Roland JX3P ervaringen

Heeft iemand ook ervaring met een MKS-30 en daarop een 3P of soortgelijke expansion kit om zo zeg maar de module midi expanded te krijgen met cc controle etc ?

"Ralph van Zeel" had een setje van een MKS-30 met een PG-200, dus die combi lijkt wel te kunnen. PM hem anders ff.

Thx, volgens mij ben je er met een set MKS-30+PG 200 namelijk nog niet als je simultaan wil pg-en tijdens het sequencen. Een standaard mks-30 kan pg-en of midi-en maar niet te gelijk, ik vroeg me dus af of er nog een betaalbare optie is voor de mks-30 in de zin van een 3P expansion zodat dit wel kan en de mks-30 dan ook cc messages van bv de kiwi kan ontvangen?

Je hebt natuurlijk de kit van Johannes Hausensteiner, die eigenlijk precies hetzelfde doet als de Organix kit, maar dan voor de MKS-30. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Geeft je CC voor elke parameter (ook CC out als je aan de PG draait) en sysex dumpmogelijkheid.

KiwiTechnics zegt dat ze hun kit ook voor de MKS-30 geschikt gaan maken, maar als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik die ook in m'n MKS zou willen hebben. Het maakt de synth toch een behoorlijk stuk complexer, terwijl het standaard juist zo'n makkelijk en voorspelbaar ding is. Er zijn zoveel parameters bijgekomen in die kit, en ook al heb ik er een mooie template voor de BCR2000 voor gemaakt, het werkt minder intuitief dan een standaard 3P. Daarentegen zijn de geluidsmogelijkheden wel veel uitgebreider. Op de 3P zitten meer knoppen dan op de MKS-30, dus de user interface van de kiwi kit zal wel nog wat complexer en onhandiger worden.
Al met al spreekt die Johannes Hausensteiner kit me dus toch meer aan - even afgezien van het feit dat de KiwiTechnics kit nog niet geschikt is voor de MKS.