Hardstyle/Hardcore Lead topic

Nog eentje dan voor VasC :D Eentje met filter:

Attachments

• nord_rack_3_05.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 107
Dat is altijd fijn en het filter klinkt trouwens erg lekker van de Nord Lead 3 (volgens mij clipt de opname wel hier en daar)

als je bij deze lead een leukere kick droomt lijkt het best een mooi stukje volgens mij

Attachments

• getting happy.mp3
    684,6 KB · Bekeken: 101
Hetgeen wat je hoort is een pitchversnelling in de attack. Dit bereik je door een exponentiele attack* (van een ADSR) te koppelen aan de pitch (van je OSC's). Ook is het mogelijk om hiervoor een sinusachtige LFO te gebruiken.
Verder zit er nog een snelle LFO op de OSC's om hem 'rauwer' te maken.

Een exponentiele lijn heeft een 'bolling'. Deze kan ook lineaire zijn. Een voorbeeld staat hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groei (heeft niets met muziek te maken).

Hetgeen wat je hoort is een pitchversnelling in de attack. Dit bereik je door een exponentiele attack* (van een ADSR) te koppelen aan de pitch (van je OSC's). Ook is het mogelijk om hiervoor een sinusachtige LFO te gebruiken.

Een exponentiele lijn heeft een 'bolling'. Deze kan ook lineaire zijn. Een voorbeeld staat hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groei (heeft niets met muziek te maken).

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik werk zelf met een Virus TI en af en toe Sylenth.
Als ik je goed begrijp kan ik gewoon in de modmatrix een lfo koppelen aan de osc1+osc2 pitch? Of in sylenth een attack hieraan koppelen toch?

Ik zit op dit moment vanwege mijn werk @ schiphol. Volgende week ben ik thuis. Dan kan ik wel wat screenshots maken van de stappen.

Idd een Snelle Rate op vocals synts ect.. is toch wel ook het geheim van het ''rauwer'' te krijgen! onderanderen

Nieuwe probeerseltje

Attachments

• Alexander van Zijl new track 28 mei - - Output - Stereo Out.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 112
hey, misschien als je die lead bij het los gaan wat korter maakt (bv 1/32e) wordt het minder een brei, de combi met de kick smeert de mix nogal dicht imo. Dus dan wordt het wat meer staccato. Nu klinkt het een beetje te hangerig, alsof je een grasmaaier probeert aan te krijgen :D
De portamento kan je wel laten staan zo, want dan blijft ie glijden naar de volgende noot, das wel koel.

De kick staat te zacht en heeft te weinig punch. Bost die wat rond de 160-250 hz.
Om de kick wat ruimte te geven kan je de synth wat eq/filteren door een beetje meer lage frequenties weg te halen.

Heb je al 's iets gemaakt met die noise lfo op de osc toen we het hadden over de lead van so many sacrifices ?

Bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag.

Heb wel een paar presets gemaakt met Thor destijds voor de So many sacrifices lead.

Nieuwe probeerseltje

Lead klinkt wel lekker! Ik denk als je die sidechaint op die kick (Niel heeft wel gelijk over de kick) zou je wel lekker effect kunnen krijgen. Beetje a la Endymion-Abduction..:)

Btw. vocal int begin klinkt beetje droog.:P

Als je dit nog zou willen laten zien graag

Nog altijd opzoek naar een goeie sound?

Lead klinkt wel lekker! Ik denk als je die sidechaint op die kick (Niel heeft wel gelijk over de kick) zou je wel lekker effect kunnen krijgen. Beetje a la Endymion-Abduction..:)

Btw. vocal int begin klinkt beetje droog.:P

Nog altijd opzoek naar een goeie sound?

Nieuwe versie, een mening is gewenst :)

Attachments

• Alexander van Zijl - Tommorow Changes Today v4192.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 103
Back