Yamaha AN1X

...Weet iemand een patch in de factory presets waarop ik de aftertouch zou moeten horen? Of zijn de factory patches gewoon zonder aftertouch geprogrammeerd?
In bijgevoegde file, die ik van de www heb en toch ook 'factory presets' genaamd is, zijn nr 13, 42, 45, 58, 63, 75, 101 en 103 allemaal klanken waarin aftertouch gebruikt wordt.
P.s. heb ze niet direct beluisterd maar enkel opgezocht met de search functie van m'n tool.

Attachments

• FactoryPresets.zip
    30,1 KB · Bekeken: 107
Maar of je van een Cs1x een An1x kan maken vraag ik me af.

De consument niet, maar Yamaha heeft de ingrediënten wél in handen en kan er lekker mee mixen.
Hoeveel verschil zit er tussen de hardware van de AN-200 en de DX-200? Volgens mij net zo weinig als tussen de CS1X en de AN1X. Yamaha heeft een platform: de xx-1X, of de xx-200 en kan daar naar keuze een XG, AN, of DX chip in zetten. Misschien is het iets meer dan een chip, maar als je de PLG-boards ziet, is het geen uitgebreide print met met output-circuits en dergelijke.

...Misschien is het iets meer dan een chip, maar als je de PLG-boards ziet, is het geen uitgebreide print met met output-circuits en dergelijke.
Het systeem van de PLG-printen is eerder vergelijkbaar met een moederbord waarop je een videokaart, audiokaart, firewirekaart of wat ook op inplugt.
Enkel het besturingssysteem zit reeds volledig op het moederbord (bvb. SW1000XG of MU128 ), de plug-in-kaartjes bevatten elks een specifiek klankopwekkingsysteem en een minimale voorziening voor de selektie van de geheugens (die klanken).
Je moet maar eens een DX7 wegen en dan beseffen dat Yamaha dit later tot zo één kaartje verkleint heeft, allicht het klankopwekkingsysteem toch (dat noemt men VLSI).

misschien kan een MOD de titel van de thread aanpassen naar "Yamaha AN1X" zodat mensen hem kunnen vinden als ze info zoeken

Weet iemand hoe ik aan update 1.04 voor de AN1x kan komen? Is die update ergens te downloaden en in een eprom te zetten?
Mijn AN1x draait op dit moment namelijk met OS 1.02.

hoe kun je dat zien?

en wat maakt dat uit qua OS dan?

nou ikzelf zou niet graag het risico lopen dat ie dan niet meer werkt..
maar wat is dan de daadwerkelijke verbetering van het laatste OS?

staat onderaan de post:
Note the red is custom

Echt een heerlijke synth de AN1x! Heb hem 3 weken geleden pas ontdekt via youtube en heb er gelijk een aangeschaft met een mooie deal van een zeer vriendelijk mede forumlid!

Klinkt in mijn oren erg goed en nu al mijn favoriet. Klinkt heel dik en analoog achtig. En dat voor die prijs!

Vooral de MarcE sounds die te vinden zijn op internet zijn geweldig!

Het is ook 1 van mijn favourite synths :)

Back