Roland JX3P ervaringen

ze gaan (of kunnen) er niet onder zitten nutuulk... als er vraag is naar een PG die gemiddeld bedrag X kost dan zal de DIY PG er zeker niet onder gaan zitten...

nou... hij zou zomaar eens goedkoper kunnen zijn.. 8)

En .. hij ziet er best gaaf uit... al zeg ik het zelf..:engel:

Attachments

• dt200.JPG
    dt200.JPG
    98,8 KB · Bekeken: 74
nieuwe JX3P ervaring: in opdracht een backing track ingespeeld voor een liedje ter lering ende vermaek van 9-jarige kindertjies. Kunnen die ook eens onbewust naar een JX-3P, Minikorg en Space Echo luisteren. :) Whistle blijft een handige preset in die 3P!

Op dit moment heb ik er nog maar 2... Ik ga er een aantal bijmaken maar het probleem met een kleine oplage is dat de prijs daardoor wel weer hoog uitvalt...

Ik wilde eerst zelf gaan voor de kiwitechnics programmer maar die gaat al over de 500 euro (in europa). Heb je meer dan 2 synths dan is het te overwegen vind ik...

Ik zit iets onder de prijs van een pg200..nog steeds een hoop geld al vind ik de bediening van mn eigen programmer toch prettiger :) ... (ik had een pg200 te leen om hem na te bouwen en kon ze zo goed vergelijken).

Attachments

• dt200small.JPG
    dt200small.JPG
    72,2 KB · Bekeken: 71
Ik heb dat als ik sequencer gebruik dat de LFO constant is in plaats van een delay heeft. Ook lujkt het behoorlik snel dicht te smeren. Bekend verschijnsel?

Yeps. Das denk ik omdat de noten direct na elkaar komen zonder de toetsen (in dit geval de seq.) los gelaten worden.

Met de JX3P sequencer kan je ook een noot overslaan. Eens kijken wat dat doet met de LFO delay in dat geval?

Kan je wat dieper ingaan op het "dichtsmeren" probleem?

Als je een patroon maakt van bijvoorbeeld 16x de zelfde noot of accoorden hebt waarvan bepaalde noten zich herhalen in het volgende accoord wordt het meer een soort drone, je hoort geen losse triggers meer. Ik ga straks eens proberen overal minimaal één tel rust tussen te laten, dat redt hij wel qua snelheid want hij kan nog meer dan dubbel zo snel bij een normaal tempo.

Ah, het zou inderdaad kunnen dat hij zonder rust niet retriggert bij 2 keer dezelfde noot na elkaar.

In dat geval zal het lfo delay en droneprobleem één en hetzelfde "probleem" (beperking) zijn.

Nee het lijkt er niet helemaal op. Als ik een octaafbasje layer met chords dan krijgt die ook constante vibrato terwijl de noten steeds minstens één stap rust hebben tussendoor. Misschien dat de LFO delay globaal is ipv per stem?

ik vind die DT200 er beter uitzien dan de PG200.
En dan nog met zo'n handig value displaytje. Helemaal top !

Nu nog een DT800 ;)

waauw, wat een synth ... simpel, beperkt, sonisch en uniek.
samen met een korg ER1, een mooie combo voor fijne underground trackjes en soundscapes ...
zeer inspirerend ding ...

Als je een patroon maakt van bijvoorbeeld 16x de zelfde noot of accoorden hebt waarvan bepaalde noten zich herhalen in het volgende accoord wordt het meer een soort drone, je hoort geen losse triggers meer
een andere poly mode kiezen wellicht en het is opgelost...
of de sound dusdanig kort maken dat de decay/release kort genoeg is dat 'ie binnen een 16e past...

Back