Nordlead 1 vst editor

... Zit nu wel even in een periode waarbij ik niet echt heel veel tijd heb... moetn namelijk een aantal tracks afgemaakt worden voor een release...
Ik heb beslist niet het woord ´haast´ geschreven lol...

Het is m´n bedoeling om op electro-music.com te publiceren in een soort feuilleton, dus eerdere keer weer een stukje klaar dat wordt toegevoegd, zoals het NordModular archief.
Slechts m´n dood is de dead line.

Wout

... Zie ik een belangrijke feauture over het hoofd ...
De belangrijkste feature blijft dat het volgend jaar 15 jaar geleden is dat de NordLead werd gepresenteerd en sinds dien nog steeds in productie is! Ik geloof dat alleen de Volkswagen Kever zo'n lange productie tijd heeft overtroffen :) In ieder geval voor een synthesizer is het behoorlijk lang! Dat zegt toch wel wat...

Wout

Ik kan nu zeggen dat ik sinds kort de trotse eigenaar ben van een Nord Rack 2x en een hele nette ook, echt in nieuwstaat (oja heb hem 2e hands gekocht ;)).

@ Wout, als ik een 5 tal interessante geluiden heb (kan wel even duren, ben nu vooral alles aan het proberen), dan wil ik deze graag met je delen voor je artikel. Mag je ook zelf beslissen of je er wat meekunt.

Ik heb dit jaar een Nord Rack 2X gehaald, een midi-keyboard MET modwheel is een must voor gebruik van de morph functie! (de modwheel functie op mijn Roland PC180-A was niet geschikt dus heb ik een ander midi-keyboard gekocht apart voor de Nord Rack).

Ik vond het in het begin een beetje jammer dat de potmeters geen 'endless rotary' type knoppen zijn met een led-ring (zoals op de NL3). Waardoor de knoppen als je een andere patch selecteerd niet goed staan.

De 'manual' mode lost dit voor starten van een nieuwe patch redelijk op.

Druid

De belangrijkste feature blijft dat het volgend jaar 15 jaar geleden is dat de NordLead werd gepresenteerd en sinds dien nog steeds in productie is! Ik geloof dat alleen de Volkswagen Kever zo'n lange productie tijd heeft overtroffen :) In ieder geval voor een synthesizer is het behoorlijk lang! Dat zegt toch wel wat...

Wout

Is dat al weer zo lang geleden! Nou ja, mijn Nord Rack 2 is ook al weer 10 jaar oud en eigenlijk nog steeds (naast de G2 Modular) het opper werkpaard hier in de studio :)

He Wout,
Ontzettend bedankt voor die tip over Shift+Lfo1 waveform. Ik heb zelf een Nord Lead Anniversary, en dat is een uniek ding:halleluja en echt gaaf:okdan: hoor, veel knoppen! Geen spijt van mijn aankoop!

Hoi Wout, ik zie uit naar je artikel over de Nord. Heb laatst weer een NL1 exp. gekocht. Echt een vette synth zeg! De mogelijkheden zijn enorm en het werkt zo makkelijk. Echt een topsynth!

die directheid en inventief programmeren, is natuurlijk een feit maar gaat niet door zo'n editor verloren...
denk juist dat het icm met cubase en al de andere vst's juist prettiger is...

Mijn Nordlead staat namelijk op een afstand van meer dan een meter dus om nu constant heen en weer te rollen met die stoel :/ daar ben ik een beetje klaar mee. Nu kan ik wel weer heel de setting gaan veranderen maar dat is het me niet waard.

Ok nou denk dat ik vanavond maar deze ga aanschaffen dan ;)

OK MAAR DAAR HEBBIE BV TOCH EEN MASTER VOOR ...VLAK VOOR JE ..SCREEN
MET BV PROGRAM SWITCH
EN ZO MEeR DOEJE NIET MET JE MASTERKEYS DUS

OK MAAR DAAR HEBBIE BV TOCH EEN MASTER VOOR ...VLAK VOOR JE ..SCREEN
MET BV PROGRAM SWITCH
EN ZO MEeR DOEJE NIET MET JE MASTERKEYS DUS
Nou een goed masterkeyboard heeft ook toewijsbare controllers, en een display voor de waarde, en dan pleur je je rack aan de andere kant van de kamer, en dan kun je gewoon spelen.

Hou er rekening mee dat een NordLead (dus met keyboard) meer kan dan een NordRack met een Midi Controller keyboard er aan...
Dat heeft te maken met de opbouw van de NordLead met betrekking tot de Slots.
Het zijn eigenlijk twee verschillende synths met dezelfde sound engine.

Wout

Back