Roland JX3P ervaringen

Heeft iemand ook ervaring met een MKS-30 en daarop een 3P of soortgelijke expansion kit om zo zeg maar de module midi expanded te krijgen met cc controle etc ?

"Ralph van Zeel" had een setje van een MKS-30 met een PG-200, dus die combi lijkt wel te kunnen. PM hem anders ff.

Thx, volgens mij ben je er met een set MKS-30+PG 200 namelijk nog niet als je simultaan wil pg-en tijdens het sequencen. Een standaard mks-30 kan pg-en of midi-en maar niet te gelijk, ik vroeg me dus af of er nog een betaalbare optie is voor de mks-30 in de zin van een 3P expansion zodat dit wel kan en de mks-30 dan ook cc messages van bv de kiwi kan ontvangen?

Je hebt natuurlijk de kit van Johannes Hausensteiner, die eigenlijk precies hetzelfde doet als de Organix kit, maar dan voor de MKS-30. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Geeft je CC voor elke parameter (ook CC out als je aan de PG draait) en sysex dumpmogelijkheid.

KiwiTechnics zegt dat ze hun kit ook voor de MKS-30 geschikt gaan maken, maar als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik die ook in m'n MKS zou willen hebben. Het maakt de synth toch een behoorlijk stuk complexer, terwijl het standaard juist zo'n makkelijk en voorspelbaar ding is. Er zijn zoveel parameters bijgekomen in die kit, en ook al heb ik er een mooie template voor de BCR2000 voor gemaakt, het werkt minder intuitief dan een standaard 3P. Daarentegen zijn de geluidsmogelijkheden wel veel uitgebreider. Op de 3P zitten meer knoppen dan op de MKS-30, dus de user interface van de kiwi kit zal wel nog wat complexer en onhandiger worden.
Al met al spreekt die Johannes Hausensteiner kit me dus toch meer aan - even afgezien van het feit dat de KiwiTechnics kit nog niet geschikt is voor de MKS.

Thx, volgens mij ben je er met een set MKS-30+PG 200 namelijk nog niet als je simultaan wil pg-en tijdens het sequencen. Een standaard mks-30 kan pg-en of midi-en maar niet te gelijk, ik vroeg me dus af of er nog een betaalbare optie is voor de mks-30 in de zin van een 3P expansion zodat dit wel kan en de mks-30 dan ook cc messages van bv de kiwi kan ontvangen?

Wat je zegt klopt niet, een MKS-30 kan namelijk WEL tegelijk MIDI en PG-200 gebruiken, dit in tegenstelling tot de JX-3P!

Ok dat wist ik niet heb hier ook geen MKS-30 staan en had ergens gelezen dat dit het geval was. Maar hij ontvangt standaard geen cc of lukt midi pg-en wel met bv de bcr? Zou mooi zijn als kiwi het gaat ondersteunen, zal eens vragen bij de maker of hij beschikking heeft over de mks-30 en welke expansion er evt. in zit.

De MKS-30 doet standaard niks met CC, daar is dus zo'n kit voor nodig.
Murray van KiwiTechnics zei me een tijdje geleden dat hij een MKS-30 heeft staan, en dat hij daaraan zou gaan werken zodra de 3P "helemaal" klaar is. Hij is op dit moment v2 aan het finaliseren.

Kocht m'n eerste JX3P in '83 en moest toen 2 jaar later wijken voor de Yamaha DX-7, tja..

Heb sinds een jaartje weer een JX3P met PG200. In het begin veel gebruikt maar ik merk de laatste tijd dat er allemaal vreemdeaan de hand zijn met de JX3P. Het begon ermee dat om de paar noten/toetsen het geluid anders/ vervormd klonk. Maar inmiddels ook meer rare dingen als dat de synth niet meer op de PG200 reageert (na aan- en uitzetten wel). Kortom wordt tijd voor een reparatie, ben ik bang of misschien een nieuwe.

Iemand een idee of er in de Randstad (liefst in/om Den Haag) iemand zit die 'm zou kunnen repareren?

die organix kit heb ik ook in de jotexdriepee, werkt als een trein :) en was ook supercheap; iets van 30/40e ofzo :D

ik heb zo'n setje doe er weinig meer mee, even aansluiten maar weer of? (3p + PG)

Gewoon doen, en sync hem meteen aan een drumbakje. Sequencje inspelen, lekkere drumlijn, beetje freaken met de PG, sequence transponeren en nog wat boven of onder soleren. Lekker instant nummerrrrr.

Back