Yamaha AN1X

De klanken zijn goed, Bass. Ik zou er een JX-8P voor laten staan.
Helaas dat een PLG-150AN nog 150 euro moet kosten. Dat is niet veel minder dan ik voor de hele S30 synth heb betaald. Voor dat bedrag kun je misschien ook een complete AN-1X scoren.

Yeah! Ik heb sinds vanmiddag ook een AN1X. Best een gaaf ding. Zeker voor de 200 euro die ik ervoor betaald heb. Ongelooflijk dat die dingen voor zo weinig geld weg gaan. 'k Heb in ieder geval dolle pret gehad deze middag. De bediening is even wennen, maar op zich is de synth redelijk intuitief gelukkig.
Heeft de AN1x nu ook aftertouch? Dat is het enige namelijk waar ik niet zo heel veel van merk.

Heeft de AN1x nu ook aftertouch? Dat is het enige namelijk waar ik niet zo heel veel van merk.
Inderdaad, dat heb ik zelf ook nog niet ondervonden.
De manual vermeld het wel op één van de eerste pagina's maar ben er nog niet dieper op ingegaan.

Het keyboard lijkt geen aftertouch uit te schijnen zoals dat bij de Jx8p is. De toetsen laten zich niet nóg dieper indrukken.
Ook leek geen enkele factory patch aftertouch-enabled te zijn... (maar heb ze inmiddels quasi allemaal overschreven dus ik kan niet meer verifiëren)

Yeah! Ik heb sinds vanmiddag ook een AN1X. Best een gaaf ding. Zeker voor de 200 euro die ik ervoor betaald heb. Ongelooflijk dat die dingen voor zo weinig geld weg gaan. 'k Heb in ieder geval dolle pret gehad deze middag. De bediening is even wennen, maar op zich is de synth redelijk intuitief gelukkig.
Heeft de AN1x nu ook aftertouch?
In de controllermatrix dien je de controller op te geven (bvb. CC74 = Frequency Cutoff = VCF) en de waarde aan te passen waar naartoe je de aftertouch wil sturen.
Met mijn programma kan je dit ineens doen voor een volledige klankbank van 128 klanken, indien je deze functies voordien nog niet gebruikte.

Attachments

• AN Expert Editor.jpg
    AN Expert Editor.jpg
    85,7 KB · Bekeken: 109
tja ik denk toch het cs1x rompler uiterlijk wat veel mensen, waaronder mij in het begin, afschrikt

Dat ook; maar ook de marketingafdeling van Yamaha zat behoorlijk stil. De Roland JP-8000 werd met veel bombarie gepresenteerd en van de AN1X werd amper het bestaan vermeld. Zo ging het ook met de fantastische FS1R module. Wie kent hem nog, of weet überhaupt van zijn bestaan af?

hmm ik had ooit een future music uit 1997 ofzo waarbij de jp8000, de nordlead en de an1x head to head werden getest.. dus die 3 vallen in dezelfde categorie, alleen de an1x is nu de helft van de prijs van de andere 2 :)

Hoe vaker ik deze discussie over de an1x voorbij zie komen, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik toch eigenlijk ook maar eens een AN1X moet proberen. Niet dat ik m echt nodig heb natuurlijk, maar toch...

ahhaa, idd,

K denk wel dat dat met An1x edit toch ook gaat ??

AN1X-Edit-CtrlAssign.png

Dat is toch normaal.
Je bepaald in de controller-settings hoeveel invloed de aftertouch doorgeeft.
Zet al de controller-settings op 0 als je geen invloed wil.

Ik wil gewoon dat er helemaal geen AT verstuurd wordt. Filteren of negeren is mogelijk in legio plaatsen, maar dat houdt wel in dat ze alsnog verstuurd worden en daar op volgende note messages vertragen.

Ik wil gewoon dat er helemaal geen AT verstuurd wordt. Filteren of negeren is mogelijk in legio plaatsen, maar dat houdt wel in dat ze alsnog verstuurd worden en daar op volgende note messages vertragen.

Zijn de controllers niet in te stellen in Device-Ctrl en Ctrl-Nr, Helemaal Rechts onder

voor de liefhebbers een 3 tal jarre geluiden net geprogrammeerd :)

Attachments

• an1xjarre.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 105
Gaaf zeg. Zou je de patches met ons willen delen?
op youtube staat trouwens ook een gaaf filmpje van de AN1x met Jarre geluiden.

zou niet weten hoe, ik doe niets helemaal met editors of PC

Jammer. Vind vooral die 2e patch heel cool. Had 'm graag in m'n AN1x geladen, want die staat naast m'n Eminent 310. Had een mooie combi geweest. Je kunt geen sysex dump of iets dergelijks maken?

kan wel uitleggen :

gewoon 1 osc saw, beetje lfo pitch modulatie voor het zangerige, filter wat dichtdraaien tot het gewenste geluid en beetje stereo delay dat was het wel

ik krijg er een betere laserharp uit uit dan uit mn ex ms2000 trouwens

:?
Wil je dat eens aantonen die vertraging ?
Als je geen AT wil moet je een PLG-An nemen en een klavier aansluiten zonder AT.

Back