Hardstyle/Hardcore Lead topic

Ik heb onderstaande lead gemaatk met FM8 vst. Daarna een beetje delay, reverb en eq, maar ik vind m nog steeds vlak klinken (De kick is er gewoon even bijgezet). Is dit een kwestie van EQ en kan iemand mij daar even mee op weg helpen, want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Kan ik ook nog andere dingen proberen om het wat minder een brij te laten lijken?

Attachments

• voorbeeld lead 1.mp3
    426,2 KB · Bekeken: 103
ik ben ff terug de tijd in gedoken met mn jp8080
tijd voor de ouwe shit..:D

moet zo hier en daar nog wat bijgesteld worden

Kick-Virus TI
Lead-Roland jp8080

Attachments

• Terug naar de 90,s.mp3
    829,7 KB · Bekeken: 102
@D-joriz Zo op mijn laptop te horen een lekker leadje, maar kan er dus niet echt iets over zeggen :P

Iemand nog op mijn bovenstaande reactie?

Ik heb onderstaande lead gemaatk met FM8 vst. Daarna een beetje delay, reverb en eq, maar ik vind m nog steeds vlak klinken (De kick is er gewoon even bijgezet). Is dit een kwestie van EQ en kan iemand mij daar even mee op weg helpen, want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Kan ik ook nog andere dingen proberen om het wat minder een brij te laten lijken?

De kick is dus wat het is...

Je lead klinkt 'vlak' zeg je zelf, eigenlijk geef je jezelf al antwoord :)

Het mist hoge tonen, ik schat zo rond de 10Khz dat ie een duik maakt waardoor het een gedempte bende wordt.

Als je layers + EQ gebruikt om om 'levendig' te maken op deze manier zul je zien dat er ineeens leven in de brouwerij zal komen.

Maar, één tip wel;

Less is more.

ik ben ff terug de tijd in gedoken met mn jp8080
tijd voor de ouwe shit..:D

moet zo hier en daar nog wat bijgesteld worden

Kick-Virus TI
Lead-Roland jp8080

Nostalgie :mega:

Leuk opzetje wel, mag allemaal wat helderderder, maar goed blijft 90's hè ;)

@ avalon,dit hoor ik nu best wel vaak.. het gekke is als ik hier thuis zit klinkt het best goed op elkaar afgestemd. ik zal mischien wat meer moeten eq,en hier en daar . en zo,n spectrum analyzer gaan gebruiken

'k Heb niet al te veel met de stijl (soms wel ff lekker om wakker te worden :D ), maar 'k zou over de lead een lichte distortion of overdrive effect doen. Dan 'scherpt' ie al wat aan en dan misschien een klein beetje EQ voor de hogere frequenties? Beetje spelen met effecten dus :)

zie 'm nu pas.

Die lead is een JP 8080 + galm van de behringer dsp 1000p virtualizer.
Afgemixt op een tascam m3500 32 kanaals 8 bus mixer.
Vooral de EQ van die tafel gaf de lead een vol warm geluid.

hehehe ok,ik zat laats wat te skippen in mn ti toen hoorde ik een arp die zo klonk als je melodie uit under my skin alleen de sound zelf kwam niet overeen..vandaar;)

wreed nummer overigens

De melo van UMS is met den hand ingespeeld (@ SH101) en er kwam geen arp aan te pas! ;)

Inderdaad zeer dikke track! Restecp

De melo van UMS is met den hand ingespeeld (@ SH101) en er kwam geen arp aan te pas! ;)

Inderdaad zeer dikke track! Restecp

niel zegt net JP8080?
of heeft den SH101 als midikeyboard gefungeerd?(gefungeerd?:P)
beetje offtopic trouwens,kzoek net op koekel naar sh101 vind ik de 201
ziet er wel slick uit, is die ook hardcore? of ben ik beter af met mn jp?

De melo zelf is bedacht op de 101, in de track is de JP gebruikt.
De 101 is zekers kicke. Heb er zelf op gemaakt. :)

De melo zelf is bedacht op de 101, in de track is de JP gebruikt.
De 101 is zekers kicke. Heb er zelf dit op gemaakt. :)

"dit" vind ik echt wel een meesterlijk stukje melodie.. doet me denken aan een track van de ouwe generatie thunderdome(exacte naam weet ik ff niet) lekker werk hoor.. welke dist heb je erover geslingerd? die van de virus?

klinkt niet lekker nog.. maar hier is ff een preview van eens tsukkie waar ik mee bezig ben

Attachments

• virus word vriendjes met fl studio.mp3
    533,9 KB · Bekeken: 102
"dit" vind ik echt wel een meesterlijk stukje melodie.. doet me denken aan een track van de ouwe generatie thunderdome(exacte naam weet ik ff niet) lekker werk hoor.. welke dist heb je erover geslingerd? die van de virus?

Thnx man. Ik vind m zelf ook nog steeds zeer geslaagd. Dit MP3tje klinkt beter dan @ YT.
De "distortion" is geen distortion, maar gewoon de sound die uit die bak komt. Wel door een EQ met midsweep gehaald, vooral hoorbaar op t eind.
En zoals Niel al liet zien, staat deze idd op TD. 8)

Over jouw stukkie: heb je de Virus naar je PC gerouteerd qua geluid? Of gebruik je een mixer? Ik herken de klank en breedte van de Virus wel, het klinkt alleen behoorlijk afgeknepen.

klinkt niet lekker nog.. maar hier is ff een preview van eens tsukkie waar ik mee bezig ben

je geeft het zelf al aan, ik vind die lead echt iets hebben wat niet lekker klinkt. lijkt bijna vals

nu ik het zo terug hoor,nadat ik het vanochtend zat te maken,klinkt het indd flink ruk:D soms denk je dat je wat goed gemaakt heb .. tot je het na een paar uur weer terug hoort:stupid

Thnx man. Ik vind m zelf ook nog steeds zeer geslaagd. Dit MP3tje klinkt beter dan @ YT.
De "distortion" is geen distortion, maar gewoon de sound die uit die bak komt. Wel door een EQ met midsweep gehaald, vooral hoorbaar op t eind.
En zoals Niel al liet zien, staat deze idd op TD. 8)

Over jouw stukkie: heb je de Virus naar je PC gerouteerd qua geluid? Of gebruik je een mixer? Ik herken de klank en breedte van de Virus wel, het klinkt alleen behoorlijk afgeknepen.

ik heb de virus via mn geluidskaart door froetieloeps getrokken.. ik moet zeggen dat ie standalone veel beterklinkt.. in cubase ook trouwens,snap het ook niet hellemaal.

Back