beetje vergelijken met slipknot?) & skrillex. :P

Album is leuk, ik vind het wat beter dan human after all, maar die pharell liedjes zijn me te zoet.

Het kan wel inderdaad, maar daar verloochen je al je oude fans...

Maar goed altijd wel nieuwe fans die daar van houden. Maar in dit geval begrijp ik het niet. Ik denk dat ze, in dit geval, meer fans zouden houden als ze zich wat meer aan het verwachtingspatroon hadden gehouden en meer "hitjes" hadden gemaakt.

Korn en Skrillex zijn overgestapt naar andere muziek om een groter publiek te krijgen.

Gaat zeker om het imago. Als hij een plaat uitbrengt onder een andere naam zal hij lang niet zoveel beluisterd worden als met Daft Punk, ik denk zelfs niet onder zijn eigen naam. Dus imago is zeer belangrijk.

En ik snap zeker dat je verandering wil, maar ben dan niet zo hypocriet om te zeggen dat je het helemaal anders wil doen en vervolgens gewoon platen uitbrengt onder de oude naam en met het oude uiterlijk. Ben dan ook mans genoeg om helemaal het roer om te gooien.

Maar als ik Thomas Bengalter was had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Of een miljoen platen verkopen onder de oude naam, maar met nieuwe muziek of 10 platen verkopen met nieuwe muziek onder een nieuwe naam en vervolgens weinig verdienen. Het gaat uiteindelijk alleen maar om de doekoe.

Die twee zijn al lang binnen, het geld van Access Memories mag naar de kindjes in Afrika :eureka:

Ik vind het een top album! Klinkt lekker en warm..
Had geen verwachtingen gecreëerd vooraf dus zeker geen teleurstelling omdat het niet op hun andere albums lijkt. Zou ook maar saai zijn om altijd zelfde soort dingen te maken.. :P

Een eigenaardig album wat de fans van tracks a la faster/stronger en around the world volledig in de kou laat staan. Dat zal een hoop stof doen opwaaien vanaf vrijdag :)
Het album is erg ingetogen en regelmatig komt het herbie hancock vocodergeluid voorbij.
Een beetje disco, een beetje funk en een beetje pop maar absoluut geen kanshebber voor waanzinnige verkoopcijfers.
De titel 'Random Access Memory' in combinatie met de sound van deze cd doet sterk vermoeden dat de heren teruggrijpen naar een periode waaruit inspiratie werd gehaald.
Persoonlijk vind ik de cd geinig maar in de genres die ze met de cd aansnijden zijn wat mij betreft betere alternatieven te vinden.

Die twee zijn al lang binnen, het geld van Access Memories mag naar de kindjes in Afrika :eureka:

En jij denkt dat dat gaat gebeuren? :duivels:

Ze zijn zeker binnen ja! Maar als het niet om het geld gaat, maar dat dit is voorgekomen uit het nobele gevoel om hun innerlijke gevoelens te delen in muzikale uitingen kunnen ze beter de albums weg gaan geven! EN onder een andere naam! ;)

Ik weet bijna zeker dat het onder fans stof doet opwaaien!

Heb hem net geluisterd, de generatie van 14-jarige snotapen gaat er niks van snappen denk ik na al dat EDM en dubstep gebrainwash. Dus ik denk niet echt dat ie gaat aanslaan bij het jonge volk. Vind em wel goed! lekkere basjes. 't Is echt op en top een dikke studio productie, ik hoor geen E-mu's meer of Ensoniqs.

Vind het zeker leuk dat ze wat muziekgeschiedenis willen bijbrengen, en hun sound een nieuwe draai hebben gegeven. Maar ik zal hem niet kopen itt Homework en Discovery, die in mijn ogen specialer zijn. Er is zoveel meer en beter dan daft punk, vreemd dat zoveel goede artiesten niet doorbreken, die ze met gemak kunnen onderduwen. Strange world we live in.

Laatst gewijzigd:
Ik ben helemaal neit zo'n fan van Daft Punk - maar deze nieuwe shit vind ik te gek. NILE RODGERS is 1 van mijn heroes! Come on the funk!

Enige wat ik goed vind van Daft Punk zijn een paar platen van de soundtrack van "TRON: Legacy". Voor de rest heb ik nooit echt kunnen begrijpen waarom mensen zo heet worden van deze sample-ridders die alles rippen wat los en vast zit. Van het nieuwe album heb ik tot nu toe alleen nog de nieuwe single gehoord, die wat mij betreft de hype totaal niet waard is. Maar goed, ze hebben wel hippe helmpjes op, wat ook zal meespelen bij de populariteit. Ik vind het echt een paar one-trick ponies, met iedere keer weer samples uit dezelfde periode en dan een laagje vocoder nonsens eroverheen.

Enige wat ik goed vind van Daft Punk zijn een paar platen van de soundtrack van "TRON: Legacy". Voor de rest heb ik nooit echt kunnen begrijpen waarom mensen zo heet worden van deze sample-ridders die alles rippen wat los en vast zit. Van het nieuwe album heb ik tot nu toe alleen nog de nieuwe single gehoord, die wat mij betreft de hype totaal niet waard is. Maar goed, ze hebben wel hippe helmpjes op, wat ook zal meespelen bij de populariteit. Ik vind het echt een paar one-trick ponies, met iedere keer weer samples uit dezelfde periode en dan een laagje vocoder nonsens eroverheen.

Ze hebben wel bewezen met Tron dat ze niet alleen maar alles samplen, dus ze zijn wel "muzikanten", Get Lucky was ik al beu door al die media hype feitelijk. Moet wel zeggen dat hun vorige albums een soort blijvende waarde hebben. Around The World, of Voyager, zie het als tijdloos ofzo. Ga je niet hebben met Access Memories vrees ik. Het speciale is nu weg, ik ga nu niet uit van of ze goed of slecht zijn, ik vind (vond) ze speciaal want ze gaven house een volledig andere draai, daarom zijn ze bekend geworden. Nu is het eigenlijk een rehash van het verleden, en misschien strategische marketing? Door Pharrell erin te duwen, Moroder, en Rodgers. Ik heb zoiets van it's been done?.. Je kan ook met vrijwel totaal niks meer nieuw afkomen tegenwoordig denk ik zo, is altijd weer kijken naar het verleden, en het brengen in een nieuw jasje. De tijd van drastisch veranderende genres in muziek zijn voorbij. Ben jaloers op mensen die zo'n dingen hebben kunnen meemaken. Dan spreek ik over de 50's tot midden 90's ofzo.

da funk vond ik wel een OK nummer, around the world vond ik een van de meest irritante nummers ooit gemaakt vreselijk repetitief maar dankzij de clip leek het nog wel wat...
die eeuwige helmen op is ook zo infantiel zo langzamerhand

Back